Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
17. februára 2016, 14:57
Čas čítania 0:00
Dominik Vetrák

Prečo sa nám nepáčia trailery a reklamná kampaň pre Batman v Superman? Hrozí veľké fiasko?

FILMY A SERIÁLY
Uložiť Uložené

Warneri vypúštajú do sveta nové zábery z najočakávanejšieho stretu bytostí na Zemi mnoho upútavok, no len máloktoré na nás majú pozitívny efekt. Čím to bude?

A zase to píšem ja, v každom prípade, na tom, čo sa tu dnes dočítate, sme sa mnohí v redakcii zhodli. Po dlhšom uvažovaní a surfovaní po internete som sa rozhodol spísať pár dôvodov, prečo radšej napíšeme 10 článkov o Deadpoolovi než jeden-dva o Batman v Superman: Dawn of Justice. Ktorákoľvek filmová stránka nový trailer zdieľala, v komentároch ste mohli vidieť väčšinou tri bodky, smutných smajlíkov alebo rozhorčenie nad tým, prečo sú tie ukážky také otrasné. 

Začneme asi tým, že jediným podareným trailerom je ten z Comic-Conu, ktorý nás naozaj zdvihol zo stoličiek a začal nahlodávať negativitu aj u toho najväčšieho pesimistu. Niet sa čomu čudovať. Skvelá hudba, strih, ale aj vybrané momenty, ktoré lákali na premiéru. Superman vyzeral božsky, Batman zase revolučne, čo sa zobrazenia na striebornom plátne týka. Ani ten Lex v podaní Eisenberga nevyzeral až tak čudne (boli sme optimisti, ale už si naozaj začíname myslieť, že to s ním nevyjde). Ten trailer mal všetko, čo mal najväčší film roka 2016 mať, no potom prišiel hlboký útlm, slzy a plač. 

Prečo sa nám nepáčia trailery a reklamná kampaň pre Batman v Superman? Hrozí veľké fiasko?

Nasledujúce TV Spoty boli plné väčšinou rovnakých záberov, ktoré už nefungovali tak skvelo, Superman začal vyzerať čoraz horšie a horšie (naozaj, aj Alfred v podaní Jeremyho Ironsa je zaujímavejší, než Clark Kent, jeho egoistickosť a mylná predstava o svojej nepremožiteľnosti). Aspoň tak vykresľuje túto postavu reklamná kampaň. Nafúkaný snob, ktorý síce chce pre ľudstvo dobro, vyzerá však ako pubertiačka s mocou ovládať svojich rodičov. Na druhej strane tu máme Batmana, ktorý vyzerá úžasne. Ani jeden nudný či hluchý záber z 5-6 trailerov a mnohých TV Spotov. Už pri oznámení Afflecka čoby Batsa sme písali, že mu veľmi fandíme a sme presvedčení, že rolu zvládne na jednotku, čo nám mnohí majú za zlé ešte doteraz. Sme však mesiac pred premiérou, kedy sa nájde už len veľmi málo neveriacich. Možno si pamätáte aj na správy o tom, že Warner po prvej projekcii filmu Afflecka veľmi chválilo, chcelo snímku prestrihať tak, aby ho v nej bolo viac a tlačilo Afflecka rovno do celej trilógie. Čím viac z projektu vidíme, tým sme presvedčenejší o tom, že na tom niečo pravdy bude. Na Batmana sa nesmierne tešíme, no akosi sa bojíme, že zvyšok filmu bude takým malým fiaskom, minimálne rozdelí fanúšikov a divákov na dva tábory, podobne, ako sa tak stalo pri Man of Steel. 

Viac argumentov, menej osočovania? V poriadku, chápem vás, na niekoho tie gýčové trailery zapôsobiť mohli. Pravdepodobne najdrahší film 21. storočia si svoju veľkoleposť chce odškrtnúť azda len na tom, koľko budov a miest vyletí do vzduchu. Megalomanská deštrukcia, násilné money-shoty, ktoré nefungujú (ako napríklad nástup Trinity) a zlý strih. Iste, Warneri to majú v posledných dvoch rokoch dosť ťažké, ale žeby si nemohli dovoliť kvalitného strihača? Ale nie, skôr to bude tým, že takúto reklamnú kampaň si jednoducho nakázali. Chcú predsa konkurovať Marvelu, takže sa musí ísť na gýčovitosť, veľa výbuchov a 3 sekundové strihy, ktorých je najmä vo finálnom traileri asi 50, pričom sú neprehľadné, nezáživné, nevyžaruje z nich sila, atraktivita ani osudovosť, ktorá asi vyžarovať na papieri mala. A to tu ešte máme odhalenie Doomsdaya, čím pokazili zážitok z filmu tisícom, až státisícom ľudí, ktorí pôjdu na film s názvom Batman v Superman s tým, že budú naozaj čakať film o súboji medzi týmito dvoma gigantami. Nie každý číta články zamerané na spoilery, sleduje všetky trailery a nie každý má vo filmoch prehľad a toto bol jednoducho veľký prúser. Nehovoriac o tom, že ten dizajn postavy je otrasný, aj keď ide o Doomsdayovo prvé štádium. 

