Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
Pozri si naše tipy na darčeky, ktoré by sme si kúpili aj my 🤩
7. mája 2019 o 10:13
Čas čítania 0:00
Vl Mi

Nemal nervy na to, že ho reklamná spoločnosť ignoruje. Primátor Malaciek nechal popred bilbordy vysadiť stromy

ZAUJÍMAVOSTI
Uložiť Uložené

Primátor sa v boji proti reklamnému smogu zachoval svojsky.

Bohužiaľ, reklamný smog je neoddeliteľnou súčasťou našej spoločnosti. Obrovské transparenty „zdobia“ paneláky, bilbordy sú na každom kroku. Všade vidieť pútače a svetelné nápisy od výmyslov sveta – reklama jednoducho zamorila slovenské mestá. A to nie len tie veľké, problémy majú aj menšie mestá, napríklad také Malacky. Tie sa ale nevzdali.

Spomínané mesto to myslí v boji proti reklamnému smogu naozaj vážne. Dlhodobým cieľom primátora Juraja Říhu je odstrániť čo najviac reklamy. Nemá to ale jednoduché, komunikácia mesta so spoločnosťami, ktoré prenajímajú reklamné plochy, je kostrbatá a nemá hmatateľný výsledok.

Čo potom? Keďže bllbordová spoločnosť neodpovedala na správy úradov, mesto muselo nájsť iné riešenie. „Bilbordová spoločnosť nereaguje na naše výzvy, hrá sa na mŕtveho chrobáka. A teda v poriadku, nech je nová stromová alej čo najskôr košatá a príjemne zelená, vyhlásil  na svojom profile na Facebooku starosta Říha.

Provokatívne riešenie zo strany mesta vyvolalo vlnu pozitívnych reakcií. „Konečne niekto, kto nemá výhovorky a koná,“ napísala pod primátorov status Eva. „Závidím vám primátora! U nás, v Bratislave, keby ich chceli zakryť, tak tu musia vysadiť tisícky stromov. Tu je skôr zvyk stromy orezávať, aby bolo vidno billboardy,“ podpichol Štefan, ktorý upozornil na alarmujúcu situáciu v Bratislave.

Primátor sľubuje, že v „očisťovaní“ mesta bude pokračovať. „Obdobných krokov sme použili viacero, jedným z najviac účinných spôsobov bolo oplotenie billboardu v centre mesta. Spoločnosť sa okamžite spamätala. Postupujeme systematicky krok po kroku a za päť rokov nebol v Malackách postavený nový billboard. Stoji to síce veľa námahy, čo sa obyvatelia ani nedozvedia, no sme už v poslednej tretine riešenia reklamných stavieb,“ vyjadril sa primátor Říha na sociálnej sieti.

Domov
Zdieľať
Diskusia