Úplne nová generácia chce nadviazať na enormný úspech predchodcov.
Každý automobilový trh je veľmi špecifický, no v prípade USA to platí snáď dvojnásobne. I keď niekedy americkému trhu dominovali veľkopriestorové sedany, posledné desiatky rokov sú to pick-upy. Tých je na tamojšom trhu neúrekom, len jeden je ale najslávnejší a najúspešnejší.
Reč je o F-150-ke, ktorá sa minulý rok opäť stala nielen najpredávanejším pick-upom, ale zároveň aj najpredávanejším vozidlom v USA. Séria F je tak už 38. rok po sebe najžiadanejším automobilom v USA, v segmente truckov dokonca 43. rok v rade.
Pre úplnosť, v celosvetovom meradle je tento Ford po Toyote Corolla druhým najpredávanejším automobilom. Dodať pritom treba, že na rozdiel od Corolly, pick-up od Fordu zďaleka nie je ponúkaný na všetkých svetových trhoch.
Nemožno sa preto čudovať, že automobilka Ford upriamuje do novej generácie veľkú pozornosť. Tá sa práve predstavuje a aj napriek tomu, že vyzerá opäť veľmi podobne, zmien je viac než dosť. Samotná karosérie predstavuje evolúciu toho, čo pár rokov poznáme. Veľkými zmenami však prešla predná časť s novými (príplatkovými) full-LED svetlometmi, medzi ktorými nájdeme až 11 druhov masiek.
Naďalej platí, že karosérie je postavená na hliníkovom ráme, ktorý dokonca spĺňa aj armádne štandardy. Medzigeneračne však došlo k zväčšeniu kolies (aj disky aj pneumatiky) a výraznou mierou sa zlepšila aerodynamika. Vďaka aktívnej maske, automaticky výsuvnému prednému splitteru či upravenej geometrii korby, má najnovšia F-150-ka vôbec najlepšiu aerodynamiku v histórii.
Ako je pritom zvykom, séria F disponuje nespočetným množstvom vyhotovení. Na výber tak budú nielen bežné verzie, ale aj luxusné či naopak pracovné varianty. Práve firemný (stavbársky) sektor totiž v prípade tohto modelu zohráva neoddeliteľnú súčasť.
Na pohľad najväčšie zmeny evidujeme v interiéri. Už v základe aj pre najlacnejšie verzie platí, že stredom palubnej dosky bude displej s uhlopriečkou až 8”, zatiaľ čo analógové budíky majú 4” palubný počítač. Naopak, príplatková výbava zahŕňa nové 12” digitálne budíky a 12” displej infotainmentu Ford Sync4. Zaujímavosťou je, že nová F-ková séria je prvým americkým full-size pick-upom, ktorý sa môže pýšiť bezplatnými aktualizáciami po celú životnosť modelu, a to bez použitia kábla.
Kokpit novinky zastupuje plejáda praktických riešení, ktoré majú nielen zvýšiť komfort cestovania, ale aj padnúť vhod pri pracovnom nasadení. V prípade luxusných verzií nemôže chýbať kvalitné audio, ktoré zastrešuje značka Bang & Olufsen s 18 reproduktormi.
Novú generáciu nám Ford predstavuje sprvoti len s jedným motorom. Čuduj sa svetu, je to úplne nový hybridný variant V6 PowerBoost. Jeho podstatou je 3,5-litrový šesťvalec EcoBoost spolupracujúci s 10-stupňovou automatickou prevodovkou SelectShift. Do nej je integrovaný elektromotor s výkonom 35 kW / 48 koní . Výkon celej sústavy zatiaľ nebol špecifikovaný, automobilka ale uvádza dojazd na jednu nádrž 700 míľ, čiže približne 1 125 km.
Zdrojom energie pre elektromotor je batéria s kapacitou 1,5 kWh, ktorá sa dobíja rekuperáciou. V rámci výbavy nechýba systém Active Drive Assist, teda automatizovaný jazdný režim, ktorý umožňuje vodičovi zložiť ruky z volantu počas jazdy na vyše 160-tisícoch kilometroch amerických ciest. Posledným zásadným faktom je informácia, že nová generácia utiahne príves s hmotnosťou až 5 443 kilogramov.