Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
Refresher Slovensko
Otvoriť v aplikácii Refresher
Stiahnuť
X
2. júla 2020, 12:38
Čas čítania 2:14
Martin Mičuda

VW vynovil najúspešnejší model koncernu. Tiguan je krajší, modernejší, hybridný a prichádza aj ako 320-koňové R

VW vynovil najúspešnejší model koncernu. Tiguan je krajší, modernejší, hybridný a prichádza aj ako 320-koňové R
Zdroj: <a rel="nofollow noopener" target="_blank" href="https://www.volkswagen-newsroom.com/en/press-releases/electrified-and-energised-world-premiere-of-the-new-tiguan-6167" onclick="gaTrack('article', 'bottom', 'source');">volkswagen-newsroom.com</a>
TECH VOLKSWAGEN
Uložiť Uložené

Mimoriadne obľúbené stredne veľké SUV prešlo veľkými zmenami.

Možno sa to nezdá, ale 2. generáciu stredne veľkého SUV nám Volkswagen predstavil už v roku 2016. Rovnako ako jeho predchodca, aj súčasný Tiguan je najpredávanejším SUV v Európe a zároveň nielen najpredávanejším modelom značky, ale celého koncernu vôbec. V roku 2020 nás teda čaká modernizácia v rámci tradičného životného cyklu. Privítaj preto faceliftovanú podobu, ktorá prináša množstvo noviniek.

Samotné dizajnové zmeny sa nesú v znamení nového Golfa, čo so sebou teda prinieslo značne vynovenú masku. Jej základom sú horizontálne orientované lišty a napokon plne LED-kové svetlá.

Tie sú po novom už vecou štandardnej výbavy, za príplatok však nechýba ani technológia Matrix-LED, ktorú Volkswagen označuje ako iQ.Light LED. Pomocou matrice z 24 LED v každom module svetlometu sa vytvárajú rozličné, sčasti interaktívne funkcie osvetlenia. Novinkou sú aj dynamické smerové svetlá na oboch koncoch.

TIGUAN
Zdroj: www.volkswagen-newsroom.com

Predný nárazník dostal nielen modernejšie krivky, ale aj výraznejšie členenie. Vizuálne sa modernizovaný Tiguan dá teda rozoznať najmä podľa novej prednej časti karosérie, navyše, kapota motora je vyššia a v strede masky dominuje nové logo VW. Na dverách batožinového priestoru je pod novým logom v strede nápis Tiguan.

Pri modernizácii Volkswagen nanovo nakonfiguroval a premenoval línie vybavenia. Nad základnou výbavou Tiguan je bohatšie vybavené vyhotovenie Life. V treťom stupni sa línie rozvetvujú rovnako ako pri iných modeloch značky – buď Elegance (elegantná) alebo R-Line (športová).

Úplnou novinkou je príchod vrcholnej verzie Tiguan R, ktorý sa hrdí ešte agresívnejším tvarovaním nárazníkov, mohutnejšími prahmi, 20" diskami Misano a štvoricou koncoviek výfuku. Za príplatok nechýba výfukový systém z dielne Akrapovič. Ďalšie technické modifikácie zahŕňajú výkonnejšiu brzdovú sústavu so zväčšenými kotúčmi, podvozok so zníženou svetlou výškou o 10 mm a adaptívnymi tlmičmi.

TIGUAN
Zdroj: www.volkswagen-newsroom.com

Zásadnou novinkou v kokpite je nielen úplne nový volant, ale aj dotykový modul ovládania klimatizácie – okrem dotykových plôch obsahuje aj zaujímavo dimenzované a osvetlené digitálne posúvače Touch-Slider. 

Tiguan pri modernizácii dostal nové systémy infotainmentu MIB3. Podľa vybavenia príslušný multimediálny systém umožňuje hlasové ovládanie prirodzenou rečou či Apple CarPlay a Android Auto bez použitia kábla. Volkswagen ďalej v spolupráci s audio-špecialistom Harman-Kardon vyvinul pre Tiguan nový ozvučovací systém, ktorý ma zosilňovač s celkovým výkonom 480 W a 10 reproduktorov vrátane subwoofera. 

Odporúčané
400 koní, ultra-luxus a kontroverzný dizajn. Je nová 7-čka najlepšia limuzína na našom trhu? 400 koní, ultra-luxus a kontroverzný dizajn. Je nová 7-čka najlepšia limuzína na našom trhu? 29. júna 2020, 14:21

Novým asistenčným systémom pre čiastočne automatizovanú jazdu je Travel Assist – technológia dokáže v rozsahu rýchlosti od 0 do 210 km/h prevziať riadenie, zrýchľovanie a spomaľovanie vozidla.

Vodič musí mať aj pri jazde s aktivovaným asistentom ruky na volante, čo systém registruje pomocou kapacitných senzorov vo venci volantu. Aj pri dlhých jazdách po rovných cestách toto kapacitné monitorovanie pracuje výrazne spoľahlivejšie ako doterajšie systémy reagujúce na pohyby volantu.

TIGUAN
Zdroj: www.volkswagen-newsroom.com

Volkswagen zároveň nanovo usporiadal portfólio motorov. Významnou novinkou je plug-in hybridný Tiguan eHybrid so systémovým výkonom 180 kW / 245 koní. Jeho základom je benzínový motor 1.4 TSI, ktorému sekunduje elektromotor. Zdrojom jeho energie je akumulátor s kapacitou 13 kWh. Na čisto elektrický pohon dokáže hybridný Tiguan uháňať rýchlosťou až 130 km, dojazd v zmysle WLTP je pritom 50 km.

Spomínaný Tiguan R predstavuje rozšírenie modelového radu o výkonnú športovú verziu. Poháňa ho benzínový štvorvalec 2.0 TSI s výkonom 235 kW / 320 koní. Špecifikom R-ka je aj nový systém pohonu všetkých kolies 4Motion s funkciou vektorového rozdeľovania krútiaceho momentu na zadné kolesá – v extrémnych podmienkach je možné preniesť až do 100 percent krútiaceho momentu pripadajúceho na jedno zadné koleso. Štandardom je 7-stupňové DSG.

Klasické portfólio naďalej zastupujú jednotky TSI a TDI, samozrejme, nechýba ani vynovený agregát 2.0 TDI Evo. Pokiaľ ide o obľúbené turbodiesle TDI, tie dostali dva za sebou umiestnené katalyzátory SCR so samostatnými dýzami na vstrekovanie AdBlue. 2-litrový štvorvalec tak má byť ešte efektívnejší a emisne čistejší. Predpredaj modelu Tiguan u nás odštartuje v priebehu leta, predpokladaná cena bude začínať pod hranicou 24-tisíc €.

Domov
Zdieľať
Diskusia