Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
29. júna 2019, 11:58
Čas čítania 0:00
Martin Mičuda

Dodge ukázal brutálny Charger. Ide o najextrémnejší sériovo vyrábaný sedan planéty?

Dodge ukázal brutálny Charger. Ide o najextrémnejší sériovo vyrábaný sedan planéty?
Zdroj: <a rel="nofollow noopener" target="_blank" href="https://media.fcanorthamerica.com/newsrelease.do?id=20912&mid=" onclick="gaTrack('article', 'bottom', 'source');">fcanorthamerica.com</a>
TECH
Uložiť Uložené

6,2-litrová V8-čka je po novom zabalená do značne rozšírenej karosérie.

Dodge nám jeho novodobú podobu legendárneho modelu Charger v najnovšom vyhotovení predstavil už v roku 2014, a to dokonca vrátane extrémnej verzie SRT Hellcat, ktoré svojho času vyrazila dych a vyráža ho aj dodnes. V týchto dňoch nám ale americký výrobca servíruje Charger v ešte brutálnejšom podaní, ktoré nesie veľavravný názov Widebody.

Je ti teda už určite jasné, že pointou novinky je predovšetkým značne rozšírený bodykit. Automobilka Dodge hovorí nielen o novej verzii, ale aj ako o akejsi modernizácii, čo môžeme vidieť vo viacerých vynovených detailoch v interiéri a exteriéri. Najzásadnejšou zmenou sú ale vytiahnuté blatníky, čo má za výsledok, že karoséria je nielen až o takmer 9 centimetrov širšia, ale zároveň vystupuje ešte podstatne agresívnejšie. 

Dodge ukázal brutálny Charger. Ide o najextrémnejší sériovo vyrábaný sedan planéty?
Zdroj: media.fcanorthamerica.com

Pod vysunutými blatníkmi si miesto našli až 20" disky zabalené do širokých pneumatík o rozmeroch 305/35 R20. Okrem toho zmenami prešla predná maska, pribudol ešte mohutnejší predný nárazník, výraznejšie bočné prahy a decentne vystupujúca zadná odtrhová hrana. Hellcat Widebody má tuhšie pružiny, adaptívny podvozok od Bilsteinu a silnejšie stabilizátory. O brzdenie sa starajú brzdy Brembo s kotúčmi s priemerom vyše 390 milimetrov.

Odporúčané
Hyundai rúca predsudky. Vyskúšali sme ospevované N-ko v štýlovom kabáte a ostali sme v úžase Hyundai rúca predsudky. Vyskúšali sme ospevované N-ko v štýlovom kabáte a ostali sme v úžase 18. júna 2019, 9:00

Ako je už u viacerých ikonických autách súčasnosti zvykom, aj tento upravený Hellcat má systém Line Lock, ktorý zablokuje predné kolesá a tak umožní zahriatie pneumatík tých zadných. Okrem toho nechýba ani dobre známy Launch Control či funkcia Race Cooldown, ktorá zlepšuje chladenie motora a kompresora pri veľkej záťaži.

Srdcom verzie SRT Hellcat Widebody je obrovská 6,2-ka V8, ktorú dopuje spomínaný kompresor. Cez 8-stupňový automat je výhradne na zadné kolesá posielaná enormná porcia sily, keďže osemvalec má až 527 kW/717 koní a 881 Nm.

Akceleráciu z nuly na 60 míľ za hodinu dokáže tak tento rozšírený Charger pokoriť len za 3,6 sekundy, zatiaľ čo šprint na ¼ míle mu trvá len necelých 11 sekúnd. Maximálna rýchlosť je 315 km/h.

Domov
Zdieľať
Diskusia