Nemecký supermarket si pre zákazníkov pripravil prekvapenie.
Už dlhé roky sa rozpráva o tom, že populácia včiel neprežíva pozitívne obdobie. Včely pomaličky začínajú zomierať, a tak vznikajú najrôznejšie podporné projekty, lenže bežné obyvateľstvo reálny dopad včiel neregistruje. Často si nedokážeme uvedomiť, za čím všetkým, čo doma používame, stála kedysi práca včiel, a tak nemecký supermarket Penny Market v meste Hannover pripravil pred pár dňami pre svojich zákazníkov menšie prekvapenie.
Na jeden deň odstránil zo svojich pultov každučký produkt, ktorý svojou prácou umožnili vyrobiť práve včely. Z obchodu zmizli predmety ako jablká, čokoláda či pečivo a ľudia spočiatku nevedeli, čo sa to deje. Ako uviedol samotný obchod, dohromady zmizlo z pultov až 2500 produktov, takže viac ako polovica celkového sortimentu.
Tyskerene er opptatt av bienes betydning for vår eksistens på jorden. Penny Market viser det i et utsalg i Hannover; uten bier lite mat i hyllene. (Lunds bok om bier selger meget godt i Tyskland) pic.twitter.com/rk9SOmK7g8
— odd gisholt (@oddegutt) 16. května 2018
Experiment mal ešte výraznejší účinok vďaka tomu, že Penny Market verejnosť o svojom zámere dopredu neinformoval, a preto zákazníci museli venovať oznámeniu o problémoch s včelami zvýšenú pozornosť. Práve podobné kampane dokážu ľudí prinútiť, aby sa zamýšľali aj nad dopadom ľudskej aktivity na prírodu a živočíšnu ríšu, pretože kým sa úhyn včiel neprejaví na našom každodennom živote, nikto ho nezačne brať vážne. Včely pritom často doplácajú na používanie škodlivých chemikálií, ale aj na každodenné znečisťovanie životného prostredia.