7. júla 2019, 15:54

Shaft je akčnou oldschoolovou akciou s nahláškovaným Samuelom L. Jacksonom (Recenzia)

Trojgeneračný Shaft je vynikajúcou akčnou jednohubkou.

Začiatkom 70. rokov sa Richard Roundtree ponoril do role superinteligentného a neohrozeného detektíva Shafta. Vznikli z toho tri fajn filmy a miniseriál. Zavďačili sa fanúšikom žánru a priniesli aj poriadnu dávku zábavy a humoru. Následne bolo 30 rokov ticho, až John Singleton spoločne so Samuelom L. Jacksonom postavu oživili. Nešlo však o reboot, ale pokračovanie, kedy si Shafta juniora zahral práve Sam. Jackson.

S noblesou jemu vlastnou chytal zločincov a budoval si rešpekt na každej ulici, kde sa zjavil. Snímka nebola vôbec zlá, ale na žiadne pokračovanie to vtedy nevyzeralo. O 18 rokov neskôr sa ale partia dala dokopy a rozhodli sa natočiť 3. generáciu Shafta.

Patrične zmodernizovaný, avšak stále verný svojmu konceptu. Z Jackmanovho Shafta sa stal otec a opraty tak trochu prebral John Shaft Junior. Toho si zahral Jesse T. Usher (Independence Day 2) a s pokojným srdcom môžem prehlásiť, že sa roly zhostil statočne.

Zdroj: Netfli

Jeho Shaft nie je žiaden drsňák. Nemá rád zbrane a svoje schopnosti uplatňuje na poli počítačovej techniky, kedy pracuje ako analytik pre FBI.  Svojho otca sa stráni, keďže mu mamka (čím staršia, tým krajšia Regina Hall) povedala, že ich opustil. Pravda je taká, že že oni museli opustiť jeho, aby boli konečne v bezpečí, keďže po Shaftovi stále niekto pálil z brokovnice. Mladý John sa ale na svojho otca musí obrátiť, ak chce vyriešiť nejasný prípad úmrtia svojho najlepšieho priateľa.

Začína tak buddy komédia plná hlášok, oldschoolových vypočúvaní a akcie. Shaft síce nestál desiatky miliónov dolárov a na akcii je to aj cítiť (jediná poriadna prestrelka sa udeje na konci filmu, stojí však za to), vôbec to ale nevadí. Body si zbiera inde, a to hlavne vďaka Samuelovi L. Jacksonovi. Jeho slovné prestrelky častokrát zaujmú viac, ako keby mal vytiahnuť kvér. Nesmierne si rolu užíva a vďaka charakteru jeho postavy dokáže zúročiť svoje prednosti.

Zdroj: Netfli

Usher mu tak len slušne sekunduje, pričom v poslednej tretine sa k hrdinom pripája aj najstarší Shaft v podaní Richarda Roundtreeho. Chémia medzi nimi funguje dokonalo a ja som si užíval všetky dialógy, akčné pasáže a humorné vsuvky, ktorých je hneď niekoľko. Scenáristi sa ani nebáli ukázať Shafta v trochu staromódnom svetle. Nebráni sa ovaliť ženu, postreliť ju a celkovo ich vníma štýlom, z ktorého by v dnešnej spoločnosti mnohým vstavali vlasy dupkom. Je to však len komédia a všetky tieto gagy plnia svoj účel na 100%.

Príbeh nie je zložitý a zápletku prekukneš veľmi rýchlo. Film ťa pritom oldschoolovo navádza na skutočného vinníka, hoci má ešte jedno eso v rukáve. Išlo o príjemné drobné prekvapenie. Postavy sa správajú presne tak, ako by si to od takéhoto filmu čakal. Len ťažko teda nájdeš faktor, ktorý by ťa vyložene urazil či sklamal. Chýbala mi akurát nejaká naháňačka na autách, na to však už zrejme nevyšiel rozpočet.

Shaft je príjemnou jednohubkou so skvelým Samom L. Jacksonom. S privretými očami mu preto udeľujem sedem bodov z desiatich. Sem-tam sa pobavíš na vtipe, užiješ si hláškovanie a debilné pripomienky Shafta a poteší aj akcia. Ide o oldschoolovú akčnú jednohubku, ktorá zanechá dobrý dojem a ja osobne dúfam, že sa dočkáme ďalšej časti. Ideálne znova so všetkými tromi generáciami Shafta. Niečo mi hovorí, že by do toho páni išli okamžite.

PS: Celosvetové práva na distribúciu obdržal Netflix. Film si tak môžeš pozrieť v pohodlí domova

0/10