Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
11. januára 2020, 9:44
Čas čítania 0:00
Tímea Krauszová

Čo si kupujú podnikatelia z prvých zarobených peňazí? Museli si spočiatku požičiavať od rodičov? Opýtali sme sa úspešných Slovákov

Čo si kupujú podnikatelia z prvých zarobených peňazí? Museli si spočiatku požičiavať od rodičov? Opýtali sme sa úspešných Slovákov
Zdroj: Bohumil Pokštefl / Barbora Hutyrová / Richard Labaš
REFRESHER PODNIKANIE
Uložiť Uložené

Päť mladých Slovákov z prestížneho rebríčka Forbes 30 pod 30 nám prezradilo, ako sa im darí.

Čo by si sa opýtal úspešného podnikateľa, ak by si mal tú príležitosť? My sme za teba vyspovedali piatich, ktorí sa tento rok dostali do rebríčka magazínu Forbes 30 pod 30. Sú to mladí a úspešní ľudia, ktorí vynikajú vo svojom odbore. Slováci, ktorí, podľa definície magazínu Forbes, menia svet okolo seba.

Refresher vyspovedal týchto podnikateľov:

  • Barbora Figľušová (27), zakladateľka projektu Čučoriedkovo
  • Bohumil Pokštefl (28), CEO startupu Kontentino
  • Katarína Hutyrová (29), zakladateľka Nosené
  • Maroš Kravec (29), výkonný riaditeľ LitFin
  • Zuzana Zuzáková (28) spoluzakladateľka street food projektu Bücheck

Zaujímalo nás, ako začali podnikať, koľko neúspechov zažili a tiež sme sa opýtali, za koľko uzavreli svoj najväčší deal a ako vyzerá ich denná rutina. Ak zvažuješ, že začneš podnikať tiež,  možno ti pomôžu odpovede o peniazoch. Pýtali sme sa, či použili vlastné, vzali si úver alebo využili podporu rodiny.

Odporúčané
Dokument o vegánstve The Game Changers vyvoláva búrlivé diskusie. Čo tvrdia odborníci? Dokument o vegánstve The Game Changers vyvoláva búrlivé diskusie. Čo tvrdia odborníci? 3. decembra 2019, 14:13

Čo ste urobili ako prvé, keď ste sa rozhodli začať podnikať?

Bohumil Pokštefl: U mňa je začiatok s podnikaním trošku neštandardný. Kontentino vzniklo v reklamnej agentúre Triad ako interný software, ktorý mal riešiť ich problémy s tvorbou social media obsahu. Teda keď som ja prišiel do Kontentina, už existoval prototyp. Prvý rok sme najmä zisťovali ako pomenovať problémy, ktoré riešime, aká je naša cieľovka, ako sa odlišujeme od konkurencie a pod. Veľmi sme neplánovali a šli sme na všetko pokus - omyl. Čím rýchlejšie a viac omylov sme spravili, tým viac sme vedeli. 

Katarína Hutyrová: Založili sociálne siete a kúpili web doménu.

Zuzana Zuzáková: Začali sme zháňať priestor, keďže sme si spočiatku mysleli, že budeme mať kamenné bistro a nie food truck. Po tom, čo sme sa rozhodli pre food truck, začali sme zisťovať, kto nám ho na mieru vyrobí.

Bohumil Pokštefl

Bohumil Pokštefl
Bohumil Pokštefl Zdroj: osobný archív respondenta

Pamätáte si, koľko neúspechov ste zažili? Aký bol váš najväčší problém a ako ste ho vyriešili?

Vyskúšaj predplatné
za 2,99
a čítaj všetko bez obmedzení
Pridaj sa k predplatiteľom
alebo Odomkni článok cez SMS
Pošli SMS na 8877 s textom CLANOK 78328 a dočítaj tento článok.
Cena SMS za otvorenie článku je 3,50 € s DPH. Ako to funguje?
Dočítaj článok do konca za SMS v hodnote 3,50€. Ako to funguje?
POSLAŤ SMS
Čítaj články bez obmedzení celý mesiac - predplatné len za 1,50€ navyše v porovnaní s jedným článkom. Ako to funguje?
POSLAŤ SMS
Čítaj bez obmedzení celý mesiac. Stačí poslať SMS (za 5€). Ako to funguje?
POSLAŤ SMS

Čo sa dozvieš po odomknutí?

  • Na čo minuli svoje prvé zarobené peniaze
  • Ktorý z podnikateľov už uzavrel aj obchod za sto miliónov eur
  • Či sa v rôznych sektoroch snažia podnikatelia pracovať ekologicky
  • Aké zručnosti pomohli týmto ľuďom dostať sa na prestížny rebríček Forbes
Domov
Zdieľať
Diskusia