Niekedy sa za svoje výrobky musia hanbiť aj skutočne úspešné firmy. Na ktoré by najradšej zabudli?
Nie vždy sa ľuďom podarí vytvoriť produkty, ktoré naozaj spĺňajú očakávania. Už nespočetné množstvo startup programov a malých firiem skončilo po pár mesačnom fungovaní, pretože ich výrobky skrátka nemali u zákazníkov úspech. No takéto chybičky sa nedejú iba začiatočníkom, občas šliapnu vedľa aj dobre známe značky a veľké korporáty.
Pamätáš si ešte na pomocníka od Microsoftu menom Clippy v tvare malej vševedúcej spinky? Používaš Google+? Kúpil by si si steak od Donalda Trumpa? Vo väčšine prípadov tvoja odpoveď asi znela nie. Nečudujeme sa, tieto produkty patria medzi najväčšie omyly populárnych značiek.
Mrazené jedlá od Colgate
Colgate nevyrábali vždy iba zubné pasty, i keď ľudia si ich v súčasnosti spájajú iba s nimi. V roku 1982 prišli na trh s novými mrazenými potravinami. S príchuťou zubnej pasty si ich však pravdepodobne spájalo až priveľa ľudí, a tak sa ich produktom radšej zďaleka vyhýbali. Netreba sa preto čudovať, že Colgate nakoniec zostal pri ústnej hygiene.
Pomocník Microsoft Office Clippy
Aj Microsoft v 90. rokoch pochybil, keď vytvoril na nervy idúcu kancelársku spinku ako pomocníka pri problémoch. Miesto pomoci však väčšinu užívateľov iba štval a firma to našťastie veľmi rýchlo pochopila. Clippy je dnes už minulosťou, no takmer pred 30 rokmi potrápil nejedného zákazníka.
Ez Squirt kečup
Klasický kečup je nuda a chce to trocha zmenu? Potom si mal v roku 2006 vyskúšať nový fialový kečup od firmy Heinz. Tradičnú pochúťku sa rozhodli dať do nového šatu a dodať jej tak trochu šťavy. S veľkým pochopením sa však nestretli a po 6 rokoch zanikla. Zrejme nie každá zmena prospieva a niekedy je naozaj lepšie zostať pri starom overenom recepte.
Delorean
Auto zhotovili v Belfaste v Severnom Írsku na základe filmovej predlohy z filmu Návrat do budúcnosti. Jeho podoba je ikonická a určite nadchne každého fanúšika sci-fi, no stroj samotný za veľa nestojí. Okrem toho, že svojho času išlo o štýlové auto, inak bolo absolútne nepoužiteľné a nevýkonné. Firma vyprodukovala iba 11-tisíc kusov a s výrobou skončila veľmi rýchlo.
Google +
V roku 2011 prišiel Google na trh s novou funkciou, od ktorej očakávali určite oveľa viac. Mala sa stať priamou konkurenciou Facebooku a novou globálnou sociálnou sieťou spájajúcou ľudí. Nájdeš na nej všetko od časovej osi, statusov, páčikov až po vlastné albumy. Na Facebook sa nakoniec podobala možno až príliš, a tak sa veľkej obľube nepotešila. Naviac nútila ľudí k registrácii spolu s ich kontom na gmail, takže mnohí nemali ani na výber a v Google + síce registrovaní sú, no nikdy ho nepoužili a pravdepodobne ani nepoužijú.
Voda pre domácich miláčikov
Značka Thirsty Dog si pravdepodobne myslela, že s vodou pre domácich maznáčikov našla dieru na trhu, v ktorej nebudú mať konkurenciu. Nakoniec však doplatili na svoju naivitu a s predajom veľký úspech nezožali. Ešte bizarnejšie ako voda samotná boli jej príchute chrumkavé hovädzie mäso pre psov a rybacia pre mačky.
Steaky od Donalda Trumpa
Najlepšie steaky na svete ti predá iba Donald Trump, aspoň to si myslel, keď sa v roku 2007 do tejto kampane púšťal. Produkt sa však nepredával a z pultov obchodov bol stiahnutý už o dva mesiace.
Crystal Pepsi
Pepsi sa rozhodla trochu zaexperimentovať na začiatku 90. rokov, no veľmi jej to nevyšlo. Samotný tvorca nápoja David C. Novak priznal, že jeho produkt za veľa nestál a na jeho chuti mal viac popracovať.
Rejuvenique maska na tvár
Tento výrobok nielen že vyzerá ako vystrihnutý zo zlého hororového filmu, jeho požitie je ešte strašidelnejšie. Maska slúži na vyhladzovanie vrások šokovou terapiou. Zákazníci potvrdili, že produkt je tak hrozný, ako znie.