Prepnúť do nočného režimu
Prepnúť do denného režimu
Sobota 17. 8. 2019 meniny má Milica

hľadaj na refresheri

Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.
Odporúčame zapnúť browser notifikácie, ak budeš prihlásený na Refresher s týmto zariadením.
Refresher - Rozhovory
0
Jakub Paulík
6. máj 2019, 14:49

Pavel Kacerle pracuje pre Marvel. V dome Roberta Downeyho Jr. cvičil kung-fu a na Asgarde pracoval 15 hodín denne (Rozhovor)

Ako reagujú ľudia, keď okolo kráča sám veľký George Lucas?

Jakub Paulík
6. máj 2019, 14:49
Pavel Kacerle pracuje pre Marvel. V dome Roberta Downeyho Jr. cvičil kung-fu a na Asgarde pracoval 15 hodín denne (Rozhovor)
Zdroj: Archív: Pavel Kacerle
Musíš byť prihlásený/á , aby si mohol uložiť článok.
Nepodařilo se uložit změny. Zkus se nově přihlásit a zopakovat akci.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
0
Uložiť na neskôr.
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.

30-ročný Čech Pavel Kacerle je odborníkom na vizuálne efekty a zakladateľom start-upu Smashbuster, ktorý pracoval na viacerých filmoch od Marvelu, ako Spider-Man: Homecoming, Captain Marvel, Avengers: Age of Ultron, Captain America: The Winter Soldier či Thor: The Dark World.

 

S Pavlom sme sa rozprávali o náročnej práci na tvorbe Asgardu či o príhode z pľacu, kedy policajti takmer zastavili natáčanie Spider-Man: Homecoming. Pavel nám ďalej porozprával aj tom, ako Robert Downey Jr. zmenil jeho život a ako trénoval kung-fu v jeho garáži.

 

V rozhovore nám nezabudol opísať svoje dojmy zo svetových tvorcov, akými sú Christopher Nolan či George Lucas. No a spomenul taktiež menšiu nemilú príhodu s kráskou Scarlett Johannsson.

 

Mali sme napríklad Spider-Mana, ktorý bol priviazaný na autobuse okolo Brandenburskej brány v Berlíne, a keď to zbadali ľudia z okolia, mysleli si, že ide o nejakého šialenca, tak samozrejme volali hneď na políciu.

 

James Gunn a Pavel Kacerle

Nadaný Čech z Marvelu: U Roberta Downeyho Jr. som trénoval kung-fu, na Asgarde sa pracovalo 15 hodín denne

 

V tomto článku si prečítaš:
  • O skúsenostiach s Christopherom Nolanom či Georgeom Lucasom a o nepríjemnom zážitku so Scarlett Johansson
  • Prečo musel Pavel na tvorbe Asgardu pracovať od pondelka do nedele 15 hodín denne
  • O zábavnej príhode z natáčania Captain Marvel, kedy stretol ďalšieho rodáka z Čiech
  • Ako sa Pavel dostal k tréningu bojového umenia v garáži Roberta Downeyho Jr. a prečo nechce so slávnym hercom nikto bojovať
  • O príhode z natáčania Spider-Man: Homecoming, kedy polícia chcela prerušiť natáčanie
  • O prísnom režime Marvelu, kedy môžu za jedno šliapnutie vedľa človeka ihneď vyhodiť

Pracoval si často na pľaci, kde si stretol známe osobnosti z biznisu. Kto na teba spravil najlepší dojem?

To je zaujímavá otázka. Myslím, že Christopher Nolan. Keď som robil v štúdiu, ktoré sa volá Double Negative, pracoval som na sci-fi Jupiter Ascending (Jupiter na vzostupe) s Channingom Tatumom a Milou Kunis. Snímka nebola síce tak úspešná, ale v tej dobe dané štúdio pracovalo aj na filme Interstellar. A ja som mal tú možnosť vidieť ako Christopher Nolan pracuje s ľuďmi a ako spracováva komentáre od VFX artistov.

 

A jeho prísun bol skutočne neuveriteľný. Nolan totiž digitálne efekty využíva len v tých najkritickejších momentoch. Ten človek vidí svet úplne inak ako my. Stráviť s ním v jednej budove celé dva mesiace bola skutočne najinšpiratívnejšia skúsenosť. Osobne som na Interstellar nepracoval, ale moji kamaráti áno a veľmi si to pochvaľovali. Christopher Nolan je pre mňa číslo jedna.

 

 

Marvel má najprofesionálnejší tím, aký som kedy videl. Tá organizácia je na strašne vysokom leveli.

Čo vraveli tvoji kolegovia na Nolanovu osobnosť?

Títo ľudia sú strašne zaujímaví, pretože okolo nich ide akási aura. Napríklad najväčšiu aura, akú som kedy videl, teda okrem Roberta Downeyho Jr., má hlavne George Lucas. Keď ide štúdiom, všetci sa snažia pozerať do monitorov, ale je skutočne viditeľné, ako ho očami nenápadne sledujú.

