Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
10. januára 2020, 21:21
Čas čítania 1:18
Martin Mičuda

Toyota vyráža dych extrémnym Yarisom. Má najsilnejší trojvalec na svete a pohon všetkých štyroch kolies

Toyota vyráža dych extrémnym Yarisom. Má najsilnejší trojvalec na svete a pohon všetkých štyroch kolies
Zdroj: <a rel="nofollow noopener" target="_blank" href="https://newsroom.toyota.eu/new-toyota-gr-yaris--forged-in-the-heat-of-world-rally-competition-0/" onclick="gaTrack('article', 'bottom', 'source');">toyota.eu</a>
TECH TOYOTA
Uložiť Uložené

Nový GR Yaris mieri do sériovej výroby.

Toyota nás už pár mesiacov navnaďovala na novučičký Yaris v extrémnom balení. Dnešným dňom sa všetky dohady a konšpirácie skončili, keďže Japonci konečne oficiálne predstavili úplné nový GR Yaris, teda malý pekelný hatchback inšpirovaný svetom WRC. Ide o ďalší dôkaz toho, že Toyota sa vracia k športovým počinom.

Po fantastickom modeli Yaris GRMN predošlej generácie či nedávnom znovuzrodení Supry sme preto opäť svedkami mimoriadne pozoruhodného počinu. Už na prvý pohľad je zrejmé, že vo veci nie je len nejaký ďalší športovejšie vyzerajúci hatchback, ale od základov vyšperkovaný malý športiak. Ostatne, oproti civilnej verzii má variant GR až o 91 milimetrov nižšiu strechu a disponuje napríklad bezrámovými dverami.

Toyota vyraza dych extremnym Yarisom
Toyota vyraza dych extremnym Yarisom Zdroj: newsroom.toyota.eu

Čo-to naznačuje aj samotný bodykit, ktorý z malého hatchbacku robí už i na pohľad veľmi agresívny stroj. Masívna maska, vysunuté blatníky,  až 18" kolesá či výrazný difúzor a rozmerné koncovky výfuku jasne poukazujú na nemalé ambície novinky. Veľká časť karosérie je pritom vyrobená z uhlíkových vlákien a hliníka. Aj vďaka tomu váži vozidlo len 1 280 kilogramov!

Odporúčané
Šéf divízie Hyundai N vyhlásil, že ak budú chcieť, postavia konkurenta Porsche Šéf divízie Hyundai N vyhlásil, že ak budú chcieť, postavia konkurenta Porsche 8. januára 2020, 13:51

Do kokpitu sa nasťahovali rýdzo športové sedadlá, nechýba ale ani hŕstka nových športovo vyzerajúcich detailov. Podstatou je ale samotná technika pod kapotou. Tú zastupuje 1,6-litrový preplňovaný benzínový trojvalec s výkonom až 192 kW / 261 koní a 360 Nm. Je to vôbec najsilnejší trojvalcový agregát v sériovom aute na svete. Azda ešte zaujímavejší je ale fakt, že GR Yaris má výhradne 6-stupňovú manuálnu prevodovku a pohon všetkých štyroch kolies.

Toyota vyraza dych extremnym Yarisom
Toyota vyraza dych extremnym Yarisom Zdroj: newsroom.toyota.eu

Vecou príplatkov bude dvojica diferenciálov Torsen. Pohon všetkých štyroch kolies je štandardom. Automobilka uvádza, že za normálnych podmienok bude sila rozdeľovaná v pomere 60/40 v prospech prednej nápravy. V režime Sport sa tento pomer zmení na 30/70, zatiaľ čo profil Track zaručí vyvážený pomer 50:50. V závislosti od potrieb dokáže systém poslať celý krútiaci moment len na predné, pripadne len na zadné kolesá.

V tlačovej správe sa Japonci chvália, že nadupaný drobec dokáže akcelerovať z 0 na 100 km/h len za 5,5 sekundy, jeho maximálna rýchlosť je obmedzená na 230 km/h. Všetky tieto aspekty dávajú najavo, že jazda s takto technicky založeným malým a ľahkých autom prinesie obrovskú porciu zábavy. Cenové relácie zatiaľ nepoznáme.

Domov
Zdieľať
Diskusia