15. januára 2018, 15:56

4. sérii Peaky Blinders vládne talianska mafia, úžasní herci, nečakané zvraty a seriál tak opäť potvrdzuje svoje obrovské kvality (Recenzia)

FILMY A SERIÁLY PEAKY BLINDERS

Tommy Shelby a jeho najbližší čelili v najnovšej sérii Peaky Blinders svojmu doposiaľ najhoršiemu nepriateľovi. Z Ameriky totiž dorazil Luca Changretta, aby vykonal vytúženú vendetu.

Seriál Peaky Blinders patrí bezpochyby k tým najlepším televíznym drámam súčasnosti, o čom sa môžeme opakovane presviedčať už od roku 2013, kedy sa projekt dočkal svojej debutovej série. Tommy Shelby (Cillian Murphy) a jeho najbližší už ale odvtedy ušli poriadny kus cesty, pričom tvorca seriálu a zároveň aj vynikajúci scenárista Steven Knight nás za celú tú dobu neprestával ohurovať svojím nezameniteľným majstrovstvom. A je naozaj skvelé vedieť, že z talentu nič nestratil ani v nedávno ukončenej štvrtej sérii.

Tommy v deň Vianoc obdrží záhadný list, vďaka ktorému si veľmi rýchlo uvedomí, že členom Peaky Blinders hrozí vyhladenie a boj proti ich doposiaľ najhoršiemu nepriateľovi. Z Ameriky totiž prichádza Luca Changretta (Adrien Brody), aby vykonal vytúženú vendetu. Shelbyovci sú tak nútení vrátiť sa na jediné miesto, kde sa dokážu útoku brániť, a to do starých známych ulíc v Small Heath. Ich zjednotenie a následná spolupráca však rozhodne nebudú také jednoduché, pretože medzi členmi rodiny vládne poriadne napätie aj nedôvera.

Zdroj: BBC Two

Ako už teda bolo naznačené vyššie, štvrtá séria je opäť výborná a fanúšikovia tohto seriálu si v nej dozaista prídu na svoje. Od prvých sekúnd drží nohu na plyne a v priebehu všetkých šiestich epizód ponúkne hneď niekoľko príbehových zvratov (jeden veľký bol však až priveľmi predvídateľný) či mimoriadne silných momentov, pričom dianie na obrazovke pekne a prirodzene plynie. Tiež jej nechýba akcia ani detailne prepracované exteriéry, ktoré diváka znova presunú do toho povedomého prostredia špinavého Birminghamu. No a celý zážitok potom ešte viac umocňuje ďalší skvele poskladaný soundtrack.

Čo sa obsadenia týka, tak tradične výborných hercov na čele s Cillianom Murphym, Paulom Andersonom alebo Helen McCrory tentokrát opäť doplnil charizmatický Tom Hardy ako mimoriadne nepredvídateľný Alfie Solomons, no medzi nováčikmi seriálu sa objavil napríklad aj stále viac populárnejší Aidan Gillen či Adrien Brody. Zvlášť druhý menovaný bol v úlohe talianskeho mafiána Changrettu skutočne vynikajúci. Jeho prejav, nízko položený hlas aj celkové uchopenie postavy spôsobovali miestami až zimomriavky.

Zdroj: BBC Two

Aj napriek všetkým zmieneným kladom a nezameniteľným kvalitám štvrtej série sa však nemôžem zbaviť dojmu, že finálová epizóda bola málinko nedotiahnutá a celé mi to prišlo akosi neprirodzene odseknuté. Mal som pocit, akoby tvorcovia neboli úplne presvedčení o tom, ako majú celé vyvrcholenie vlastne uchopiť. Naozaj ťažko povedať, čím to mohlo byť, asi som len po tom parádnom priebehu štvrtej série dúfal v o čosi vyhrotenejší a silnejší záver.

Ani to ale vôbec nič nemení na skutočnosti, že nám Steven Knight doručil ďalšiu úžasnú jazdu, ktorou si Peaky Blinders bez akýchkoľvek väčších problémov aj naďalej udržiava svoj vysoký štandard. Tento seriálový klenot od stanice BBC jednoducho nestráca dych a do budúcnosti má stále čo ponúknuť. No a určite nebudem sám, ak poviem, že sa už neviem dočkať v poradí piatej série. 9/10

Anketa:
Ktorý z týchto charizmatických pánov vás svojím výkonom zaujal najviac?
Cillian Murphy