Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
16. mája 2019, 9:43
Čas čítania 0:00
Viktor Kniš

Prečo patrí Zuzana Plačková k najsledovanejším slovenským influencerom? Viac ako 500-tisíc followerov sa dá ľahko vysvetliť

ZAUJÍMAVOSTI ZUZANA STRAUSZ PLAČKOVÁ
Uložiť Uložené

Kontroverzia v kombinácii s aktivitou a dobrou stratégiou spravili zo Zuzany Plačkovej jednu z najsledovanejších žien na Slovensku.

Zuzana Plačková má dnes na svojom oficiálnom Instagrame viac ako 514-tisíc sledovateľov (16. máj 2019). Len jednoduchým prechádzaním mien sa dá zároveň ľahko prísť na to, že nejde o nakúpené ani fejkové profily, za ktorými by nestáli reálni ľudia. Slováci a Česi, pochopiteľne, majú svoje dôvody, prečo ju sledujú a niektoré z nich prezradili aj v tomto článku
 
Približné rozloženie publika na Instagrame na základe kvality profilu podľa nástroja hypeauditor.com. Pre porovnanie pridávame okrem Zuzany Plačkovej aj podobne veľký profil Rytmusa a taktiež náš, ktorý je však o dve tretiny menší
 
ZUZANA PLAČKOVÁ
Prečo je Zuzana Plačková jeden z najsledovanejších slovenských influencerov? Viac ako 500-tisíc followerov sa dá ľahko vysvetliť
Prečo je Zuzana Plačková jeden z najsledovanejších slovenských influencerov? Viac ako 500-tisíc followerov sa dá ľahko vysvetliť
 
RYTMUS
Prečo je Zuzana Plačková jeden z najsledovanejších slovenských influencerov? Viac ako 500-tisíc followerov sa dá ľahko vysvetliť
Prečo je Zuzana Plačková jeden z najsledovanejších slovenských influencerov? Viac ako 500-tisíc followerov sa dá ľahko vysvetliť
 
REFRESHER
Prečo je Zuzana Plačková jeden z najsledovanejších slovenských influencerov? Viac ako 500-tisíc followerov sa dá ľahko vysvetliť
Prečo je Zuzana Plačková jeden z najsledovanejších slovenských influencerov? Viac ako 500-tisíc followerov sa dá ľahko vysvetliť
Odporúčané
 „Chcem si nájsť takú manželku." Mladých Slovákov sme sa pýtali, prečo sledujú influencerov ako Plačková, Separ, Dalyb či Moma „Chcem si nájsť takú manželku." Mladých Slovákov sme sa pýtali, prečo sledujú influencerov ako Plačková, Separ, Dalyb či Moma 5. mája 2019, 16:48

V skutočnosti je však za influencerským dosahom Zuzany Plačkovej taká malá marketingová veda, ktorá síce na prvý pohľad možno ani nebude vyzerať komplikovane, v praxi však ide o roky práce a budovania imidžu, resp. značky korešpondujúcej s civilným menom. 

Dnes sa teda pozrieme na zopár základných dôvodov, prečo je práve bývalá playmate a účastníčka reality show tak populárnou v internetovom svete, prečo má toľko spoluprác a z akého dôvodu dnes jej profil na najpopulárnejšej sociálnej sieti sleduje viac než pol milióna reálnych užívateľov. 

Odporúčané
Bohaté deti slovenského Instagramu: Nepovažujeme sa za pózerov, svojich followerov skôr motivujeme Bohaté deti slovenského Instagramu: Nepovažujeme sa za pózerov, svojich followerov skôr motivujeme 14. apríla 2019, 17:12

Súťaže 

Daj lajk na fotku, follow na môj profil a zapojíš sa do súťaže o skvelú výhru. Áno, presne takto jednoduché to je, zároveň platí aj priama úmera. Čím je výhra vzácnejšia a hodnotnejšia, tým viac používateľov Instagramu sa zapojí. Jasné, niektorí po vyhlásení víťaza profil sledovať prestanú, iní si však povedia, že bude ďalšia súťaž, a tak profil sledujú naďalej. 

