Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
Refresher Slovensko
Otvoriť v aplikácii Refresher
Stiahnuť
X
4. februára 2019, 15:45
Čas čítania 0:00
Vl Mi

COOP Jednota odstraňuje z ponuky jednorazové plasty, nahradzuje ich ekologickými alternatívami

ZAUJÍMAVOSTI
Uložiť Uložené

Supermarkety na Slovensku sa snažia byť ekologickejšie.

Plasty pohlcujú planétu a výrazne jej škodia. Hľadajú sa preto riešenia, ako zabrániť ekologickej katastrofe. Po svete vznikajú bezobalové predajne, realizujú sa projekty ako vyčistiť moria efektívnym spôsobom a obchody sa snažia obmedziť predaj plastových výrobkov. Napríklad taký Lidl už svoje najtenšie igelitové tašky prestal predávať, Ikea chce jednorazové plastové výrobky predávať len do roku 2020.

Do eko klubu sa po najnovšom pridáva aj COOP Jednota. Vo svojich predajniach nahrádza slamky, plastové tyčinky do uší a plastový riad vlastnej značky ekologickým variantom. V regáloch nájdeš už aj vrecká do koša, ktoré sa v prírode rozložia.

Sieť maloobchodov kladie dôraz aj na nákupné tašky, ktoré sú výlučne z rozložiteľných materiálov. Po najnovšom nájdeš v Jednote aj „sáčky“ na pečivo, ktoré sa rozložia na vodu, CO2 a biomasu.

„Klasické plastové igelitky sme vyradili z predaja a nahradili ich rozložiteľnými už pred 10 rokmi, a už niekoľko rokov ponúkame spotrebiteľom aj nákupné tašky z bio bavlny, juty či recyklovaných PET fliaš. Postupne vyraďujeme slamky aj plastový riad a nahrádzame ich produktmi vyrobenými z cukrovej trstiny, plastové tyčinky do uší vymieňame za bambusové,“ cituje Bratislava24 Branislava Lelláka, vrchného riaditeľa obchodnej sekcie COOP Jednoty Slovensko.

„Slovenský zákazník je však stále citlivý na cenu a nie je jednoduché úplne zmeniť jeho nákupné správanie. Snažíme sa ho preto v našich predajniach edukovať aj formou nápisov, nálepiek a bannerov,“ dodal.

Domov
Zdieľať
Diskusia