10. mája 2019, 1:31

Devilman Crybaby je najkrvavejším a najerotickejším seriálom od Netflixu, ktorý ťa emotívne rozdupe (Recenzia)

FILMY A SERIÁLY DEVILMAN CRYBABY NETFLIX

Anime, ktoré ťa prekvapí svojím brutálnym koncom.

Netflix plní svoje sľuby ohľadom napredovanie originálneho (vlastného) obsahu. Máme tu stále viac filmov, seriálov a taktiež aj anime. Z nich vytŕča hneď niekoľko kúskov, pričom dnes sa zameriame na Devilman Crybaby. Ide o anime z minulého roka, ktoré ocenilo množstvo kritikov a rýchlo si našlo fanúšikovskú základňu. Tá si okamžite začala pýtať druhú sériu, no to nebude také jednoduché. Tá prvá je totiž uzavretým príbehom, na ktorý sa síce dá nadviazať, ale príbeh to nepotrebuje.

V ňom spoznávame dvoch chlapcov. Jedným je blonďák Ryou a druhým dobrosrdečný Akira, vychovávaný rodinnými priateľmi. Jedného dňa požiada Ryou svojho najlepšieho priateľa o pomoc v boji s démonmi. Zájdu do nočného Sabbath clubu, kde sa rozpúta peklo. V snahe zachrániť svojho priateľa sa Akira spojí s démonom Amonom a stane sa z neho Devilman. Má telo démona, no srdce a dušu človeka. Dokáže sa teda ovládať a spoločne sa vydávajú na cestu zničenia všetkých démonov. A to je asi tak všetko, čo o deji potrebuješ vedieť.

Devilman Crybaby je najkrvavejším a najerotickejším seriálom od Netflixu, ktorý ťa strhne už po prvej epizóde (Recenzia)
Devilman Crybaby je najkrvavejším a najerotickejším seriálom od Netflixu, ktorý ťa strhne už po prvej epizóde (Recenzia) Zdroj: Netflix

Párkrát sa totiž strhne nečakaným smerom a neraz ťa aj prekvapí poriadnym zvratom. Hlavne ku koncu, aký zrejme počas sledovania nebudeš tak úplne očakávať. Devilman Crybaby je brutálnym a serióznym anime, ktoré má neskutočné tempo (nečudoval by som sa, keby ho binge-watchneš), skvele napísané postavy a prvotriednu animáciu. Vďaka jej kvalite si užiješ obnažené ženské telá (erotiky je tu dosť, ale nie je samoúčelná a slúži buď deju alebo vykresleniu postáv), množstvo krvi a skvelé súboje.

V prvom rade ale budeš čumieť na odvážne vyrozprávaný temný príbeh, ktorý má od rozprávky skutočne ďaleko. Veci naberú rýchly spád a razom to už nie je iba o pouličných bojoch. Začínajú sa stáva skutočne škaredé veci a môžeš si byť istý, že sa ťa emočne dotknú. Môžeš si byť istý, že po deviatej epizóde zostaneš prikovaný k posteli/sedačke a budeš vstrebávať, čo sa práve udialo.

Devilman Crybaby však nie je len akčným príbehom o démonoch, ktorý dokáže rozcítiť. Ľudskú nevraživosť rozoberá do detailov a častokrát až nepekným spôsobom divákom pripomína, akí dokážeme byť bezohľadní, nenávistní a chladnokrvní. Hovorí aj o našej neschopnosti porozumieť iným a o tom, ako často neznáme označujeme za nebezpečné. Ľudstvo skôr či neskôr čaká deštrukcia ich vlastnými rukami. Tvorcovia tohto anime sú si toho vedomí a vykresľujú to nesmierne bolestivo.

Prítomných je až príliš veľa depresívnych faktorov a aj konkrétnych scén, o čom ťa presvedčí napríklad malý Taro v nezabudnuteľnej scénke so svojou matkou a otcom. Devilman Crybaby ti v 10 epizódach zomkne žalúdok, párkrát ťa pobaví, no a mnohokrát ťa zanechá v prúde vlastných myšlienok. A potom tu máme posledné dve epizódy a finále, ktoré sa ti vryje pod kožu a budeš nad ním premýšľať ešte veľmi dlho. 9/10