Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
Refresher Slovensko
Otvoriť v aplikácii Refresher
Stiahnuť
X
29. októbra 2020, 15:39
Čas čítania 1:54
Martin Mičuda

1 850 koní, 1 240 kg a akcelerácia z 0 na 500 km/h za 20 sekúnd. Zoznám sa s najextrémnejším Bugatti histórie

1 850 koní, 1 240 kg a akcelerácia z 0 na 500 km/h za 20 sekúnd. Zoznám sa s najextrémnejším Bugatti histórie
Zdroj: <a rel="nofollow noopener" target="_blank" href="https://newsroom.bugatti/en/media-kits/bolide" onclick="gaTrack('article', 'bottom', 'source');">newsroom.bugatti</a>
TECH BUGATTI
Uložiť Uložené

Bugatti považuje Bolide za akúsi experimentálnu štúdiu.

Len pred niekoľkými dňami svet obletela správa o dosiahnutí novej maximálnej rýchlosti medzi sériovými automobilmi a my spoznávame nové Bugatti, ktoré má potenciál magickú hranicu prekonať tiež.

Volá sa Bugatti Bolide, no a ako sme si už zvykli, opäť ide o špecialitku postavenú na základe modelu Chiron. Automobilka z Molsheimu totiž odpovedá na dopyt po ľahkom okruhovom špeciáli, ktorý ale naďalej vsádza na 8-litrovú W16-ku.

Samotné Bugatti novinku prezentuje ako najextrémnejší počin vo svojej novodobej histórii, čo ostatne potvrdzujú dych-berúce parametre.

Prvým je rozhodne výkon, ktorý je na úrovni 1 361 kW / 1 850 koní a 1 850 Nm. Ako sme už naznačili, sila pochádza jednotky 8.0 W16 quad-turbo. Parametre sú o to zaujímavejšie, keď dodáme, že narozdiel od Chirona je Bolide podstatne ľahší – len 1 240 kilogramov. Pomer váhy a výkonu je teda len 0,67 kg/k.

1 850 koní, 1 240 kg a akcelerácia z 0-500 km/h za 20 sekúnd! Zoznám sa s najextrémnejším Bugatti histórie
Zdroj: newsroom.bugatti

Tým ale plejáda úchvatných čísiel nekončí. Obrovský výkon v kombinácii s nízkou váhou totiž zaručuje nevídané rýchlostné parametre.

Automobilka uvádza, že Bolide zvládne akceleráciu z 0-100 km/h za 2,17 s, z 0-200 km/h za 4,36 s a dokonca zrýchlenie z 0-500 km/h len za 20,16 sekundy. Pre porovnanie, taký Chiron za 20 sekúnd neprekoná ani 400 km/h, a to patrí medzi to úplne najrýchlejšie na svete. 

Odporúčané
Vyskúšali sme Porsche Taycan. Automobilka ním dokazuje, že aj elektrika môže byť športová Vyskúšali sme Porsche Taycan. Automobilka ním dokazuje, že aj elektrika môže byť športová 4. októbra 2020, 18:40

Posledným údajom je čas 5 minút a 23,1 sekundy. Práve toľko by malo stačíť novému Bugatti na to, aby doslova preletelo Severnou slučkou na Nürburgringu. Dodať ale treba, že všetky z vyššie spomínaných rýchlostných údajov majú jeden háčik – nepotvrdili sa v reálnom svete, pretože má isť (zatiaľ) len o výsledok dôkladných simulácii. 

Vzhľadom k tomu, že samotný výkon, ako taký, nie je na pomery Bugatti až tak ohromujúci, väčšia pozornosť sa upriamuje najmä do nízkej hmotnosti. Za ňou stoja veľmi kompaktné rozmery (na výšku meria len 995 mm), odľahčenie konštrukcie a prítomnosť ľahkých materiálov. Disky sú vyrobené z kovaného horčíka, monokok je karbónový, zatiaľ čo spojovací materiál (skrutky, tyče, nity alebo matice) sú z titánu.

1 850 koní, 1 240 kg a akcelerácia z 0-500 km/h za 20 sekúnd! Zoznám sa s najextrémnejším Bugatti histórie
Zdroj: newsroom.bugatti

Zaujímavosťou je sacia lopatka na streche – v nízkych rýchlostiach je jej povrch hladký, zatiaľ čo vo vysokých rýchlostiach sa vyduje pre vyšší prítlak. Toto aktívne riešenie tak významnou mierou optimalizuje prúdenie vzduchu. Za mimoriadne aerodynamicky strihnutými tvarmi exteriéru nepochybne stojí známy riaditeľ dizajnu Bugatti, Achim Anscheidt, ktorý sám priznal, že za 16 rokov pôsobenia v značky nenavrhol tak extrémny počin. Bolide si síce zachováva povestné detaily a dizajnové riešenia Bugatti, podriadené boli ale aerodynamickým nárokom.

Zaujímavým detailom sú predné LED-kové svetlomety v tvare písmena X, čím automobilka odkazuje na lietadlo Bell X-1 – s ním v roku 1947 Charles Yeager ako prvý človek prekonal hranicu rýchlosti zvuku. Vzhľadom k tomu, že kokpit podlieha reguláciám FIA, už na prvý pohľad je jasné, že vo veci je okruhé náčinie – štandardom sú 6-bodové pásy, škrupinové sedadlá či automatický systém hasenia HANS. Aj napriek tomu, Bolide je stavaný ako dvojmiestne auto.

Bugatti v tomto momente Bolide považuje za akúsi experimentálnu štúdiu – či niekedy vznikne aspoň jeden exemplár je na teraz otázne. Už teraz je ale viac než jasné, že ak áno, nepôjde zrovna o automobil s cestnou homologizáciou. 

Domov
Zdieľať
Diskusia