Prečo sa nám nepáčia trailery a reklamná kampaň pre Batman v Superman? Hrozí veľké fiasko?


Na počudovanie Warner vypúšťa málo obrázkov a ak sa vydá nejaký plagát, tak je to na 99% Batman a Superman, navzájom na seba zazerajúc obkolepený deštrukciou, krátermi a sutinami namiesto budov. Opäť ho spomenieme, no inak sa nedá. Finálny trailer mal okrem veľmi zlého strihu aj úplne nevhodne zvolenú hudbu. Jediným plusom je jeho začiatok a Batsov nástup do akcie. Ani Age of Ultron nemalo takto zle zvládnutú reklamnú kampaň, a to už ľudia v Marvel prakticky remakujú trailery a robia to isté už pomaly posledných 10 rokov. Takýto projekt si to jednoducho dovoliť nemôže, bohužiaľ, Snyder si to akosi neustrážil. Extrémne temný film, na aký sa BvS tvári a čím sa hrdí fanúšikovia DC (alebo len hejteri MCU) silno bijú do pŕs, je temným zatiaľ jedine vďaka tomu, že sa väčšina trailerových scén odohráva v noci. Osudový stret dvoch najznámejších superhrdinov zabitý nástupom Doomsdaya. Jasné, len neoboznámemu divákovi by zišlo na um, že niekto z tejto dvojice vo filme umrie, ale predstavte si Avengers 2 a trailer, kde by nad porazeným Ultronom stáli všetky postavy. Asi by ste sa tiež naštvali, že? Fakt, že si dajú párkrát po hube už nezaženie scénu z traileru, kde po devastujúcom výbuchu, pri ktorom takmer prišli o život, začali vtipkovať na štýl Iron Mana. Celé zlé. 

A takto by sme mohli pokračovať aj naďalej. Podstatné je, že Warner svoju najdôležitejšiu reklamnú kampaň v histórii pokašľal. Zvláštne však je, že niektorí im to žerú a výbuchy spojené so zazeraním Supermana im úplne stačia. Avšak, keďže sme v redakcii takto zhnusení, snímka nás v kinách už môže len prekvapiť, čo je len dobre. Recenzovať nebudeme z trailerov, ale z približne 150-160 minút, koľko by Batman v Superman: Dawn of Justice malo trvať. Článkom len chceme podotknúť, že mnoho aspektov, na ktorom sa vystavia reklamná kampaň či štruktúra trailerov bolo buď úplne, alebo aspoň čiastočne pokazených. Priznajte si to, pri oznámení loga Batman v Superman na Comic-Cone v roku 2014 sme všetci čakali, že sa nám z každého jedného traileru a záberu budú potiť nohy. Výsledný produkt je však veľkým sklamaním, stačí sa spýtať ľudí z biznisu alebo aspoň filmových fanúšikov, čo už čo-to odpozerali a pár reklamných kampaní pre blockbustery odsledovali. Verte nám, len neradi sme tento článok napísali, ale je treba poznamenať, že tu niečo nehrá. Je možné, že tie trailery neodzrkadľujú kvalitu samotného filmu a nakoniec budeme z výslednej kvality v pomykove, no nedá sa ignorovať fakt, že mnoho ľudí je po ukážkach veľmi skeptických a premiéry sa boja. A to by sa stať nemalo pri žiadnom filme, nie to ešte pri veľkofilme takýchto rozmerov.

Prečo sa nám nepáčia trailery a reklamná kampaň pre Batman v Superman? Hrozí veľké fiasko?

Hrozí však aj to, že film je sám o sebe skvelý, no Warner nemá šajnu, ako ho má predať, čím môžeme argumentovať aj prítomnosť Doomsdaya, ktorý sa následne už neobjavil. Filmu fandíme, na Batmana sa tešíme a Snyderovi veríme, no takto sa zabíjajú šance na dvojmiliardové tržby a a taktiež to nepomáha budovať hype ani u skalných fanúšikov. Radšej nech sú tie trailery otrasné, ale film úžasný, v tom sa asi zhodneme, že? Ak sa tak stane, budeme jasať a tešiť sa ďalšie projekty z DCEU, no ospravedlňovať sa za tento článok nebudeme. Kto si myslel, že po Age of Ultron nič horšie a klamlivejšie nemôže prísť, mýlil sa. Len je škoda, že je to práve tento film, do ktorého všetci vkladáme toľké nádeje.

Domov
Zdieľať
Diskusia