12. februára 2016, 16:07

Deadpool je najzábavnejším filmom 21. storočia a siaha ešte ďalej, za všetky komiksové bariéry (Recenzia)

FILMY A SERIÁLY RYAN REYNOLDS

Nováčik Tim Miller natočil najzábavnejšiu komiksovku vôbec, v ktorej prekvapivo fungujú aj aspekty, ktorých kvalít sme sa báli najviac.

Čakali sme dlho, no zďaleka nie tak dlho, ako Ryan Reynolds. Spoločne s Millerom a scenáristami si u Foxu vydupal R-kové spracovanie, po ktorom túžil celý svet. Všetci asi zdieľame názor, že leaky škodia filmovému priemyslu, no nebyť ich, nikdy by sme sa Deadpoola nedočkali. Pred niekoľkými rokmi najprv unikol scenár (správne, Paul Wernick a Rhet Reese ho mali nastrelený a viac ako z polovice hotový už pred 5-6 rokmi), čomu nasledovala test footage. Tá sa nejakým záhadným spôsobom dostala na internet a vypukol ošial (sami si to možno pamätáte, tiež sme tomu venovali veľkú pozornosť). Fox tak odklepol rozpočet, Miller a Reynolds obsadili postavy a začali vymýšľať všetky tie vtipy a celkový obraz snímky, ktorý vlastne mali v hlave celé roky. Aby Fox dal tomuto projektu zelenú, musel sa ešte budget orezať o ďalšie milióny (nakoniec sa malo točiť za niečo vyše 50 miliónov), takže sme prišli o naháňačku so záporákom Ajaxom (Ed Skrein) na motorkách či veľkú prestrelku v treťom akte (nakoniec z toho scenáristi dostali geniálnu Deadpoolovu zábudlivosť).

Keď už všetko bolo pripravené, mohol sa začať natáčať príbeh o bývalom žoldnierovi, ktorý sa rozhodol pomáhať slabším za pár dolárov a má záľubu v preťahovaní prostitútok. Príbeh, v ktorom sa tento žoldák do jednej zaľúbi a začnú spolu žiť, čo však prekazí správa o pokročilom štádiu rakoviny a, pravdepodobne, aj istej smrti. Wade Wilson ale dostane ponuku, ktorú nemôže odmietnuť. Istá organizácia sa ponúkne, že ho dokáže vyliečiť, ba čo viac, spraviť z neho takého malého superhrdinu. Nakoniec vysvitne, že bude moderný super-otrok, čo sa však Wadeovi nepáči. Stáva sa z neho Deadpool, magor s katanami a pár nábojmi, s ktorými dokáže odrovnať celé jednotky, no najskôr si z nich musí štýlovo vystreliť.

Všetci ste už ale asi zvedaví na to, či to splnilo očakávania, najmä po tom honosnom hype. Tí zvedavejší si už pozreli iné recenzie, respektíve hodnotenia na weboch ako ČSFD, IMDb či Rotten Tomatoes. Pre tých trpezlivejších máme skvelú správu. Deadpool je najvtipnejším a najzábavnejším filmom, aký sme mali možnosť vidieť za posledných 10-20 rokov... ak nie počas celej histórie kinematografie vôbec. Nepamätám si, kedy sme sa v kine takto všetci uchechtávali a vybuchovali v záchvatoch smiechu, no niečo podobné som prežil asi ako 10-ročný pri sérii Scary Movie. Dnes mám rokov raz toľko, no stále som si v kine pripadal ako malé dieťa, ktorému sa splnil sen. Dostali sme totiž hrdinu, ktorý usekáva ruky, nohy aj hlavy, má nevhodné poznámky vždy, keď práve nemá ústa prederavené dýkou a dokáže vás rozosmiať každé 3 minúty. Je oplzlý, je nebezpečný, občas ľahkomyselný a jedná prvoplánovo, z čoho vzniká množstvo úžasných momentov. Tomu dopomáha aj akcia, ktorá sa za tých pár miliónov natočila k dokonalosti. Povedali by ste, že toto sa za tých 50-60 miliónov natočiť nedalo, no opak je pravdou. V závere to CGI nie je na úrovni 200-miliónových blockbusterov, no väčšina divákov si to ani nevšimne, a ak aj áno, bude im to jedno.

Najväčšie hollywoodske priateľstvá: The Rock si vraj nevie poriadne vyprať spodnú bielizeň a Matt Damon žil v špine medzi červíkmi Najväčšie hollywoodske priateľstvá: The Rock si vraj nevie poriadne vyprať spodnú bielizeň a Matt Damon žil v špine medzi červíkmi 23. júna 2023, 14:30

Možno je trochu škoda, že film nebol o čosi dlhší a neponúkol ďalšie akčné momenty či sekvencie, spolu s Reynoldsovými hláškami je ale každá jedna akčná scéna úplne... myslím, že anglické slovíčko hillarious to vystihne najlepšie. Možno sa spoliehate, že pri takej ukecanej papuľke, akou Deadpool je, vám všetky gagy prinesie priebeh filmu ako na zlatom podnose. Pravdou však je, že v istých momentoch snímka pracuje s divákom vo viacerých smeroch. Predsa len, nebolo to vyslovené nahlas, ale čo sa asi stane ďalej, keď polícia nájde nabúraný taxík, ktorého šofér je pôvodom z Blízkeho východu? Zatiaľ nič, no potom si všimnú plnú tašku zbraní a neznámeho muža v kufri.

