Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
16. októbra 2020, 20:44
Čas čítania 1:14
Martin Mičuda

Ikonický Golf GTI dostáva 300-koňovú verziu Clubsport. Slávny Nürburgring preletel v čase 7:54

Ikonický Golf GTI dostáva 300-koňovú verziu Clubsport. Slávny Nürburgring preletel v čase 7:54
Zdroj: <a rel="nofollow noopener" target="_blank" href="https://www.volkswagen-newsroom.com/en/press-releases/the-new-golf-gti-clubsport-world-premiere-of-the-300-ps-flagship-gti-model-6496" onclick="gaTrack('article', 'bottom', 'source');">volkswagen-newsroom.com</a>
TECH GOLF VOLKSWAGEN
Uložiť Uložené

Športový Golf s predným pohonom môže byť po novom ešte silnejší.

Aj napriek tomu, že Golf GTI je kult a de facto zakladateľ segmentu športových hatchbackov (hothatchov), vyhotovenie s dodatkom Clubsport malo premiéru len v roku 2016. Vtedy totiž Volkswagen oslavoval 40. výročie ikonického GTI špeciálne upravenou 7. generáciou modelu Golf. Krátko na to prišiel dokonca Clubsport S, ktorý bol svojho času najrýchlejším automobilom s predným pohonom na Nürburgringu. Teraz nám automobilka predstavuje 2. generáciu.

Na rozdiel od svojho predchodcu, sa teraz GTI Clubsport od "klasického" GTI líši už na prvý pohľad. Nové GTI-čko dostalo ešte agresívnejší a členitejší predný nárazník, ktorého čierna časť v rohoch opticky nadväzuje na bočný polep nových prahov. Nejde len o efekt, ale aj o snahu zlepšiť chladenie a aerodynamiku. Vzadu dve koncovky výfuku posunuli viac do strán, zväčšili difúzor a rovnako aj strešný spojler. O obutie sa starajú efektné 19" disky obuté v pneumatikách Michelin Pilot Sport Cup 2.

Ikonický Golf GTI dostáva 300-koňovú verziu Clubsport. Slávny Nürburgring preletela v čase 7:54
Zdroj: www.volkswagen-newsroom.com

V kokpite sú športové sedadlá s výraznejším bočným vedením, upravený volant a niekoľko nových detailov. To najdôležitejšie sa ale skrýva pod kapotou. Srdcom novinky je dobre známy motor 2.0 TSI, ktorý bude mať výkon 221 kW / 300 koní a krútiaci moment 400 Nm. To je o 55 koní a 30 Nm viac, ako štandardné GTI. Zmenili riadiacu jednotku, väčší je aj chladič a nové turbodúchadlo (Continental). 

Štandardom je 7-stupňová dvojspojková predovodka DSG, ktorá prenáša silu výhradne na predné kolesá. Maximálna rýchlosť je obmedzená na 250 km/h, o akcelerácii z 0-100 km/h zatiaľ vieme len to, že má trvať menej ako 6 sekúnd. Po technickej stránke následne evidujeme upravený odklon predných kolies, vylepšené uchytenie zadných kolies a ramien. Adaptívne tlmiče budú mať 15 režimov nastavenia tuhosti. Účinnejšie budú aj brzdy.

Odporúčané
Vyskúšali sme Porsche Taycan. Automobilka ním dokazuje, že aj elektrika môže byť športová Vyskúšali sme Porsche Taycan. Automobilka ním dokazuje, že aj elektrika môže byť športová 4. októbra 2020, 18:40

Automobilka tak hovorí o značne obratnejšom a zábavnejšom správaní novinky. Zároveň nás informuje o tom, že nový Clubsport obletel Nordschleife s výborným časom – 7:54. Klasické GTI-čko na Severnej slučke spravilo čas 8:07. Nový Volkswagen Golf GTI sa vo verzii Clubsport začne predávať ešte koncom tohto roka, prvé kusy ale prídu až začiatkom toho budúceho. Mimochodom, nejde o limitovaný model čo sa počtu kusov týka. Ceny zatiaľ nepoznáme.

Domov
Zdieľať
Diskusia