Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
Refresher Slovensko
Otvoriť v aplikácii Refresher
Stiahnuť
X
23. septembra 2020, 9:47
Čas čítania 2:03
Martin Mičuda

Nové BMW M3 a M4 sú tu. Dostali kontroverznú masku a najsilnejší benzínový šesťvalec v histórii značky

Nové BMW M3 a M4 sú tu. Dostali kontroverznú masku a najsilnejší benzínový šesťvalec v histórii značky
Zdroj: <a rel="nofollow noopener" target="_blank" href="https://www.press.bmwgroup.com/global/article/detail/T0316649EN/the-new-bmw-m3-sedan-and-bmw-m3-competition-sedan-the-new-bmw-m4-coupé-and-bmw-m4-competition-coupé" onclick="gaTrack('article', 'bottom', 'source');">bmwgroup.com</a>
TECH BMW
Uložiť Uložené

Napäťo očakávané novinky z dielne BMW M sú realitou.

Nová generácia ikonických športových modelov BMW M3 a M4 Coupé je tu. Autá dostali kontroverzne tvarovanú masku, vďaka čomu sa dozaista automobilka postará o najväčší rozruch tohto roku.

Na výšku orientované ľadvinky, alebo ak chceš obličky, so sebou priniesli záplavu komentárov a diskusných kotlov. Pripomeňme však, že BMW sa týmto riešením vracia k dávnejšej minulosti, keď bola vertikálne orientovaná maska poznávacím znakom modelov tejto značky. Nuž, či sa ti to páči alebo nie, je najväčší čas si zvyknúť...

Manuál aj automat, voliteľný M xDrive, 480 alebo 510 koní a kontroverzná maska. Nové BMW M3 a M4 sú tu!
Zdroj: https://www.press.bmwgroup.com/global/article/detail/T0316649EN/the-new-bmw-m3-sedan-and-bmw-m3-competition-sedan-the-new-bmw-m4-coupé-and-bmw-m4-competition-coupé

M-kové modely strednej triedy nikdy nešetria agresivitou, nová generácia však ide ešte ďalej. Môže za to nielen obrovská maska, ale aj veľké postranné otvory na nárazníkoch, prísne full-LED svetlá (voliteľná je laserová technológia), špecificky vyklenutá kapota, vytiahnuté blatníky, rozmerný zadný difúzor či štvorica veľkých koncoviek výfuku s priemerom 10 cm.

Odporúčané
Vyskúšali sme nové GLE 350de a už vieme, prečo má Mercedes-Benz najlepší plug-in hybrid na trhu Vyskúšali sme nové GLE 350de a už vieme, prečo má Mercedes-Benz najlepší plug-in hybrid na trhu 19. septembra 2020, 18:04


Okrem toho, zaujímavosťou je aj skutočnosť, že vpredu sú štandardne 18” disky, zatiaľ čo vzadu sú to až 19-ky. Variant Competiton okrem čiernych doplnkov a karbónovej strechy vsádza následne na štandardne 19-ky vpredu, respektíve 20” obutie vzadu.

Dizajn verzie sedan (M3 G80) aj kupé (M4 G82) je identický, rozdiel je pochopiteľne len v počte dverí a v zadnej časti, čelné partie majú ale spoločné. BMW zároveň s príchodom noviniek rozširuje portfólio odtieňov karosérie o dva špecifické laky – zelená Isle of Man Green Metalic (doteraz len ako Individual) a limetková – Sao Paolo Yellow.

Manuál aj automat, voliteľný M xDrive, 480 alebo 510 koní a kontroverzná maska. Nové BMW M3 a M4 sú tu!
Zdroj: https://www.press.bmwgroup.com/global/article/detail/T0316649EN/the-new-bmw-m3-sedan-and-bmw-m3-competition-sedan-the-new-bmw-m4-coupé-and-bmw-m4-competition-coupé

V interiéri si miesto našli štandardne dodávané 12,3” digitálne budíky so superšportovým štýlom – centrom displeja je digitálny rýchlomer a otáčkomer. Kokpit je posiaty športovejšími dekórmi a detailmi, do oka padnú aj športové sedačky, ktoré sa za príplatok môžu zameniť dokonca za škrupinové s karbónovým telom.

Pozornému oku neunikli nielen povestné červené tlačidlá M1 a M2 na volante, ale ani stredový panel s novou koženou pákou 8-stupňovej prevodovky M Steptronic, tým to ale nekončí...

Odporúčané
Vyskúšali sme úplne nový Volkswagen Golf. Aká je jeho 8. generácia? Vyskúšali sme úplne nový Volkswagen Golf. Aká je jeho 8. generácia? 29. augusta 2020, 15:32

BMW vypočulo prosby a aj napriek tomu, že automatickou prevodovkou bola v minulej generácii osadená drvivá väčšina kúskov M3 a M4 (na väčšine trhov iná možnosť ani nebola), v ponuke noviniek sa naďalej nachádza aj 6-stupňový manuál. Zákazník si pritom môže vybrať nielen prevodovku, ale i výkon šesťvalca a dokonca aj typ pohonu.

Manuál aj automat, voliteľný M xDrive, 480 alebo 510 koní a kontroverzná maska. Nové BMW M3 a M4 sú tu!
Zdroj: https://www.press.bmwgroup.com/global/article/detail/T0316649EN/the-new-bmw-m3-sedan-and-bmw-m3-competition-sedan-the-new-bmw-m4-coupé-and-bmw-m4-competition-coupé

Srdcom noviniek je podľa predpokladu 3-litrový benzínový radový šesťvalec z modelov X3 M a X4 M, čo značí, že na výber je v dvoch výkonnostných stupňoch. Základný variant počíta s výkonom 353 kW / 480 koní a 550 Nm, vyhotovenie Competition disponuje výkonom až 375 kW / 510 koní a 650 Nm. Verzia Competition tak má pod kapotou najsilnejší benzínový šesťvalec v histórii značky. M3 a M4 pokoria stovku za 4,2 sekundy, silnejšie M3 Competition a M4 Competition túto disciplínu zvládnu za 3,9 sekundy. 

 
6-stupňový manuál je doménou výhradne klasickej verzie, ktorá sa môže pýšiť 8-stupňovým automatom za príplatok. Tak či onak, sila je prenášaná výhradné na zadné kolesá. Naopak, verzia Competiton je k dispozícií výhradne s prevodovkou M Steptronic, ktorá navyše spolupracuje s pohonom M xDrive. Ten je v prípade radu 3 a 4 použitý prvýkrát. Aj tu má 3 režimy - 4WD, 4WD Sport a 2WD, čím robí z modelov M plnokrvné zadnokolky.

Pre Competition je štandardom aj zadný aktívny M diferenciál. Sprvoti sa na trhu ukážu „klasické” varianty M3 a M4, modely s dodatkom Competition a pohonom M xDrive prídu v lete 2021. Presné ceny zatiaľ nepoznáme.

Anketa:
Ohodnoť dizajn nového BMW M3 a M4 Coupé známkou ako v škole.
1
2
3
4
5
1
45 %
289 Hlasov
2
17 %
109 Hlasov
3
11 %
73 Hlasov
4
10 %
61 Hlasov
5
17 %
107 Hlasov
Domov
Zdieľať
Diskusia