Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
13. apríla 2019, 13:11
Čas čítania 0:00
Martin Mičuda

Pod kapotou nových modelov Audi S6 a S7 nastal veľký zvrat. Žiaľ, len v prípade Európy

Pod kapotou nových modelov Audi S6 a S7 nastal veľký zvrat. Žiaľ, len v prípade Európy
Zdroj: <a rel="nofollow noopener" target="_blank" href="https://www.audi-mediacenter.com/en/press-releases/agility-for-the-long-haul-three-s-tdi-models-with-electric-powered-compressor-11482" onclick="gaTrack('article', 'bottom', 'source');">audi-mediacenter.com</a>
TECH AUDI
Uložiť Uložené

Medzistupeň medzi klasickými verziami a vrcholným RS je realitou.

Audi už dlhší čas naznačovalo, že nás každú chvíľu prekvapí ostro naladenými počinmi vyššej strednej triedy. Reč je o modeloch S6, S6 Avant a S7 Sportback, ktoré práve uzreli svetlo sveta a okamžite zaznamenali obrovský rozruch.

Žiaľ, tentokrát skôr v negatívnom slova zmysle, keďže Audi si pripravilo nevídanú degradáciu. Ak totiž motorové priestory predchodcov vypĺňal agregát 4.0 V8 TFSI, tak nová generácia S-kových modelov sa už spolieha na motor 3.0 V6 TDI. Konkrétne ide o výkon 257 kW / 349 koní a 700 Nm, vďaka čomu dokážu novinky akcelerovať na stovku za približne 5 sekúnd, maximálna rýchlosť je pritom obmedzená na 250 km/h.

Pod kapotou nových modelov Audi S6 a S7 nastal veľký zvrat. Žiaľ, len v prípade Európy
Zdroj: www.audi-mediacenter.com

Súčasťou pohonného ústrojenstva je aj elektricky kompresor a teda i 48 V mild-hybridný systém, ktorý je určený prioritne na znižovanie spotreby. Tá sa má v priemere údajne pohybovať na úrovni len 6,2 l/100 km. Ukazuje sa pritom, že príchod TDI-čkových verzii je vecou emisných noriem, keďže benzínové vyhotovenia v ponuke budú, avšak len okrem Európy. S6, S6 Avant a S7 Sportback totiž pre zbytok sveta dostali 2,9-litrový motor z RS4/5, teda benzínový šesťvalec s výkonom 331 kW / 450 koni a 600 Nm. 

Súčasťou S-kových modelov je o 20 milimetrov znížený podvozok či možnosť priplatiť za riadenú zadnú nápravu. Po estetickej stránke sú zmeny opäť len kozmetické – predný S-linový nárazník je opticky výraznejší, zatiaľ čo vzadu pribudla štvorica okrúhlych koncoviek výfuku. Tá je v kontexte s dieselovým motorom vcelku úsmevná. Základná cena noviniek je d 76 500 € na Nemeckom trhu, prvé kusy by sa k zákazníkom mali dostať už v lete 

Späť
Zdieľať
Diskusia