Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
15. apríla 2019, 17:10
Čas čítania 0:00
Martin Mičuda

Mercedes predstavuje ďalší úplne nový model. GLB bude akési kompaktné G-čko

Mercedes predstavuje ďalší úplne nový model. GLB bude akési kompaktné G-čko
Zdroj: <a rel="nofollow noopener" target="_blank" href="https://media.daimler.com/marsMediaSite/en/instance/ko.xhtml?oid=43048457&ls=L2VuL2luc3RhbmNlL2tvLnhodG1sP29pZD00ODM2MjU4JnJlbElkPTYwODI5JmZyb21PaWQ9NDgzNjI1OCZib3JkZXJzPXRydWUmcmVzdWx0SW5mb1R5cGVJZD00MDYyNiZ2aWV3VHlwZT10aHVtYnM!&rs=0" onclick="gaTrack('article', 'bottom', 'source');">daimler.com</a>
TECH MERCEDES-BENZ
Uložiť Uložené

Novinka sa zaradí medzi GLA a GLC.

Autosalón v Šanghaji je miestom, kde sa posledné roky predstavuje naozaj obrovské množstvo zásadných automobilových noviniek, keďže čínsky trh zaznamenáva extrémnu expanziu. Volkswagen tak predstavil hneď niekoľko nových modelov, ktoré budú určené výhradne pre tamojší predaj, naopak Mercedes-Benz sa práve v Číne rozhodol ukázať významnú novinku, ktorú očakávame aj v Európe.

Reč je o ďalšom úplne novom modeli, ktorého príchod je posledné mesiace vo veľkom sledovaný. Môže za to fakt, že ide o kompaktné SUV, teda automobil, aký je najmä na európskom trhu naďalej veľkým predajným hitom. V zmysle zaužívaného názvoslovia nesie novinka označenie GLB, ako už teda iste vieš, ide o SUV, ktoré je odvodené od novej triedy B. Zrejme je teda, že novinka sa zaradí medzi GLA a GLC, pričom na triedu B bude odkazovať najmä svojou praktickosťou a variabilitou.

Mercedes predstavuje ďalší úplne nový model. GLB bude akési kompaktné G-čko
Zdroj: media.daimler.com

Podotknúť treba, že zatiaľ nemecká automobilka GLB prezentuje s dodatkom koncept, oficiálne fotografie však jasne naznačujú, že ide o finálny dizajn, ktorý len okoreňuje hŕstka koncepčných riešení. Tými sú napríklad masívne terénne kolesá či stešný nosič s prídavnými svetlami. Odhliadnuc od týchto expedičných prvkov však GLB jasne ukazuje, čo prinesie. 

S dĺžkou 4634 a šírkou 1890 milimetrov pôjde o akési menšie, lacnejšie a kompaktnejšie G-čko, keďže karoséria GLB je v niektorých detailoch naozaj inšpirovaná dizajnom terénnej ikony, akurát disponuje ešte väčšími oblinami. Aj v sériovom vyhotovení tak nemá ísť len o akýsi vyšší kombík či mestský crossover, ale plnohodnotné SUV s viacerými off-roadovými atribútami - vyššia svetla výška, ochranné prvky karosérie či stály pohon všetkých štyroch kolies.

Mercedes predstavuje ďalší úplne nový model. GLB bude akési kompaktné G-čko
Zdroj: media.daimler.com

GLB samozrejme nadväzuje na súčasný dizajnový jazyk značky, avšak niektoré exteriérové detaily naznačujú isté zmeny - maska aj Multibeam LED svetlomety sú hranatejšie, bočná línia okien v zadnej časti stúpa, zatiaľ čo zadok je takmer kolmo zrezaný. Novinka stojí na platforme MFA1, tvorí tak rovnaký základ ako nová trieda A, CLA či spomínané B-čko. Práve s ním zdieľa tvar palubnej dosky, ktorá je o čosi vyššia ako v áčku.

Aj tu sme ale svedkami širokouhlého panelu dvoch displejov, ktoré v najvyššom vyhotovení ponúknu 10,25" a ospevovaný multimediálny systém MBUX. Jeho podstatou je špičková grafika, dotykové a hlasové ovládanie či umelá inteligencia a prvky rozšírenej reality. Prednosťou GLB-čka však bude priestrannosť – interiér je 7-miestny, má teda až 3 rady sedadiel. Stredný rad je delený v pomere 40:20:40 a zároveň aj posuvný až o 140 milimetrov.

Mercedes predstavuje ďalší úplne nový model. GLB bude akési kompaktné G-čko
Zdroj: media.daimler.com

GLB-čkový koncept poháňa benzínový dvojliter s výkonom 165 kW / 224 koní a 350 Nm. O sprevodovanie sa stará nová 8-stupňová dvojspojková prevodovka 8G-DCT, pričom poháňané sú všetky štyri kolesá. Permanentný pohon 4Matic štandardne rozdeľuje silu v pomere 80:20 v prospech prednej nápravy, v režime Sport je to 70:30, zatiaľ čo režim off-road znamená pomer 50:50.

S príchodom sériovej verzie je očakávaná plejáda motorických verzií, všetky budú výhradne štvorvalcové. Dokonca, s najväčšou pravdepodobnosťou príde aj športovo strihnutá verzia GLB 35 s výkonom okolo 306 koní. Sériové GLB, ktoré sa opticky zmení len veľmi minimálne sa ukáže už o pár mesiacov, ako je pritom zvykom, autosalónová premiéra bude naplánovaná na jesenný autosalón vo Frankfurtu nad Mohanom.

Domov
Zdieľať
Diskusia