Prepnúť do nočného režimu
Prepnúť do denného režimu
Piatok 30. 10. 2020 meniny má Šimon, Simona

hľadaj na refresheri

Chceš dostávať notifikácie aj na tomto zariadení?
Zdravie
1
Simon K.
19. september 2015, 9:23
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.

Masáž po tréningu pomáha s lepšou regeneráciou a môže pozitívne ovplyvniť aj fyzický výkon

Najnovšia priama štúdia, ktorá riešila problematiku masáže po tréningu, nás všetkých rozhodne teší.

Simon K.
19. september 2015, 9:23
Musíš byť prihlásený/á , aby si mohol uložiť článok.
Nepodařilo se uložit změny. Zkus se nově přihlásit a zopakovat akci.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
1
Uložiť na neskôr.
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.

Komplexný článok, v ktorom sme si rozobrali mýty a zaujímavosti o svalovici, máme už za sebou. Takisto už vieme, že existuje niekoľko metód, ako svalovicu zmierniť. Či už to bolo v článku o kontrastnej sprche, alebo len nedávno v príspevku o čoraz viac populárnom foam rolleri (penovom valci). Ale čo masáž ako taká? Tá je asi oveľa viac známa pre bežného cvičenca, ako nejaká kontrastná sprcha či foam roller. Má význam? Dokáže nám so svalovicou takisto pomôcť? Ba dokonca aj s niečím iným?

 

Masáž po tréningu pomáha s lepšou regeneráciou a môže pozitívne ovplyvniť aj fyzický výkon

 

Naneštastie však na túto tému nebolo vykonaných veľa priamych štúdií. Dnes sa ale pozrieme na pomere slušne vykonaný výskum publikovaný ešte len v septembri tohto roka, ktorý riešil efekt masáže na svalovicu, fyziologickú obnovu a fyzický výkon u kulturistov. 30 z nich bolo prerozdelených na 2 skupiny (15 z nich, ktorí dostanú po cvičení masáž a 15 v rámci kontrolnej skupiny). Po cvičení dostali 30-minútovú masáž, zatiaľ čo kontrolná skupinka oddychovala pasívne. Kritéria, ktoré sa v štúdii hodnotili, boli merané nielen bezprostredne po, ale aj počas ďalších časových úsekoch, až do dĺžky 72 hodín po cvičení, respektíve po masáži. Tí, ktorí obdržali masáž, boli na tom všeobecne lepšie z hľadiska hodnôt regenerácie a výsledok výskumu jasne hovorí, že masáž po tréningu môže zlepšiť výkon pri cvičení a najmä teda regeneráciu u mužov kulturistov.

 

Máme tu aj minuloročnú štúdiu, ktorá riešila problematiku masáže (ale technikou, akou je spomínaný foam roller) a svalovice. Tentokrát išlo o 22 zdravých mužov, ktorí však necvičili a s fitness neboli nejak spätí. Výskumníci sa snažili prísť na výsledky v rámci svalovice, prahu bolesti  (PPT - pressure pain treshold) a rozsahu pohybu (ROM) v rámci hamstringov. Skupinka namáhala svoje hamstringy mŕtvymi ťahmi s vystretými nohami, konkrétne desiatimi sériami po desať opakovaní. Výsledok neprekvapil. Skupinka, ktorá obdržala masáž, na tom bola lepšie aj v rámci svalovice a aj prahu bolesti. Pre ROM žiadne špecifické pozitívne, no ani negatívne výsledky. Pozrime sa tiež napríklad sem. Poriadnu svalovicu na lýtkach sme už asi všetci zažili. A čo výsledky po 15-minútovej masáži lýtok po tréningu? Našťastie rovnakého charakteru, ako aj v prvej uvádzanej štúdii!

 

Masáž po tréningu pomáha s lepšou regeneráciou a môže pozitívne ovplyvniť aj fyzický výkon

 

Aj na základe analýzy stovky rôznych, lepších i horších štúdií sa zistilo, že efekt masáže na svalovicu a na svalovú regeneráciu rozhodne je. Rovnaké výsledky sú aj tu. Hlavne teda zlepšenie regenerácie u atlétov, keďže závery v oblasti zlepšenie výkonu boli rôznorodé. Tu boli mnohé z doterajších výskumov limitované, záleží i na rôznych technikách masáže, a tak sa za jednoznačný záver nie je zatiaľ možné biť do hrude. Veľa z nich však preukázala pozitívny efekt aj pre túto oblasť, čo je dobré znamenie. 

 

S čistým svedomím tak môžeme povedať, že masáž, a nemusí ísť len o foam roller, nám cestu za lepšími výsledkami, no hlavne lepšou regeneráciou uľahčí, a to je skvelá správa!

Upozorniť na chybu. Ak si našiel nedostatok v článku alebo máš pripomienky, daj nám vedieť.
Ohodnoť článok
0
Zdieľaj článok
Hodnotenie tohto článku je dostupné len s aktívnym predplatným REFRESHER+.
Predplatiť si
Zrušiť
Pri hodnotení článku nastala chyba. Skús sa nanovo prihlásiť a znova ohodnotiť článok.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
NAHOR
Dostávaj najlepší obsah mailom
Nestíhaš všetko sledovať? Pošleme ti do schránky najčítanejší a najlepší obsah.
Žiadny spam. Kedykoľvek sa môžeš z odberu odhlásiť.
Posielať email
Najčítanejšie
Domov
Zdielať
Diskusia
Hľadať
Viac
Zapni upozornenia a už ti nič neujde!

Chceš vedieť čo sa deje a mať prehľad? Dostávaj upozornenia o najhorúcejších správach na Refresheri.

(Príklady: Horel Notre Dame, Zomrel Mac Miller, Trailer na Avengerov)
(Príklady: Sagan skončil prvý, Nový zákon s vplyvom na moderných ľudí, Dnes nás čaká zatmenie slnka)
Ak chceš, aby sme ti poslali takmer všetky novinky, vyber túto možnosť.