5. novembra 2017, 16:37

Recenze: Krásná vysokoškolačka prožívá stejný den pořád dokola, jen aby byla pokaždé zavražděna maskovaným vrahem

Happy Death Day je velmi příjemným odlehčeným filmem s hororovými prvky.

Kolem Halloweenu je ve světě hororových filmů vždy rušno a nejinak tomu bylo i letos. Kromě řady průměrných hororů a očekávaných značek si odbyla premiéru i novinka s názvem Happy Death Day. Z té už od začátku čpělo aroma béčkové záležitosti, avšak zahraniční recenze si film víceméně pochvalovaly a trailer sliboval zábavnou dějovou premisu. Rozhodli jsme se mu tedy dát šanci. Neodradil nás ani režisér Christopher Landon (pátý díl Paranormal Activity, Scouts Guide to the Zombie Apocalypse), ani scénárista Scott Lobdell (animák Godzilla: The Series) a v žádném případě toho nemůžeme litovat.

Poměrně jednoduché dějové lince kraluje Jessica Rothe (La La Land), která představuje lehkomyslnou vysokoškolačku Tree. Ta slušné vychování háže za hlavu, randění s několika kluky najednou jí nedělá žádný problém a svým sobeckým jednáním ubližuje všem kolem sebe. Jednoho dne ji však po cestě na večírek napadne kdosi s maskou na obličeji a zvraždí ji. Tree však neumře a namísto toho se probudí ten samý den ráno. Dostává se tak do časové smyčky, v níž prožívá ten samý den pořád dokola a pokaždé je zavražděna. Rozhodne se tak vylučovací metodou zjistit, kdo je její vrah, aby mohla dále žít normálním životem.

Zdroj: Universal Pictures

Diváka tak čeká již poměrně zažitý koncept časových smyček, který jsme mohli vidět už v desítkách filmů. V rámci odlehčeného hororu jde však o originálně zvolený koncept, který se zde navíc podařilo poměrně zdařile využít. Výraznou měrou se o to zasloužila hlavní představitelka Jessica Rother, která sice v prvních minutách působí nesnesitelným dojmem, avšak v průběhu filmu vás přesvědčí o tom, že šlo jen o dobře zvládnutou součást jejího hereckého umu. Také ostatní postavy (hlavně Israel Broussard) jsou zajímavé a podstatným dílem přispívají k ději. Co se týče atmosféry, už na začátku zmiňuji, že je odlehčená. Spíše než o hororový film jde o teenagerskou komedii natočenou s nadhledem a bez zbytečného zacházení do příliš krvavých scén a infantilního humoru.

Hlavním pozitivem a motivátorem k případné návštěvě kina je fakt, že Happy Death Day je zábavný film od začátku do konce. Dovoluje to nejen krátká stopáž, ale i dobrý humor a neustálé napínání diváka v té nejzásadnější otázce, a tedy, kdo je vrahem. Závěrečné odhalení mohou zkušení diváci odhadnout už někde v půlce filmu, ale i tak se s rozuzlením filmaři poprali dobře a výborně tím zakončili tuto příjemnou jednohubku. Čekáte-li tedy děsivou podívanou, musím vás zklamat. Ve filmu se sice dočkáte hned několika klasických hororových momentů, ale rozhodně ničeho, co by vás přimělo zakrývat si oči strachy.

Zdroj: Universal Pictures

Jako film k odreagování a příjemnému pobavení tak funguje perfektně. Stopáž vám uteče jako voda a nezaznamenáte ani nějaké výrazné logické nepřesnosti, které by vám vrtaly hlavou. Samozřejmě se snímek nemůže vyhnout klasickým časovým problémům, ale v tom se určitě není třeba hrabat a stačí respektovat pravidla určená ve filmu a budete se dobře bavit. Pokud se tedy na film, u nás uváděný jako Všechno nejhorší, chystáte vyrazit do kina, nebudu vám to vymlouvat. Nedočkáte se sice ničeho převratného, ale povedená jednohubka, se sympatickými herci, dobrým humorem a  nějakým tím poselstvím, je někdy více než méně. 7/10

0/10