Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
20. júla 2019, 8:14
Čas čítania 0:00
Martin Mičuda

Nová Corvette je tu a s ňou aj revolučná zmena koncepcie. Silnou stránkou bude osemvalec a cenovka

Nová Corvette je tu a s ňou aj revolučná zmena koncepcie. Silnou stránkou bude osemvalec a cenovka
Zdroj: <a rel="nofollow noopener" target="_blank" href="https://media.chevrolet.com/media/us/en/chevrolet/photos.detail.html/content/Pages/galleries/us/en/vehicles/chevrolet/2020/20-corvette-stingray.html#" onclick="gaTrack('article', 'bottom', 'source');">chevrolet.com</a>
TECH
Uložiť Uložené

Legendárny športiak spoza veľkej mláky prichádza s poradovým číslom osem.

Chevrolet si pre rok 2019 pripravil jednu veľkú revolúciu. Reč nemôže byť o ničom inom ako o 8. generácii slávneho modelu Corvette, keďže ikona s dodatkom C8 prichádza so zásadne zmenenou koncepciou. Po novom sa už totiž motor nenachádza vpredu, ale uprostred. GM tvrdí, že za zmenou stojí fakt, že umiestnenie motora vpredu už dosiahlo hranicu svojich možností, nevyhnutná bola preto zmena. 

Naďalej platí, že srdcom je osemvalcový agregát, ktorý však po novom zaručuje oveľa lepšie rozloženie hmotnosti, a teda i ovládateľnosť. Vedenie GM tvrdí, že ide o najlepšie jazdiacu Corvette všetkých čias. Samozrejme, zlepšili sa i samotné parametre. Atmosferický 6,2-litrový motor Small Block LT2 disponuje výkonom 369 kW / 502 koní a krútiacim momentom 637 Nm.

Ak zoberieme do úvahy, že novú Corvette C8 s dodatkom Stingray,už zaraďujeme medzi pravé superšporty, atmosféricka jednotka je už celkom rarita. O sprevodovanie sa stará úplne nová 8-stupňová dvojspojková prevodovka od spoločnosti Tremec, poháňané sú výhradne zadné kolesá. S paketom Z51 Performance Package dokáže novinka akcelerovať z 0 na 96 km/h pod tri sekundy. Nechajme sa prekvapiť, kde až zájdu neskôr odvodené výkonnejšie a ešte lahšie verzie. Mimochodom, C8-čka váži 1 530 kilogramov.

Chevrolet
Chevrolet Zdroj: media.chevrolet.com
Zmena koncepcie si pochopiteľne vyžiadala veľké dizajnové zmeny. Žiaľ, tie si dovolíme označiť za skôr negatívne, keďže Corvette stratila svoju jedinečnosť. Pri pohľade na 8. generáciu sa totiž nemôžeme vyhnúť dojmu, ako by išlo o nejaké "no name" auto z GTA-čka, ktoré spája viaceré dizajny dokopy, len aby nevyzeralo ako originál, z ktorého vychádza. Prakticky jedinou spoločnou črtou s predchodcom sú zadné svetlá, ktorých tvar je veľmi podobný.
 
Inak sa ale pozeráš na úplne nové auto. Samotná kabína je až o 42 centimetrov viac vpredu, keďže motor sa nasťahoval priamo za 2-miestny kokpit. Zadná časť je oveľa plochšia, zatiaľ čo predok o poznanie kratší. Tým pádom sa novinka dosť odčlenila od modelu Camaro, ktoré sa v tých najvrcholnejších verziách začalo nielen technicky, ale aj opticky ku Corvette približovať. Teraz je tomu koniec, a aj to bol jeden z dôvodov, prečo prišla na rad zmena koncepcie. Uvidíme, či však prinesie ovocie.

Chevrolet
Chevrolet Zdroj: media.chevrolet.com

Zásadnou dizajnovou zmenou prešiel aj vnútrajšok, ktorý pôsobí podstatne futuristickejšie a technicky vyspelejšie. Centrom palubovky je rozmerný, na vodiča natočený displej, ďalší širokouhlý sa nachádza priamo za volantom. Ten je tvarovo skutočne netypický. Rovnako zaujme aj stredový tunel, ktorý priamo nadväzuje na palubovku a značnou mierou oddeľuje vodiča od spolujazdca. Na odvrátenej strane od vodiča sa na ňom nachádza pás s usporiadanými tlačidlami. 

Chevrolet plánuje novú Corvette C8 začať vyrábať v závode Bowling Green tesne pred koncom tohto roka. Prvé kusy by sa tak k zákazníkom mali dostať na rozhraní rokov. Veľký otáznik visí nad cenovkou, v kuloároch sa ale šepkajú veľmi zaujímave informácie. Na americkom trhu sa má totiž základná cena dostať pod hranicu 60-tisíc dolárov, a to je v danom segmente až pozoruhodne nízka cenovka. Pripomeňme, že predchodcu si automobilka cenila za veľkou mlákou na minimálne 56-tisíc dolárov, teraz je však z C8-čky nefalšované superauto. 
Domov
Zdieľať
Diskusia