Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
22. februára 2019, 1:14
Čas čítania 0:00
Martin Mičuda

Škodovka v tom má jasno. Takto si predstavuje svoj prvý chystaný elektromobil

Škodovka v tom má jasno. Takto si predstavuje svoj prvý chystaný elektromobil
Zdroj: <a rel="nofollow noopener" target="_blank" href="https://www.skoda-storyboard.com/en/press-releases/skoda-provides-a-specific-outlook-on-the-brands-electric-future-with-the-vision-iv-concept-study/" onclick="gaTrack('article', 'bottom', 'source');">skoda-storyboard.com</a>
TECH ŠKODA
Uložiť Uložené

Koncept Vision iV uvidíme v plnej kráse o niekoľko týždňov.

Na blížiacom sa autosalóne v Ženeve nám Škoda chystá nielen ukázať Scalu, odhaliť ďalší úplne nový model, ale aj víziu budúceho elektromobilu. Okrem crossovera Kamiq tak česká automobilka odprezentuje aj novučičký koncept Vision iV. Jeho podstatou bude dynamicky strihnuté SUV s nízkou siluetou strechy, no hlavne s čisto elektrickým pohonom.

Za agresívne strihnutou maskou a úzkymi svetlometmi tak už nenájdeme konvenčný agregát. Navyše, štúdia nebude disponovať ani konvenčnými spätnými zrkadlami, keďže tie po vzore Audi e-tron nahradia virtuálne jednotky s displejmi v kokpite. Ako je pri konceptoch zvykom, chýbať nebudú veľké, v tomto prípade 22" disky, zatiaľ čo vzadu si miesto nájdu trubicové LED-ky a podsvietený nápis Škoda uprostred.

 

Škodovka má v tom jasno. Takto si predstavuje svoj prvý elektromobil
Škodovka má v tom jasno. Takto si predstavuje svoj prvý elektromobil Zdroj: www.skoda-storyboard.com

Zatiaľ disponujeme len počítačovými nákresmi, vieme však, že Vision iV stojí na platforme MEB, ktorá sa pripravuje pre výhradne elektrické využitie. Očakávaný príchod na trh nie je ešte úplne známy, hovorí sa však o roku 2020, keďže ambíciou značky je do roku 22 ponúkať vyše 10 elektrifikovaných modelov.

Pohľad do interiéru naznačuje prednosti novej platformy – tradičný stredový tunel je minulosťou, kokpit bude pritom možné skrz absenciu klasického motora posunúť viac dopredu, čím vznikne opäť viac priestoru. Vízia novej palubnej dosky už nepočíta s fyzickými tlačidlami, čo treba samozrejme brať stále s rezervou, je ale jasné, že o pár rokov budeme v automobiloch naozaj väčšinu vecí nastavovať cez dotykové obrazovky.

Aj dnu, pri pohľade na futuristický volant, vidíme škodovácky trend, že tradičné logo značky vystrieda samotný nápis. Presné špecifikácie elektrického ústrojenstva zatiaľ nepoznáme, už čoskoro sa ich ale určite dozvieme.

Domov
Zdieľať
Diskusia