Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
23. decembra 2018, 21:56
Čas čítania 0:00
Martin Mičuda

Porsche postavilo 2 šoférske exkluzivitky. Užijú si ich ozajstní automobiloví puristi

TECH PORSCHE
Uložiť Uložené

Sparťanský interiér, nízka váha a nefalšovaný pôžitok z jazdy.

V posledných rokoch sa športové vozidla dostávajú k čoraz širšej verejnosti, pre ktorú je neraz smerodajnejší imidž než samotné jazdné vlastnosti. Nielen preto Porsche veľmi úspešne predáva modely ako Macan či Cayenne, v portfóliu sa však stále nájdu športiaky určené pre puristov. Tí majú po novom dôvod na radosť, keďže do ponuky značky Porsche sa zaraďujú nové šoférske exkluzivitky.

Ide o najmenšie modely, konkrétne 718 Boxster T a 718 Cayman T, ktoré písmenom T symbolizujú označenie Touring, teda verzie zamerané na pôžitok z jazdy. Ako je zvykom, spoločným znakom oboch noviniek je skromná výbava s účelom znížiť váhu a upriamiť pozornosť na samotnú jazdu.

Vo dverách tak nenájdeš klasické kľučky, ale len plátené pútka, športové sedadlá sú elektricky nastaviteľné len v dvoch smeroch, zatiaľ čo v miestach, kde sa obyčajne nachádza multimediálny systém je len prázdne miesto ako odkladací priestor. 

fsd
fsd Zdroj: newsroom.porsche.com

Volant dostal tuhší veniec a kožu, interiér napokon zdobia viaceré okrasné nápisy a špecifické detaily. Exteriér počíta s 20" diskami s titánovo šedou povrchovou úpravou, samotný podvozok bol pritom znížený o 20 milimetrov.

Centrálne umiestnené koncovky výfuku dostali čierne kryty, no a v obdobnej farbe sú zabalené aj spätné zrkadlá. Na výber bude len niekoľko farebných odtieňov – čierna, červená, modrá, oranžová, žltá, strieborná a biela. 

Modely T poháňa pred zadnou nápravou umiestnený 2-litrový preplňovaný agregát s výkonom 220 kW / 300 koní a 380 Nm. V prípade manuálnej prevodovky je pohotovostná hmotnosť len 1350 kg, v prípade PDK-čka je to 1380 kilogramov.

Akcelerácia na stovku trvá novinkám len 5,1 sekundy, respektíve 4,7 sekundy v prípade automatickej prevodovky. Maximálka je 275 km/h. Štandardom je paket Sport Chrono či systém PADM (dynamické ložiská prevodovky), ktorý minimalizuje vibrácie.  

Späť
Zdieľať
Diskusia