Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
Pozri si naše tipy na darčeky, ktoré by sme si kúpili aj my 🤩
25. júla 2018 o 10:58
Čas čítania 0:00
Daniel Mikolášik

Iba 13-ročné dievčatko založilo úspešnú firmu, vďaka ktorej podniká s limonádou. Ročne predá až 360-tisíc fliaš

ZAUJÍMAVOSTI
Uložiť Uložené

Prvé nápoje začala vyrábať už v štyroch rokoch a taktiež už stihla získať uznanie aj od Baracka Obamu.

Väčšina detí v 13 rokoch ešte ani len netuší, čím sa chce v dospelosti stať a v tom období je ich jediným problémom napríklad aj to, že im rodičia kvôli správaniu zakázali videohry alebo zatrhli vreckové. To však nie je prípad mladej ambicióznej Texasanky, ktorá sa v rovnakom veku môže pochváliť už rôznymi úspechmi, ako napríklad svojou veľkou a prosperújucou firmou. Mi­kaila Ul­mer totiž už ako malá začala podnikať s vlastnými ovocnými limonádami.

Dievčatko sa objavilo v aktuálnej relácii televíznej stanice BBC s názvom The Boss, v ktorej sa diváci majú možnosť zoznámiť vždy s iným úspešným podnikateľom a jeho biznis zámerom. Malá Mikaila v nej predstavila svoju značku sviežich ovocných nápojov Me & The Bees. Podnikaniu s limonádami sa začala venovať už v neuveriteľných 4 rokoch, keď si privyrábala tým, že si postavila pred domom stánok s lahodným drinkami, ktoré pripravovala podľa tradičnej receptúry svojej prababky z roku 1940.

Momentálne je Mikaila generálnym riaditeľom spoločnosti a jedným z najmladších podnikateľov v celej Amerike. Firmu riadi spoločne so svojimi rodičmi, ktorí jej pomáhajú vďaka vyštudovanému obchodu a marketingovým skúsenostiam. Ročne dievčatko predáva približne 360 000 fliaš svojho nápoja v 500 predajniach v rámci Spojených štátov. Limonádu vyrába v štyroch rôznych prevedeniach - hruška, mäta, zázvor a ľadový čaj. Všetky však obsahujú najdôležitejšiu prísadu, ktorá celu značku definuje, a to med.

Jej biznis však nemá pozitívny vplyv na jej výsledky v škole, keďže častokrát nemá čas skĺbiť podnikanie s učením, ktoré je pre ňu aj napriek veľkým úspechom s limonádami ešte stále veľmi potrebné. Rodičia jej však radi pomáhajú v obidvoch odvetviach. Tí taktiež navrhli značke logo, dopomohli presunu výrobkov na pulty predajní a rovnako sa snažia stáť za veľkými rozhodnutiami spoločnosti.

Nesmierny úspech mladej podnikateľky v roku 2009 zaznamenal veľký obchodný reťazec Whole Fo­ods Mar­ket, s ktorým podpísala zmluvu na zastrešenie predaja jej limonád. Neskôr si ju všimli aj rôzne médiá, a tak sa dostala aj do podnikateľskej relácie Shark Tank, kde sa jej podarilo presvedčiť jedného z investorov, aby do jej biznisu vložil 60-tisíc amerických dolárov. O dva roky neskôr do nej investovala neskutočných 800-tisíc dolárov skupina hráčov amerického futbalu.

Mikaila počas svojho pomerne krátkeho života získala už mnoho ocenení či uznanie od veľkých mien ako napríklad od niekdajšieho ame­rického pre­zi­denta Ba­racka Obamu, ktorý ju dokonca počas svojej funkcie pozval na návštevu do Bieleho domu. Mladá podnikateľka sa okrem svojej značky taktiež podieľa aj na ochrane zvierat, keďže 10 % z celkového zisku da­rováva rôznym or­ga­ni­zá­ciám na ochranu včiel, ktoré má aj v názve značky. Cieľavedomé dievčatko údajne plánuje založiť mnoho ďalších spoločností, keďže ju vraj jedna firma nudí.

Domov
Zdieľať
Diskusia