Primátor sa v boji proti reklamnému smogu zachoval svojsky.
Bohužiaľ, reklamný smog je neoddeliteľnou súčasťou našej spoločnosti. Obrovské transparenty „zdobia“ paneláky, bilbordy sú na každom kroku. Všade vidieť pútače a svetelné nápisy od výmyslov sveta – reklama jednoducho zamorila slovenské mestá. A to nie len tie veľké, problémy majú aj menšie mestá, napríklad také Malacky. Tie sa ale nevzdali.
Spomínané mesto to myslí v boji proti reklamnému smogu naozaj vážne. Dlhodobým cieľom primátora Juraja Říhu je odstrániť čo najviac reklamy. Nemá to ale jednoduché, komunikácia mesta so spoločnosťami, ktoré prenajímajú reklamné plochy, je kostrbatá a nemá hmatateľný výsledok.
Čo potom? Keďže bllbordová spoločnosť neodpovedala na správy úradov, mesto muselo nájsť iné riešenie. „Bilbordová spoločnosť nereaguje na naše výzvy, hrá sa na mŕtveho chrobáka. A teda v poriadku, nech je nová stromová alej čo najskôr košatá a príjemne zelená,“ vyhlásil na svojom profile na Facebooku starosta Říha.
Provokatívne riešenie zo strany mesta vyvolalo vlnu pozitívnych reakcií. „Konečne niekto, kto nemá výhovorky a koná,“ napísala pod primátorov status Eva. „Závidím vám primátora! U nás, v Bratislave, keby ich chceli zakryť, tak tu musia vysadiť tisícky stromov. Tu je skôr zvyk stromy orezávať, aby bolo vidno billboardy,“ podpichol Štefan, ktorý upozornil na alarmujúcu situáciu v Bratislave.
Primátor sľubuje, že v „očisťovaní“ mesta bude pokračovať. „Obdobných krokov sme použili viacero, jedným z najviac účinných spôsobov bolo oplotenie billboardu v centre mesta. Spoločnosť sa okamžite spamätala. Postupujeme systematicky krok po kroku a za päť rokov nebol v Malackách postavený nový billboard. Stoji to síce veľa námahy, čo sa obyvatelia ani nedozvedia, no sme už v poslednej tretine riešenia reklamných stavieb,“ vyjadril sa primátor Říha na sociálnej sieti.