 

Ale Nolanova alebo Lucasova osobnosť sa veľmi ťažko hodnotí, pretože oni ti ju nikdy neukážu. Predstavia sa ti so svojou profesionálnou maskou a ich pravú tvár jednoducho nevidíš. Aj keď si s nimi každý deň v štúdiu, tak ťa k sebe nepustia. Mám aj nemilú skúsenosť, že keď som chcel pozdraviť Scarlett Johansson, len nad tým mávla rukou. Väčšina ľudí z brandže je však absolútne profesionálna, a keď som spolu s nimi na pľaci, správajú sa ku mne ako k seberovnému, čo veľmi pomáha.

 

Nadaný Čech z Marvelu: U Roberta Downeyho Jr. som trénoval kung-fu, na Asgarde sa pracovalo 15 hodín denne

Scarlett teba a kolegov odignorovala?

To bola taká zložitejšia situácia z červeného koberca. Christopher Townsend, vedúci VFX oddelenia Marvelu (poznámka redaktora – Overall Visual Effects Supervisor), sa snažil zastavovať hercov, aby si s nami podali ruky, a ona nemala záujem, ale to je ťažké hodnotiť. To bola taká sekunda na koberci, že sa ponáhľala a nemala na nás čas.

.

Slávne osobnosti majú toľko pozornosti od všetkých ľudí na svete, že si vybudujú svoj tunel a už ostatných nevidia. V tom svetovom merítku mám pre to určite pochopenie. V slovenskom a českom merítku je to samozrejme niečo iné. V prvom prípade, keď takí svetoví herci niekam prídu, tak po nich ihneď všetci idú. A to je skutočne smutný obraz toho, v akom svete daní ľudia žijú.

 

Keď som bol napríklad v Los Angeles, bolo mi ponúknuté, aby som trénoval wing chun, čiže kung-fu. Najprv mi to samo o sebe prišlo nezaujímavé, ale keď mi povedali, že to je u Downeyho doma, presnejšie v jeho garáži, tak ma to veľmi zaujalo a potom som tam 3 roky trénoval.

Pred približne tromi rokmi sme s tebou robili rozhovor, v rámci ktorého sme preberali tvoje pracovné skúsenosti aj život v USA. Na akých projektoch si za posledné 3-4 roky stihol pracovať?

Tak spomenul by som hlavne Spider-Man: Homecoming a v niektorých maličkostiach som pomáhal aj na Captain Marvel, ale to som ani nebol zapísaný medzi tvorcov. Tam išlo skôr o okrajovú prácu, kde som nerobil nejaké konkrétne zábery.

Ktorý zo svojich projektov v rámci celej kariéry by si označil za najnáročnejší a ktorý za najväčšiu pracovnú skúsenosť?

Najnáročnejší projekt bol rozhodne Thor: Dark World, pretože práca na Asgarde bola mimoriadne zložitá. Robili sme od pondelka do nedele, od 09:00 do 00:00 a skutočne nám „horelo za ušami“. Celkovo sme veľmi nestíhali a film už mal ísť do kina, takže to bolo problematické. A najväčšia výzva alebo pracovná skúsenosť bola rozhodne práca na Iron Man 3, pretože to bol prvý film od Marvelu, na ktorom som robil. To mi zmenilo kariéru, pretože som sa stihol pridať do Marvelu, keď začal naberať na dychu.

 

Nadaný Čech z Marvelu: U Roberta Downeyho Jr. som trénoval kung-fu, na Asgarde sa pracovalo 15 hodín denne

Stretol si sa pri práci pre Marvel s Čechmi a Slovákmi? Alebo patríš skôr k výnimkám?

Ale áno, zopár ich tam je. Mám aj takú zábavnú historku z natáčania Captain Marvel v Los Angeles. Keď som bol na pľaci, chodil som okolo množstva kamier a zrazu som na jednej z nich videl nalepený český štátny znak. Dosť som sa čudoval, a preto som zavolal kamarátom z Lucasfilmu a oni mi povedali, že by to mal byť kameraman Ondřej Kubíček. Poslali mi teda nejaké jeho fotografie a ja som si podľa nich vyhliadol človeka, ktorý sa na muža z fotografií celkom podobal, a tak som sa ho spýtal, či nie je náhodou Čech (smiech). No a naozaj to bol on, tak sme sa dali do reči.

 

Ja to vidím takto – pokiaľ bude za kormidlom Kevin Feige, Louis D'Esposito a Victoria Alonso, tak sa nebojím toho, že Marvel nebude doručovať ďalší kvalitný materiál.

Ako dlho trvá robota na veľkých marvelovkách, ako napríklad Infinity War či Endgame? Kedy na prácach začínate a končíte?

Tie boli veľmi špeciálne, pretože to samotné natáčanie začínalo niekedy na začiatku roku 2017 a produkcia vizuálnych efektov započala v lete daného roku. Infinity War a Endgame sa robili zároveň. Najprv sa pracovalo na vizuálnych efektoch Infinity War a celý tím následne preskočil na Endgame. Čiže sa tu bavíme o roku a pol až dvoch rokoch práce na vizuálnych efektoch v niekoľkých tímoch a lokalitách.

