Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
10. februára 2019, 2:57
Čas čítania 1:03
Matúš Majer

Mladí ľudia majú radšej hudbu zo 60. až 90. rokov než súčasné hity z rádia, tvrdia vedci

HUDBA HUDBA POP RAP
Uložiť Uložené

Výskum amerických vedcov vypovedá o kvalite dnešnej hudby.

Ak by sme mali definovať, čo počúvajú mladí ľudia, nevedeli by sme to vyjadriť jedným slovom. Na Slovensku hrá dôležitú úlohu rap a nepochybne hneď po ňom nasleduje elektronická hudba. Na čele stoja drum and bass, techno, house a komerčné EDM.

Samozrejme u nás figurujú aj iné žánre ako rock či metal, no len málo ľudí úprimne povie, že miluje klasické súčasné rádiové hity. Kedy si naposledy počúval ty? Bolo to pred mesiacom či rokom?

Veľa ľudí si na Spotify či Apple Music pustí Arianu Grande či Post Malone, no mnoho týchto hitov rýchlo odchádza do zabudnutia a vo svete hudby nechávajú len malú stopu. Vyplýva to zo štúdie vedcov z University of New York. Tá bohužiaľ nie je v online forme, no jej presnú analýzu si môžeš prečítať napríklad v britskom magazíne Metro.

643 mladých ľudí vo veku 18 až 25 rokov zaraďovalo množstvo hudobných ukážok do svojej éry a predovšetkým išlo o známe rádiové hity tej doby. A výsledky sú jednoznačné – hudbu z 20. storočia mladí ľudia poznajú viac, vedia ju presnejšie zaradiť a poznajú interpreta aj názov songu.

Odporúčané
KVÍZ: Spoznáš bratislavské kluby podľa fotky? Ukáž, aký si párty lev KVÍZ: Spoznáš bratislavské kluby podľa fotky? Ukáž, aký si párty lev 19. marca 2024, 11:00

Samozrejme to nemusí znamenať, že túto hudbu ľudia vo veku 18 až 25 rokov aj častejšie úmyselne počúvajú, no minimálne k nej majú väčší citový vzťah. A v podstate to dáva zmysel. Ktorý track z tohto storočia ti naozaj zarezonoval v ušiach?

Všetko navyše podčiarkuje komentár vedúceho štúdie, Dr. Wallischa. „Spotify vyšlo v roku 2008, teda neskôr než 90 % skúmaných pesničiek. Znamená to, že mileniáli tým pádom nielenže vedia o staršej hudbe, no sami ju aktívne vyhľadávajú, aj keď nie je prirodzenou súčasťou ich života.“

Mladí ľudia majú radšej hudbu zo 60. až 90. rokov než súčasné hity z rádia, tvrdia vedci
Zdroj: pixabay

Domov
Zdieľať
Diskusia