Presne to platí aj v prípade Zuzany Plačkovej, ktorá aj pri skoro zbytočnej súťaži o neznačkovú ľadvinku a darčekový poukaz do neznámeho žilinského obchodu dokáže nazbierať 8-tisíc komentárov a tým pádom aj followerov. Jasné, niektorí ju už sledovali pred tým, museli však označiť ďalších a povedomie o aktivitách Zuzany ako influencera sa takto šíri veľmi rýchlo. 

Len pre zaujímavosť, do jej súťaže o iPhone X z januára 2019 sa zapojilo viac ako 52-tisíc ľudí. Nech už sa na túto informáciu pozrieš z akejkoľvek perspektívy, takýto dosah jej môže závidieť veľa kolegov z branže. Zároveň je tým pádom veľmi logicky atraktívna pre firmy, ktoré jej za tieto príspevky platia pokojne aj tisícky eur. Otázkou však ostáva, aký to ma celé dopad. 

Aký má na súťaže na Instagrame názor Digital Director a CEO spoločnosti samsiDigital Kamil Aujesky? Podľa všetkého ich úspech v skutočnosti nemusí znamenať vôbec nič pozitívne:
 
Ešte keď Instagram ani neexistoval, boli súťaže na Facebooku najlepší možný spôsob, ako získať vysoké množstvo lajkov a sledujúcich. Na získanie počtu fanúšikov je to dobrý spôsob, len si treba zodpovedať práve tú kvalitu fanúšikov. Ak ide o značku, chce si naháňať fanúšikov iba cez zľavy a súťaže?
 
Budú potom ochotní títo ľudia nakúpiť niečo alebo budú stále čakať na súťaž? Pri influenceroch by ten pohľad mal byť zas taký, že či daní ľudia chcú vôbec vidieť ten obsah a budú s ním interagovať. A značky  by sa mali sami seba pýtať, či chcú spolupracovať s influencerom, ktorý vlastne nemá žiadny názor ani vplyv, iba robí dookola súťaže.  
 
Rovnakú otázku sme položili aj Tatiane Uličnej, ktorá pracuje ako Digital Marketing Consultant v marketingovej agentúre PS:Digital: 

Súťaže sú dobrým spôsobom na získavanie nových fanúšikov. Treba si ale dať pozor, aké produkty dávate do súťaží. Ak som napríklad  e-shop s detským oblečením, nebudem dávať do hry najnovší iPhone, lebo je to cool a každý ho chce. Do súťaže ponúknete dupačky alebo bodyčka a oslovíte tak vašu cieľovú skupinu - mamičky.

Kontroverzia

Zuzane Plačkovej už na prvý pohľad nevadí, keď sa o nej píše, rozpráva a verejnosť jej z akéhokoľvek dôvodu venuje pozornosť. Aj preto pri údajnej kúpe drahého Mercedesu točí podpis zmluvy, bežne fotí odvážne fotografie a nevyhýba sa ani výstrednejším outfitom.

Vyskúšaj predplatné
za 2,99
a čítaj všetko bez obmedzení
Pridaj sa k predplatiteľom
alebo Odomkni článok cez SMS
Pošli SMS na 8877 s textom CLANOK 65370 a dočítaj tento článok.
Cena SMS za otvorenie článku je 3,50 € s DPH. Ako to funguje?
Dočítaj článok do konca za SMS v hodnote 3,50€. Ako to funguje?
POSLAŤ SMS
Čítaj články bez obmedzení celý mesiac - predplatné len za 1,50€ navyše v porovnaní s jedným článkom. Ako to funguje?
POSLAŤ SMS
Čítaj bez obmedzení celý mesiac. Stačí poslať SMS (za 5€). Ako to funguje?
POSLAŤ SMS
Domov
Zdieľať
Diskusia