Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
10. februára 2020, 16:20
Čas čítania 7:00
Peter Hlavička

Hip hopové značky, na ktoré sme radšej zabudli: Od FUBU cez Rocawear až po Rytmus Fashion

Hip hopové značky, na ktoré sme radšej zabudli: Od FUBU cez Rocawear až po Rytmus Fashion
Zdroj: @thesource/Twitter
MÓDA
Uložiť Uložené

"Neni žiadne tajomstvo, že si len imidžový pičko. Hlavne že máš šiltovku a Pelle Pelle tričko," rapuje Majk Spirit.

Raper, ktorý nemá vkus pomaly ani nemôže rapovať. V hip hopovom svete gangstrov, luxusných áut a drahých šperkov sa na módu kladie väčší dôraz, než v akomkoľvek inom žánri. Nie jeden interpret tak začal okrem klasického merchu uvažovať aj nad svojou vlastnou módnou značkou a rovnakou cestou sa vybrali aj mnohí ľudia v ich okolí, ktorí s rapom nemali v podstate nič spoločné.

Podobných značiek sa v priebehu uplynulých 30 rokov zrodilo viac než dosť, väčšina z nich zarobila milióny a vo svojej dobe ju nosil takmer každý, no dnes žije už len hŕstka z nich. My sme si pre teba pripravili výber tých najvýznamnejších značiek spojených s hip hopovou kultúrou, na ktoré sa už (radšej) zabudlo

V tomto článku sa dozvieš:
  • Ktorí raperi zarobili na svojich módnych značkách najviac
  • Prečo sa vybraným značkám nepodarilo prežiť
  • Ktoré z nich sa ešte stále predávajú
  • Čo sa stalo s ich zakladateľmi

FUBU - 1992

V roku 1992 zažilo mesto Los Angeles jedny z najväčších nepokojov po tom, čo tamojšia polícia využila pri zatýkaní Rodneyho Kinga neprimeranú silu. Incident vyústil do 6-dňovej apokalypsy, rabovali sa obchody, podpaľovali sa autá a popri všetkom tomto šialenstve sa našli aj ľudia, ktorí predávali tričká s Rodneyho podobizňou. Keď Daymond John videl, aký je o tieto tričká záujem pochopil, že základom úspešnej módnej značky je emocionálne spojenie so zákazníkom.

Zakladatelia značky: Daymond John (vpravo), Keith Perrin, J. Alexander Martin a Carl Brown
Zakladatelia značky: Daymond John (vpravo), Keith Perrin, J. Alexander Martin a Carl Brown Zdroj: @modernotoriety/Twitter

Koncept FUBU „for us, by us“ (pre nás, od nás) začal dávať dokopy s trojicou kamošov z Queensu a oblečenie šil v dome svojej mamy, ktorá si na založenie jeho značky musela zobrať pôžičku $100 000. V priebehu dvoch rokov rozdal niekoľko kusov oblečenia medzi raperov, FUBU bolo vidieť vo viac než 30-tich rapových videoklipoch a všetci si mysleli, že ide o obrovskú značku. Prvým veľkým úspechom sa pritom pre nich stala až spolupráca s LL Cool J-om, po ktorej začali zarábať poriadne peniaze a na prelome milénia už ich kúsky nosili aj mainstreamoví interpreti ako *NSYNC alebo českí Lunetic. 

Vyskúšaj predplatné
za 2,99
a čítaj všetko bez obmedzení
Pridaj sa k predplatiteľom
alebo Odomkni článok cez SMS
Pošli SMS na 8877 s textom CLANOK 80197 a dočítaj tento článok.
Cena SMS za otvorenie článku je 3,50 € s DPH. Ako to funguje?
Dočítaj článok do konca za SMS v hodnote 3,50€. Ako to funguje?
POSLAŤ SMS
Čítaj články bez obmedzení celý mesiac - predplatné len za 1,50€ navyše v porovnaní s jedným článkom. Ako to funguje?
POSLAŤ SMS
Čítaj bez obmedzení celý mesiac. Stačí poslať SMS (za 5€). Ako to funguje?
POSLAŤ SMS

Čo sa dozvieš po odomknutí?

  • Akú spoločnú chybu, ktorá ich stiahla ku dnu urobili viaceré značky
  • Spolumajiteľom, ktorej značky bol Jay Z a ako z nej odišiel
  • Že hip hopová značka Vokál nebola z česka napriek dĺžňu v názve
  • Ktorá poľská značka sponzorovala aj najväčšie hip hopové mená
  • Ako dopadla Rytmusova značka oblečenia
Domov
Zdieľať
Diskusia