Napäťo očakávané novinky z dielne BMW M sú realitou.
Nová generácia ikonických športových modelov BMW M3 a M4 Coupé je tu. Autá dostali kontroverzne tvarovanú masku, vďaka čomu sa dozaista automobilka postará o najväčší rozruch tohto roku.
Na výšku orientované ľadvinky, alebo ak chceš obličky, so sebou priniesli záplavu komentárov a diskusných kotlov. Pripomeňme však, že BMW sa týmto riešením vracia k dávnejšej minulosti, keď bola vertikálne orientovaná maska poznávacím znakom modelov tejto značky. Nuž, či sa ti to páči alebo nie, je najväčší čas si zvyknúť...
M-kové modely strednej triedy nikdy nešetria agresivitou, nová generácia však ide ešte ďalej. Môže za to nielen obrovská maska, ale aj veľké postranné otvory na nárazníkoch, prísne full-LED svetlá (voliteľná je laserová technológia), špecificky vyklenutá kapota, vytiahnuté blatníky, rozmerný zadný difúzor či štvorica veľkých koncoviek výfuku s priemerom 10 cm.
Okrem toho, zaujímavosťou je aj skutočnosť, že vpredu sú štandardne 18” disky, zatiaľ čo vzadu sú to až 19-ky. Variant Competiton okrem čiernych doplnkov a karbónovej strechy vsádza následne na štandardne 19-ky vpredu, respektíve 20” obutie vzadu.
Dizajn verzie sedan (M3 G80) aj kupé (M4 G82) je identický, rozdiel je pochopiteľne len v počte dverí a v zadnej časti, čelné partie majú ale spoločné. BMW zároveň s príchodom noviniek rozširuje portfólio odtieňov karosérie o dva špecifické laky – zelená Isle of Man Green Metalic (doteraz len ako Individual) a limetková – Sao Paolo Yellow.
V interiéri si miesto našli štandardne dodávané 12,3” digitálne budíky so superšportovým štýlom – centrom displeja je digitálny rýchlomer a otáčkomer. Kokpit je posiaty športovejšími dekórmi a detailmi, do oka padnú aj športové sedačky, ktoré sa za príplatok môžu zameniť dokonca za škrupinové s karbónovým telom.
Pozornému oku neunikli nielen povestné červené tlačidlá M1 a M2 na volante, ale ani stredový panel s novou koženou pákou 8-stupňovej prevodovky M Steptronic, tým to ale nekončí...
BMW vypočulo prosby a aj napriek tomu, že automatickou prevodovkou bola v minulej generácii osadená drvivá väčšina kúskov M3 a M4 (na väčšine trhov iná možnosť ani nebola), v ponuke noviniek sa naďalej nachádza aj 6-stupňový manuál. Zákazník si pritom môže vybrať nielen prevodovku, ale i výkon šesťvalca a dokonca aj typ pohonu.
Srdcom noviniek je podľa predpokladu 3-litrový benzínový radový šesťvalec z modelov X3 M a X4 M, čo značí, že na výber je v dvoch výkonnostných stupňoch. Základný variant počíta s výkonom 353 kW / 480 koní a 550 Nm, vyhotovenie Competition disponuje výkonom až 375 kW / 510 koní a 650 Nm. Verzia Competition tak má pod kapotou najsilnejší benzínový šesťvalec v histórii značky. M3 a M4 pokoria stovku za 4,2 sekundy, silnejšie M3 Competition a M4 Competition túto disciplínu zvládnu za 3,9 sekundy.
6-stupňový manuál je doménou výhradne klasickej verzie, ktorá sa môže pýšiť 8-stupňovým automatom za príplatok. Tak či onak, sila je prenášaná výhradné na zadné kolesá. Naopak, verzia Competiton je k dispozícií výhradne s prevodovkou M Steptronic, ktorá navyše spolupracuje s pohonom M xDrive. Ten je v prípade radu 3 a 4 použitý prvýkrát. Aj tu má 3 režimy - 4WD, 4WD Sport a 2WD, čím robí z modelov M plnokrvné zadnokolky.
Pre Competition je štandardom aj zadný aktívny M diferenciál. Sprvoti sa na trhu ukážu „klasické” varianty M3 a M4, modely s dodatkom Competition a pohonom M xDrive prídu v lete 2021. Presné ceny zatiaľ nepoznáme.