Už teda viete, že je to neskutočne vtipné, a ak vám typ humoru, aký bol prezentovaný v traileroch nevadí, Deadpoola ako postavu si okamžite zamilujete. Viete taktiež, že je to skvelý akčný film, aj keď tu nie je toľko pamätných scén. Za čo ale môže hlavne fakt, že aj počas nich sme sa naplno rehotali, tým pádom sa ten film naozaj nedal vnímať do detailov. Možno vám chýbalo nejaké audiovizuálne spojenie veľkolepej akčnej scény, režisér si to však skôr rozložil na viaceré pamätihodné momenty. Funguje ale príbeh a samotná kostra, na ktorej je postavený humor a akcia? Hneď v úvodnej scéne (už tá bola predzvesťou, že ten film bude jednoducho úžasný) nám snímka dáva na zreteľ, že skutočnými hrdinami sú scenáristi. Toto tvrdenie nie je vôbec prehnané. Paul Wernick a Rhet Reese šperkovali scenár spolu s Reynoldsovými poznámkami dlhé roky, z čoho vznikol geniálne napísaný film, za čo môžeme vďačiť aj nováčikovi na režisérskom poste, Timovi Millerovi, ktorý ho adaptoval na najvyššom možnom leveli. Ak ste zachytili reklamnú kampaň v dobe, kedy sa o Deadpoolovi hovorilo ako o romantickom filme, asi ste sa len milo pousmiali. Pravda je však taká, že romantická linka tu skutočne je a funguje lepšie, než v niektorých romantických filmoch. Nezobrazuje naivný vzťah a ani netlačí na pílu. Emócie sú uveriteľné a prekvapivo to drží pokope vo všetkých momentoch, či už Reynolds vyznáva lásku (skutočne, bez debilných vtipov), alebo sexi Morene Baccarin šepká do uška, ako z nej vy.... vymiluje dušu.

10 najlepších filmov s Ryanom Reynoldsom (Zoznam) 10 najlepších filmov s Ryanom Reynoldsom (Zoznam) 23. októbra 2022, 15:30

Celá štruktúra filmu teda stojí na akcii, humore, skvelých postavách a romantickej zápletke, o ktorej si každý myslel, že bude len na okrasu. Pravdou je, že Wernick a Reese sa so scenárom skutočne vyhrali a zabezpečili, že to na plátne nebude ani trochu škrípať, že hluché miesta spočítate v sekundách len za pomoci prstov na rukách, a to si malé prekvapenie v podobe nechronologického deja uchovali až do premiéry, pričom sa aj tento ťah vyplatil a snímku posunul zase o niečo vyššie. Fanúšikovia komiksov budú navyše so všetkým spokojní. Sú tu odkazy na farebné zošítky, dokonca cameo samotného Roba Liefelda (aj keď nie fyzické, pričom také nebolo len jedno), no nikto zo zúčastnených sa nezameral len na komiksové poňatie a nevytvorili si žiadne hranice. Inými slovami, ide o fantastické vyobrazenie Deadpoola vo filmoch so všetkým, čo k nemu patrí a o čom sme snívali.

Deadpool si robí srandu z vlastného univerza, Hugha Jackmana, zo samotného Reynoldsa komunikuje s divákmi, čo môže neznalcov komiksov dosť zmiasť, no niekoľkokrát vás takmer dotlačí k slzám. Zároveň však nemôžeme hovoriť o paródií či nekomiksovke, keďže sa miestami Miller a spol. pevne držali žánrových klišé, ktoré ale vôbec nevadili. Nikto nečakal, že nás dej ako taký posadí na zadok, mal byť len kostrou pre všetko to svalstvo v podobe nekonečnej záplavy vtipov a akčných scén plných brutality a krvi. Toľko originálnych nápadov sme v jednom filme nevideli už veľmi dlho. Nestojí to pritom len na Deadpoolovi. Colossus aj Neganosic Teenage Warhead perfektne zapadli (počas sledovania pochopíte, prečo sa Colossus musel preobsadiť) a kupodivu ani záporáci v podaní Eda Skreina a Giny Carano nepôsobia ako päsť na oko. Iste, neohúria, no skôr pozitívne prekvapia. Dokonalé to ale nebolo, plytkejší príbeh sa očakával, takže mi to až tak nevadí a prakticky sa to inak ani spraviť nedalo, no slabo využitý Weasel (T. J. Miller) ma trochu sklamal. Z kina sme takýto nadšení odchádzali minulý rok asi len trikrát.

KOMENTÁR: Prečo sa ti páči Red Notice, zatiaľ čo iní diváci spoločne s recenzentmi film pochovali? Odpoveď ťa nepoteší KOMENTÁR: Prečo sa ti páči Red Notice, zatiaľ čo iní diváci spoločne s recenzentmi film pochovali? Odpoveď ťa nepoteší 16. novembra 2021, 17:30

Po Kingsmanovi, Mad Maxovi a Star Wars. Za seba ale musím priznať, že Deadpool ich hravo prekonáva ako humorom, tak práve kreatívnym poňatím a vyšperkovaným scenárom, vďaka ktorému fungujú všetky dejové linky, čomu sme v prípade romantickej, R-kovej, akčnej komédii nikdy neverili. Hľa, nakoniec sa to podarilo človeku, ktorý šepká starej a slepej dôchodkyni do uška, že si ho vyhoní so svojou miniatúrnou rúčkou, pričom ju ňou hladí po líci. 9/10

PS: Je jasné, že mnoho scén sa do finálneho strihu nedostalo, vôbec by teda nebolo naivné očakávať aj režisérsky zostrih.

PS2: Ostaňte až do úplného záveru, nie, fakt, ostaňte! Mimochodom, ak vás tá správa minula, pracuje sa už aj na pokračovaní.

0/10