Prepnúť do nočného režimu
Prepnúť do denného režimu
Piatok 30. 10. 2020 meniny má Šimon, Simona

hľadaj na refresheri

Chceš dostávať notifikácie aj na tomto zariadení?
Technologické novinky a celého operátora v appke ti prináša Radosť.Tvoj digitálny operátor.Viac o radosti
Musíš byť prihlásený/á , aby si mohol uložiť článok.
Nepodařilo se uložit změny. Zkus se nově přihlásit a zopakovat akci.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
0
Uložiť na neskôr.
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.
Tech - Autá
0
Martin Mičuda
11. september 2020, 8:25
Čas čítania: 1:44
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.

Nový Golf kombi okrem 611-litrového batožinového priestoru prináša niekoľko prekvapení

Okrem klasického kombi s dodatkom Variant automobilka odhaľuje aj Alltrack.

Martin Mičuda
11. september 2020, 8:25
Čas čítania: 1:44
Nový Golf kombi okrem 611-litrového batožinového priestoru prináša niekoľko prekvapení
Zdroj: volkswagen-newsroom.com

Narozdiel od koncernových súrodencov, Volkswagen svoj Golf najprv predstavil len ako klasický 5-dverový hatchback. Čakanie na praktickejšie kombi sa však končí, pretože nám automobilka ukázala novú generáciu už aj ako kombi s dodatkom Variant. Okrem toho spoznávame outdoorové vyhotovenie Alltrack.


Zadná časť Golfu Variant je azda vôbec najpríťažlivejšia doposiaľ. Volkswagen vsadil na ostrejšie zrezaný zadok, ktorým tak trochu pridáva šmrnc a lá Shooting Brake. Koncové LED-kové svetlá sú prakticky totožné s klasickým hatchbackom, no a podobne vyzerá aj nárazník.

 

Nový Golf kombi okrem 611-litrového batožinového priestoru prináša hneď niekoľko prekvapení
Zdroj: www.volkswagen-newsroom.com

Predná časť je bez zmeny, nechýbajú preto špičkové iQ.Light Matrix-LED svetlá s trochu divným tvarovaním. Nečakaná správa však prichádza pri pohľade zboku – rázvor náprav je v prípade Variantu o 50 milimetrov väčší než u predchodcu. 

 

NAČÍTAŤ ČLÁNOK BEZPLATNE
Predplať si REFRESHER+ a získaj ďalšie výhody

Tento článok dočítaš bezplatne, no s predplatným REFRESHER+ získaš prístup ku viac ako 1360 zamknutým článkom a dostaneš ďalšie benefity.

VIAC O PREDPLATNOM
Kedykoľvek ho jednoducho zrušíš
Už od 1.99 € mesačne
S REFRESHER+ môžeš získať tieto benefity
VIAC


Vzhľadom na to, že klasický Golf 8. generácie má identický rázvor s minulou generáciou, je zrejmé, že jeho verzia kombi prekvapivo disponuje o 5 centimetrov dlhším rázvorom, čo azda nik nečakal. Premietnuť sa to má najmä v interiéri, ktorý je podľa slov automobilky v pozdĺžnom smere väčší o 48 milimetrov, z čoho bude profitovať najmä zadná posádka. Batožinový priestor má 611 litrov, čo je o 6 litrov viac než doteraz. Celková dĺžka kombíka je pritom 4 633 milimetrov (+ 66 mm).

 


S novou generáciou kombi Golf Variant prichádza na trh aj 2. generácia modelu Golf Alltrack. Ten má nielen ochranné prvky karosérie, zakrytý podvozok či väčšiu svetlú výšku (zatiaľ nevieme o koľko), ale zároveň aj štandardne pohon všetkých štyroch kolies 4Motion. Takto vybavené kombi je všestranným vozidlom, schopným jazdy aj mimo asfaltovaných ciest a vďaka pohonu všetkých kolies sa hodí aj na ťahanie (brzdeného) prívesu do hmotnosti 2 000 kg.

 

Nový Golf kombi okrem 611-litrového batožinového priestoru prináša hneď niekoľko prekvapení
Zdroj: www.volkswagen-newsroom.com

Odhliadnuc od väčšej priestrannosti sa interiér modelu Variant od klasického Golfa nemení. Aj tu platí, že štandardom sú vyše 10” digitálne budíky a 8,5” displej infotainmentu, prípadne príplatkové, tiež vyše 10” vyhotovenie. Verzia Alltrack sa okrem toho pýši špecifickými dekórmi a poťahmi, vo všeobecnosti ale ide len o optické odlišnosti. 


Pre nový Golf Variant bude k dispozícii široká ponuka motorov s priamym vstrekovaním paliva – 1.0 TSI, 1.5 TSI, 2.0 TDI a napokon aj agregát 1.5 TGI na stlačený zemný plyn CNG. Motor 2.0 TSI sa pre kombi verzie nenachádza v ponuke, pretože 2-litrový benzínový štvorvalec je výhradou len vrcholného variantu GTI, ten sa však ako Variant nebude vyrábať. Vskutku prekvapivé je, že s novou generáciou z ponuky zmizne GTD Variant, nechajme sa teda prekvapiť, či podobný osud nepostihne aj R Variant.

 

Rovnako ako hatchback, aj Variant sa môže pýšiť mild-hybridnou technológiou – verzie eTSI dostanú štartovací generátor pripojený k motoru drážkovaným remeňom a akumulátor s napätím 48 V. Pri zrýchľovaní štartovací generátor pracuje ako elektromotor a svojim krútiacim momentom podporuje spaľovací motor, ktorý sa pri tom menej namáha a spotrebuje menej paliva. Všetky motory eTSI sa štandardne kombinujú so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou DSG. Základná cena nového kombi na Slovensku je 18-tisíc €.

 

Zobraziť galériu 10 galeria
Upozorniť na chybu. Ak si našiel nedostatok v článku alebo máš pripomienky, daj nám vedieť.
Dátuj a volaj za 20 € do nekonečnostiAktivuj si SIMku Radosti
Pridaj sa k tým, ktorí nás podporili. Predplať si R+ VIAC
Ohodnoť článok
2
Zdieľaj článok
Hodnotenie tohto článku je dostupné len s aktívnym predplatným REFRESHER+.
Predplatiť si
Zrušiť
Pri hodnotení článku nastala chyba. Skús sa nanovo prihlásiť a znova ohodnotiť článok.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
NAHOR
Dostávaj najlepší obsah mailom
Nestíhaš všetko sledovať? Pošleme ti do schránky najčítanejší a najlepší obsah.
Žiadny spam. Kedykoľvek sa môžeš z odberu odhlásiť.
Posielať email
Najčítanejšie
Domov
Zdielať
Diskusia
Hľadať
Viac
Zapni upozornenia a už ti nič neujde!

Chceš vedieť čo sa deje a mať prehľad? Dostávaj upozornenia o najhorúcejších správach na Refresheri.

(Príklady: Horel Notre Dame, Zomrel Mac Miller, Trailer na Avengerov)
(Príklady: Sagan skončil prvý, Nový zákon s vplyvom na moderných ľudí, Dnes nás čaká zatmenie slnka)
Ak chceš, aby sme ti poslali takmer všetky novinky, vyber túto možnosť.