Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
27. marca 2020, 17:41
Čas čítania 3:48
Peter Hlavička

Dokážu sa reselleri vyrovnať s následkami koronavírusu?

Dokážu sa reselleri vyrovnať s následkami koronavírusu?
Zdroj: StockX
MÓDA YEEZY
Uložiť Uložené

Nikto netuší, čo bude o pár dní, no ľudia sa nakupovania limitovaných tenisiek a oblečenia nechcú vzdať.

Človek by si myslel, že počas krízovej situácie bude móda jedným z prvých odvetví, ktoré pôjde ku dnu. Na svete sú síce dôležitejšie veci než nové tenisky Off-White alebo tričko Supreme, no biznis jednoducho nezastavíš. Aj v krajinách najviac postihnutých koronavírusom, ako napríklad Taliansko, sa počas karantény reselluje a nakupuje takmer bez obmedzení.

Najväčší reselleri, ktorí majú vlastné kamenné obchody, ich museli rovnako ako všetci ostatní podnikatelia zatvoriť. Na rozdiel od bežných retailerov to však pre nich nie je až taký veľký problém. Reselling sa totiž stal fenoménom vďaka internetu a tí, ktorí si mohli z predaja limitovaných modelov tenisiek dovoliť otvoriť vlastný obchod pôvodne začínali na platformách ako eBay alebo resellovali cez dedikované fóra či skupiny na sociálnych sieťach. Návrat ku koreňom tak každý z nich zvládol bez akýchkoľvek problémov a ich adaptácia by mohla byť príkladom pre mnohé odvetvia.

Tradiční predajcovia módy si totiž kvôli korone poriadne vylámali zuby a mnohí z nich už teraz vedia, že rok 2020 uzavrú v červených číslach. Ak fungoval niektorý z nich len offline, okrem červených čísiel už pravdepodobne počíta aj s bankrotom. Ľudstvo stojí na prahu novej kapitoly. Nikto nevie s istotou povedať, ako bude svet vyzerať o pár mesiacov. Na základe predchádzajúcich skúseností a aktuálneho vývoja však môžeme polemizovať o tom, aký bude mať v konečnom dôsledku koronavírus vplyv na určité odvetvia módy.

V tomto článku si prečítaš:
  • Aké následky vyplývajú z koronavírusu pre resellerov
  • Či je v aktuálnej situácii bezpečné investovať do módy
  • O koľko klesli počas karantény hodnoty populárnych produktov
  • Prečo vôbec ľudia počas karantény uvažujú nad nákupom oblečenia

Móda prežije aj počas krízy

15. septembra 2008 zažila burza na Wall Street jeden z najväčších poklesov nového milénia a rok 2008 sa tak stal oficiálne začiatkom hospodárskej krízy. Jej dôvody boli síce úplne iné než tie, ktoré nás trápia dnes, no na tomto príklade sa dá perfektne ilustrovať správanie spotrebiteľov. Zatiaľ čo priemysel a svetové trhy postupne strácali na sile, segment luxusnej módy sa dlhú dobu držal bez ujmy. V roku 2008 síce nezaznamenal žiadny rast, no tým pádom nezaznamenal ani žiadny pokles, čo sa o iných odvetviach hovoriť nedalo. 

Dôsledky globálnej krízy síce v konečnom dôsledku mali vplyv na všetkých, no väčšina ľudí, ktorí nakupovali luxusnú módu, si ju mohla dovoliť bez ohľadu na to, čo sa vo svete deje. Ako sa ukázalo začiatkom uplynulého desaťročia, značky s viac než 100 ročnou históriou a módne konzorciá s miliardovými obratmi sú voči kríze odolné a menšie poklesy tržieb sa im podarilo pomerne rýchlo vynahradiť

 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 

A post shared by The Business of Fashion (@bof) on

Produkty na trhu resellingu sú dnes so segmentom luxusnej módy veľmi úzko spojené po stránke hodnoty, ale aj funkcie. Tenisky Nike za 1 000 €, ktorých na svete existuje len niekoľko  stoviek párov, sú totiž z tohto pohľadu rovnako luxusné ako kabelky Louis Vuitton. Na módne domy s históriou sa síce reselleri ani zďaleka nechytajú, no v ich prospech hrá fakt, že trh je roztrúsený, nezávislý a tým pádom aj odolný voči nečakaným nástrahám. 

Odporúčané
Zvýši sa kvôli koronavírusu cena oblečenia u fast-fashion predajcov? Zvýši sa kvôli koronavírusu cena oblečenia u fast-fashion predajcov? 21. marca 2020, 10:27

Stratia kvôli korone resell kúsky svoju hodnotu? 

Vyskúšaj predplatné
za 2,99
a čítaj všetko bez obmedzení
Pridaj sa k predplatiteľom
alebo Odomkni článok cez SMS
Pošli SMS na 8877 s textom CLANOK 82168 a dočítaj tento článok.
Cena SMS za otvorenie článku je 3,50 € s DPH. Ako to funguje?
Dočítaj článok do konca za SMS v hodnote 3,50€. Ako to funguje?
POSLAŤ SMS
Čítaj články bez obmedzení celý mesiac - predplatné len za 1,50€ navyše v porovnaní s jedným článkom. Ako to funguje?
POSLAŤ SMS
Čítaj bez obmedzení celý mesiac. Stačí poslať SMS (za 5€). Ako to funguje?
POSLAŤ SMS

Čo sa dozvieš po odomknutí?

  • Ako sa vyvíjala hodnota tenisiek Off-White alebo Yeezy v posledných týždňoch
  • Na akých produktoch je pre resellerov aktuálne najväčší zisk
  • Akými spôsobmi sa snažia predajcovia módy udržať svojich zákazníkov
  • Či je z hľadiska resellingu aktuálne správny čas na investovanie do módy
Domov
Zdieľať
Diskusia