Čas čítania 2:01

Recenzia: Knives Out

Recenzia: Knives Out
Zdroj: Lionsgate
FILMY A SERIÁLY FILMY 2020 KNIVES OUT

Vynikajúce detektívne krimi od Riana Johnsona dorazilo do slovenských kín. Mal by si ho vidieť?

Existuje len málokto, komu Rian Johnson nepokazil celé Star Wars. Mnohí sme ho zatratili, vrátane mňa, no na jeho novinku som sa aj tak tešil. Knives Out (Na nože) malo byť jeho originálnym dielom. Napísal si scenár, staral sa aj o kasting a sľuboval zábavný krimi film. S miernym oneskorením oproti americkej premiére sa konečne dostáva aj do slovenských kín.

Dej sa začína pár dní po samovražde Harlana Thrombeya (Christopher Plummer). Bohatý a úspešný spisovateľ má rozsiahlu, aj keď nie práve najfunkčnejšiu rodinu. Po jeho smrti sa samozrejme, bude dediť, no všetko sa môže zmeniť. Teda v prípade, že na scéne nie je Benoit Blanc (Daniel Craig) úplne zbytočný. Blanc je totiž súkromným očkom, ktorého najal niekto anonymný, aby sa tejto smrti pozrel bližšie na zúbok.

Recenzia: Knives Out je dokonalou detektívnou zábavou s premyslenými zvratmi a úžasnými hercami
Recenzia: Knives Out je dokonalou detektívnou zábavou s premyslenými zvratmi a úžasnými hercami Zdroj: Lionsgate

Šlo skutočne o samovraždu, alebo je v tom zapletený niekto z rodiny či nebodaj nová zdravotná sestra (Ana de Armas), ktorá sa o Harlana v posledných rokoch starala? Previnilcom môže byť hocikto a zároveň nikto. Postupne sa rozpletajúca sieť rodinných tajomstiev a prípadných motívov je čoraz zaujímavejšia. Film na divákov však nečakane vychrlí svoj zvrat. Aj keď nie je úplne najlepší, Rian Johnson ťa prekvapí a príbeh otočí naruby hneď niekoľkokrát. Počas celej stopáže si tak budeš užívať buď zvraty, skvelé a zábavné dialógy či pohľad na stále nádhernejšiu Anu de Armas.

0/10