Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
Refresher Slovensko
Otvoriť v aplikácii Refresher
Stiahnuť
X
24. júna 2020, 8:35
Čas čítania 1:24
Martin Mičuda

300-koňová Cupra Ateca je po novom ešte agresívnejšia a rýchlejšia

TECH CUPRA
Uložiť Uložené

Po štandardnom vyhotovení Atecy prešiel modernizáciou aj najostrejší derivát.

V tesnom závese za modernizovaným Seatom Ateca prichádza na rad aj športový derivát pod logami španielskej podznačky Cupra. V zmysle tradícii ide o kompaktné SUV, ktoré to cieli na športovo založenú klientelu. Rovnako ako tomu je v prípade bežnej Atecy, aj model Cupry dostal viaceré optické i technické vylepšenia.


Už na prvý pohľad možno badať značne prepracovaný a ešte vyzývavejší predný nárazník. Ten dostal modernejšie krivky na štýl, akým sa pýši nový Leon. Zároveň sa medzičasom výraznou mierou zväčšili samotné otvory. Štandardom sú full-LED svetlomety na oboch koncoch, ktoré dostali vynovenú grafiku. Aj naďalej platí, že spodná časť nárazníkov, bočné prahy i lemy blatníkov sú lakované vo farbe karosérie. 

300-koňová Cupra Ateca je po novom ešte agresívnejšia a rýchlejšia
Zdroj: www.seatpress.co.uk

Na výber je nielen 6 špecifických lakov, ale i 6 dizajnov kolies 19” diskov. Cupra Ateca má už v základe väčšie brzdy s červenými strmeňmi, za príplatok je ale možné siahnuť po 18” vysoko-výkonných brzdách Brembo. Poznávacím znakom ostrého SUV je napokon štvorica koncoviek výfuku, ktoré je možné za pár tisíc € nahradiť štvoricou koncoviek výfukového systému Akrapovič. 

Odporúčané
Peugeot 208: Je auto roka 2020 ideálnym vozidlom pre mladého človeka? (Test) Peugeot 208: Je auto roka 2020 ideálnym vozidlom pre mladého človeka? (Test) 20. mája 2020, 10:15


Vlna modernizácie neobišla ani kokpit, kde si miesto našli nové 10,25” digitálne budíky so športovou grafikou. Vynovený je aj 8”, respektíve príplatkový 9,2” displej infotainmentu s úplne novým prostredím. Do oka určite padne aj nový volant s väčšími pádlami či integrovanými ovládačmi (na štartovanie a zmenu režimu). Ako v exteriéri, tak aj interiéri dominujú povestné medené prvky. 

300-koňová Cupra Ateca je po novom ešte agresívnejšia a rýchlejšia
Zdroj: www.seatpress.co.uk

K ním je možné skombinovať tmavomodré kožené prvky v odtieni Petrol - výplň dverí, no predovšetkým nové športové sedadlá s integrovanou hlavovou opierkou. Po vzore klasickej Atecy aj derivát od Cupry disponuje novými asistenčnými a bezpečnostnými prvkami, pribudlo hlasové ovládanie či vylepšená konektivita so smartfónmy.

 
Samozrejme, pozornosť sa upriamuje najmä pod kapotou. Cupru Atecu naďalej poháňa benzínový štvorvalec 2.0 TSI s výkonom 221 kW / 300 koní s 400 Nm. K navýšeniu výkonu teda nedošlo, zaujímavosťou však je, že aj napriek tomu bola vskutku citeľne zlepšená dynamika.

Maximálna rýchlosť je stále na úrovni 247 km/h, akcelerácia z 0 na 100 km/h už netrvá 5,2, ale len 4,9 sekundy. Pokiaľ neberieme do úvahy koncernový T-Roc R, v triede neprémiových kompaktných SUV ide o najlepší výsledok. Do veľkej miery za to môže aj prítomný pohon všetkých štyroch kolies 4Drive, ktorý spolupracuje so 7-stupňovou automatickou prevodovkou DSG. 

Domov
Zdieľať
Diskusia