Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
25. apríla 2019, 15:10
Čas čítania 0:00
Matúš Majer

Otestovali sme štart UBERu v Bratislave. Na auto sme čakali dlho a prišiel po nás obyčajný taxík

Otestovali sme štart UBERu v Bratislave. Na auto sme čakali dlho a prišiel po nás obyčajný taxík
ZAUJÍMAVOSTI UBER
Uložiť Uložené

Od štvrtku je UBER späť v Bratislave a my sme ho vyskúšali medzi prvými.

Uber v Bratislave po mesiacoch dlhej prestávke znovu spúšťa svoju prevádzku a svoje auto si tak od štvrtka, 25. apríla 10:00, môžeš zavolať aj ty. Spoločnosť na tlačovke v rovnakom čase oznámila aj svoj štart a mne nenapadlo nič lepšie, ako po niekoľkých minútach a pohári prosecca odísť a stať sa jedným z prvých zákazníkov novej éry Uberu v Bratislave.


Aplikácia je stále tá istá, no od posledného pôsobenia Uberu v hlavnom meste si prešla viacerými pozitívnymi zmenami. Síce som čakal, že po Uberi bude v prvý deň zvýšený dopyt, no čakacia doba 19 minút ma dosť vydesila.

V tomto článku si prečítaš:
  • Ako dlho som v skutočnosti čakal na Uber
  • Prečo pre mňa prišlo auto so žltou TAXI tabuľou
  • Koľko som platil za celú jazdu
  • Aké množstvo Uber vodičov bolo v premávke v prvý deň

Čakal som až príliš dlho

Auto som hneď zavolal, no už za pár sekúnd nebolo dostupné a aplikácia hlásila informáciu, že k dispozícii nie sú žiadne autá. Po chvíli som sa však nakoniec dopracoval k pomerne svižnému odvozu za 7 minút, ktorý chvíľu meškal a dohromady som tak auto zháňal približne 15 minút, čo je na pomery takýchto aplikácií skutočne veľa. Najmä, keď som bol hneď vedľa centra Bratislavy.

Odporúčané
5G, Instagram či Tesla. Toto boli najzásadnejšie technológie druhej dekády 5G, Instagram či Tesla. Toto boli najzásadnejšie technológie druhej dekády 26. januára 2021, 12:34

Samozrejme však ide len o nový začiatok Uberu na Slovensku a tak budem tolerantnejší, keďže predpokladám, že všetci vodiči ešte nejazdia a aplikácia bola v prevádzke vtedy tak 20 minút.

Navyše, Uber si zrejme chcelo vyskúšať viacero ľudí a generálny manažér na tlačovke povedal, že máme v najbližších týždňoch očakávať čakaciu dobu 5 až 7 minút, ktorá sa bude postupne znižovať.

Otestovali sme štart UBERu v Bratislave. Na auto sme čakali dlho a prišiel po nás obyčajný taxík

UBER o vodičov musí bojovať

O 10:30 po mňa na Viedenskú cestu došiel éčkový Mercedes s vodičom M., ktorý má na konte už takmer 1 600 jázd len s Uberom. Sám hovorí, že mu je Uber sympatický a netrebalo ho presviedčať, aby sa po návrate aplikácie vrátil aj on.

Medzičasom jazdil pre Taxify, to vraj malo až príliš veľa problémov a kašľalo na zákazníkov aj vodičov. Uber sa o svojich ľudí vraj stará a interne podľa jeho slov sľúbil, že bude myslieť aj na zákazníkov.

V prvý deň Uberu, o 10:30, však jazdil len on. „Vy ste tretí zákazník od štartu Uberu. Nie môj, ale Uberu celkovo.“ Prvý bol hokejista Ľubomír Višňovský v rámci marketingu. Aplikácia mi však popri zháňaní môjho Mercedesu ukazovalo aj dostupné auto na Kolibe. Možno však išlo len o chybu alebo testujúceho vodiča a je tak pravdepodobné, že môj vodič bol v štart Uberu jediným v celej polmiliónovej Bratislave.

Vezieš sa lacnejšie a jazdíš za viac peňazí

Aktuálne je vodičov Uberu málo, spoločnosť preto podľa jeho slov nasadila vyššie odmeny. Za každú jazdu má vodičovi na účet pribudnúť extra 1 € navyše, čo je pri viacerých jazdách za hodinu v centre mesta pomerne motivujúca suma.

Odporúčané
Toto sú firmy, ktoré nám zmenili každodenný život. Netflix a Uber už funguje aj na Slovensku, na ďalšie stále čakáme Toto sú firmy, ktoré nám zmenili každodenný život. Netflix a Uber už funguje aj na Slovensku, na ďalšie stále čakáme 20. júna 2020, 14:40

Výhod sa dočkali aj samotní cestujúci. Aj napriek tomu, že bol ráno po Ubere veľký dopyt, multiplikátor ceny aktívny nebol – ak chce málo áut veľa ľudí, cena sa o niečo zvýši, za jazdu platíš viac a vodiči si viac zarobia. Podobný multiplikátor je veľmi bežný a v minulosti ho používal aj Uber. Poobede som ho už v aplikácii aktívny videl.

Ja som však bol odvezený za normálne sadzby nezvýšené žiadnym multiplikátorom, čo je podľa vodiča očakávateľný krok. „Treba nejako nalákať ľudí. S cenami ísť hore nemôžu, je tu konkurencia.“ Samotné ceny sú rovnaké s predchádzajúcou érou Uberu.

Domov
Zdieľať
Diskusia