 

Existujú skupiny vfx artists, ktoré začínajú pracovať osobitne na traileroch, aby boli niektoré zábery čo najrýchlejšie hotové a pripravené pre marketingové oddelenie?

Trailery majú vlastné deadliny a množstvo nedokončených efektov, ktoré sa neskôr prerábajújú pre finálny film. Preto sa veľakrát stane, že záber v traileri vyzerá úplne inak, ako vo finále, čo je ale úplne normálne. A áno, sú na to pridelené špeciálne tímy.

Kto určuje o aké zábery pôjde? Režisér, marketingové oddelenie alebo úplne niekto iný?

V Marveli o tom rozhodujú producenti a režiséri. Je to tímová práca a producenti už majú mnohé skúsenosti z predošlých filmov. Režisér má ale samozrejme najväčšie slovo. K veci môže ďalej niečo povedať aj markentingové oddelenie. Celkovo teda ide o tímovú prácu. Nie je to tak, že by jeden človek držal palec na spúšti. Režisér síce nad týmto všetkým stojí, ale pracuje sa v tíme.

Urobili ste za posledných 5 rokov nejakú scénu, o ktorej ste si mysleli, že sa nedá spraviť? Dá sa povedať, že technika skutočne pokročila? Alebo ide skôr o to, že má Marvel naozaj veľké množstvo peňazí?

Zažil som množstvo scén, kde sa hovorilo, že sa nebude vedieť, ako to technicky vyriešime, ale pracujú na tom skutočne profesionálne tímy a ešte som sa nedostal do fázy, kedy sme klientovi museli povedať, že určitú vec nevieme vyriešiť. To sa mi nestalo pri žiadnom filme, každá tá scéna vždy našla nejaké riešenie. Aj keď to niekedy býva náročné, nestretol som sa s tým, že by v tejto oblasti bolo niečo nemožné.

V Marveli si vraj musel pracovať aj na tvári Roberta Downeyho Jr. Nebol si následne jeho prítomnosťou vo filme až „prejedený“?

U Roberta nie, ja som totiž jeho veľký fanúšik, to by mi nikdy nevadilo (smiech). A navyše Robert Downey Jr. bol pre mňa v posledných desiatich rokoch veľmi kľúčový. Takže tam to vôbec neomrzí, naopak je človek rád, že s niečim takým môže pracovať.

Robil si aj na tvári iných členov Avengers?

Aj na Captain Americovi, Ant-Manovi, Spider-Manovi. Pri všetkých tých filmoch som musel veľmi pracovať s hlavnými postavami.

Máš aj nejakú obľúbenú postavu, na ktorej si musel pracovať?

Viem, že to nie je veľmi originálne, ale opäť spomeniem Iron-Mana. Robert Downey Jr. je totiž naozaj veľmi zásadný pre všetko, čo som robil v posledných desiatich rokoch, a to nielen okolo VFX. Keď som bol napríklad v Los Angeles, bolo mi ponúknuté, aby som trénoval wing chun, čiže kung-fu. Najprv mi to samo o sebe prišlo nezaujímavé, ale keď mi povedali, že to je u Downeyho doma, presnejšie v jeho garáži, tak ma to veľmi zaujalo a potom som tam 3 roky trénoval.

Stihol si s Downeym zápasiť?

Exkluzívny obsah pre predplatiteľov REFRESHER+
od 2,50 € na mesiac
PREDPLATIŤ
Máš už predplatené? Prihlásiť sa
PREČO SI PREDPLATIŤ?

Čo sa dozvieš po odomknutí?

  • Prečo nechce s Robertom Downeym Jr. nikto bojovať
  • Čo si Pavel myslí o závere Endgame a prečo mu prekážalo ukončenie príbehu Captaina Americu
  • O príhode z natáčania Spider-Man: Homecoming, kedy polícia chcela prerušiť natáčanie
  • O prísnom režime Marvelu, kedy môžu za jedno šliapnutie vedľa človeka ihneď vyhodiť
  • Čo je Pavlovou prácou na pľaci
  • Prečo sa Pavel rozhodol po Endgame skončiť vo VFX brandži a čo plánuje do budúcnosti
  • Ako Pavel vníma budúcnosť Marvelu, ich ďalšie projekty a konkurenciu DC

Foto: Archív: Pavel Kacerle, instagram.com Tagy: Marvel, Pavel Kacerle, avengers: endgame
Ohodnoť článok
4
Zdieľaj článok
Hodnotenie tohto článku je dostupné len s aktívnym predplatným REFRESHER+.
Predplatiť si
Zrušiť
Pri hodnotení článku nastala chyba. Skús sa nanovo prihlásiť a znova ohodnotiť článok.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
NAHOR
Ako neregistrovaný si prečítal už 1/40 článkov tento mesiac. Prihlás sa pre neobmedzený prístup. Ako neregistrovaný si prečítal už 1/40 článkov za mesiac. PRIHLÁSIŤ / REGISTROVAŤ PRIHLÁSIŤ
Najčítanejšie