Kanaďan chce svoj problém vyriešiť na súde.
Otcovi v Kanade došla so sieťou rýchleho občerstvenia trpezlivosť. Spoločnosť McDonald’s zažaloval za to, že vraj ilegálne propaguje svoje výrobky deťom pod 13 rokov, čo je v kanadskej provincii Quebec zakázané zákonom.
Antonio Bramante sa v žalobe sťažuje na to, že približne každé dva týždne ho vlastné deti dotiahnu do McDonald’s, pretože ich reklama na Happy Meal núti zbierať jednotlivé hračky. Spomína, že na rýchle občerstvenie už musel minúť stovky dolárov len preto, že McDonald’s mierene využíva populárne detské filmy a série hračiek.
Aby toho nebolo málo, McDonald’s podľa žalobcu naschvál umiestňuje reklamu na úrovni detských očí, takže nižšie ako svoje ostatné reklamy v pobočkách. Antonio smutne konštatuje, že v dnešnom svete musí bojovať proti mnohým vplyvom, ktoré sa snažia jeho deti ovplyvniť, ale pri jedle sa vždy nechá presvedčiť najľahšie.
Zákon z kanadského Quebecu je pritom veľmi prísny a prakticky zakazuje propagáciu a reklamu pri deťoch pod 13 rokov. Existujú len tri výnimky, kedy môže byť reklama na deti mierená.
Prvou z nich je umiestnenie v detských časopisoch, druhá hovorí o propagácii zábavných udalostí pre deti a tretia o reklame prostredníctvom výkladov či obalov. Smutný otec však chce na súde dokázať, že jednotlivé praktiky McDonald’s pri Happy Meals nespadajú ani do jednej z týchto kategórií.
Pod žalobu sa môže pridať ktokoľvek, kto si od novembra roku 2013 zakúpil v Quebecu pokrm Happy Meal. Samotný McDonald’s vydal vyhlásenie, v ktorom prisľúbil, že sa dôvodmi žaloby bude detailne zaoberať, ale spoločnosť si je vraj vedomá svojich povinností vyplývajúcich zo zákona.
Otec od McDonald’s žiada finančnú kompenzáciu aj nariadenie, aby reťazec prestal reklamné praktiky na deti využívať.