Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
Refresher Slovensko
Otvoriť v aplikácii Refresher
Stiahnuť
X
21. januára 2020, 13:46
Čas čítania 1:12
Martin Mičuda

Znovuzrodená Supra prichádza so štvorvalcom. Pochádza opäť od BMW a má 258 koní

Znovuzrodená Supra prichádza so štvorvalcom. Pochádza opäť od BMW a má 258 koní
Zdroj: <a rel="nofollow noopener" target="_blank" href="https://newsroom.toyota.eu/toyota-announces-first-extension-of-the-gr-supra-sports-car-range-with-new-20-litre-turbo-engine/" onclick="gaTrack('article', 'bottom', 'source');">toyota.eu</a>
TECH BMW TOYOTA
Uložiť Uložené

Toyota v nasledujúcich mesiacoch rozšíri portfólio známeho športiaka o 2-litrový derivát.

Znovuzrodenie legendárnej Supry sprevádza zväčša kritika. Môže za to najmä skutočnosť, že Toyota sa pri vývoji novej generácie spojila s BMW. Nie je totiž žiadnym tajomstvom, že Supra je do veľkej miery prezlečená Z4-ka so strechou. Treba ale priznať, že Japonci sa pri vývoji nemohli spojiť s nikým lepším. Bavori majú v oblasti obdobných športových áut dlhoročné skúsenosti.

Dnešná doba navyše počinom tohto druhu jednoducho nepraje, takže i tí najväčší hráči sa musia spájať, inak by takéto automobily už nevznikli. O tom, ako nová Supra fantasticky jazdí sa baviť ani nemusíme. Teraz nám Toyota servíruje ďalšiu verziu. Ako sa predpokladalo, ide o Supru s 2-litrovým štvorvalcom, ktorý bude v Európe predstavovať základné vyhotovenie.

Znovuzrodená Supra prichádza do Európy so štvorvalcom. Pohádza opäť od BMW a má 258 koní
Zdroj: newsroom.toyota.eu

Doterajší 340-koňový šesťvalec nahrádza 2-litrový štvorvalec s jedným twin-scroll turbodúchadlom. Ako iste tušíš, aj v tomto prípade ide o agregát, ktorý pochádza z dielne BMW. Konkrétne z modelov ako 330i či Z4 30i. Motor s označením B48 disponuje v Supre výkonom 190 kW / 258 koní a 400 Nm. Absencia približne 82 koní znamená, pochopiteľne, i horší čas pri zrýchlení z 0 na 100 km/h – 5,2 sekundy oproti pôvodnému údaju 4,3 s.

Odporúčané
Je nové GLE lepšie ako X5? Aj to sme zisťovali pri teste vyše 100-tisícového Mercedesu Je nové GLE lepšie ako X5? Aj to sme zisťovali pri teste vyše 100-tisícového Mercedesu 11. januára 2020, 13:48

Maximálna rýchlosť je naďalej, už tradične, obmedzená na úrovni 250 km/h. Aj napriek tomu, že šesťvalcová Supra je fantasticky ovládateľná a prekvitá agilitou, Toyota tvrdí, že práve o citeľných 100 kilogramov ľahší štvorvalcový variant má zaujať ešte lepšou ovládateľnosťou a vyváženosťou. Rozloženie hmotnosti je na ideálnej úrovni 50:50. Silnou stránkou bude pochopitelne aj nižšia cena.

Znovuzrodená Supra prichádza do Európy so štvorvalcom. Pohádza opäť od BMW a má 258 koní
Zdroj: newsroom.toyota.eu

Už základná verzia dostane 18" disky, športové sedačky čalúnené Alcantarou, ale aj 8,8" displej infotainmentu. Z bezpečnostných prvkov spomeňme napríklad systém monitorujúci jazdu v pruhu, čítanie značiek, detekciu chodcov, núdzové brzdenie, či tempomat s adaptívnou funkciou. 

Adaptívny podvozok, aktívny diferenciál, head-up displej alebo 12 reproduktorov JBL budú už za príplatok. V úvode predaja sa 2-litrová Supra ukáže v špeciálnej, 200-kusovej edícii Fuji Speedway. Jej podstatou sú čierne 19" disky, červené strmene bŕzd a kryty spätných zrkadiel, biely metalický lak a červená koža v kokpite.

Domov
Zdieľať
Diskusia