Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
16. novembra 2018, 13:21
Čas čítania 0:00
Sona O.

Na jednorazových plastoch sa možno objavia rovnaké varovania ako na cigaretách

ZAUJÍMAVOSTI EKOLÓGIA
Uložiť Uložené

Vyplýva to z výskumu spoločnosti Sky Ocean Rescue.

Plasty sú momentálne asi najhorúcejšou ekologickou témou a ich používanie sa snažia obmedziť nielen bežní spotrebitelia, ale aj obchodné raťazce. Aj napriek tomu sa však niekedy nedokážeme vyhnúť kúpe jednorázového plastového výrobku. Britská spoločnosť vo svojom prieskume zisťovala, ako dnešná spoločnosť vníma tento prostrediu škodlivý materiál a väčšina sa zhodla na tom, že plasty sú škodlivé a ich využitie sa snažia limitovať. 

7 z 10 opýtaných odpovedalo pozitívne na otázku o tom, či by prijali na plastoch rovnaké označenie o ich škodlivosti ako na cigaretách. Znamená to teda, že by sa na nich takéto obrázky a texty skutočne mohli objaviť. Za Projektom 0, ktorý firma odštartovala na zvýšenie povedomia o ekologických problémoch stoja významné osobnosti ako napríklad Kate Moss, Harry Kane, Bob Geldof či princezná Eugénia. 

Na jednorazových plastoch sa možno objavia rovnaké varovania ako na cigaretách
Zdroj: Sky Ocean Rescue

Rovnaké množstvo ľudí tiež potvrdilo, že používanie jednorazových výrobkov za posledné roky obmedzilo. Problémom však pre nich často je nájsť k nim vhodnú alternatívu. 

56 % si myslí, že plasty sa stanú spoločenským tabu do roku 2021.

Na jednorazových plastoch sa možno objavia rovnaké varovania ako na cigaretách
Zdroj: Sky Ocean Rescue

Sociologička a psychologička Anjula Mutanda vidí pozitívnu zmenu v tom, ako sa dnes pozeráme na plasty. „Výskum potvrdil posun v našom postoji k používaniu plastov. Ľudia začínajú reagovať emocionálne a veľa z nich tvrdí, že sa cítia zahanbene, keď ich kupujú. Znamená to, že sú v hre dva dôležité faktory, rastúci diskomfort týkajúci sa ich používania a vzrastajúca vôľa zmeniť toto správanie,"  potvrdila pre britský portál Metro

Domov
Zdieľať
Diskusia