9. júna 2017, 18:49

Mumie nekompromisně nastupuje do letošní blockbusterové sezóny nabitými akčními scénami a ponurou atmosférou (Recenze)

Ne každému bude remake Mumie vonět, ale jako kinozážitek působí skvěle.

Když studio Universal oznámilo, že v příštích letech rozjede vlastní univerzum monster, mnohým filmovým fanouškům jistě zaplesalo srdce. Ten, kdo viděl klasiky jako Frankensteinova nevěsta, Neviditelný muž nebo Dr. Jekyll a pan Hyde ví, že starým filmům od Universalu nechybí originální a netradiční náměty, kterým, díky jejich nadčasovosti, bude slušet i moderní kabát. Prvním filmem z chystané série je Mumie. Ta se dočkala  remaku už v novém tisícíletí a dokonce si troufnu tvrdit, že v lecčems překonal originál ze 30. let. Skvěle zvolené herecké obsazení a výrazná humorná složka udělaly z filmu úžasnou zábavu rodinného formátu. Nová Mumie však už prvními obrázky a ukázkami dávala jasně najevo, že tentokrát nepůjde o milý dobrodružný film, nýbrž o velmi ponurý akční horor.

Úvodní díl tzv. Dark Universe natočil Alex Kurtzman (Transformers, Star Trek), který nám představil v hlavní roli Nicka Mortona (Tom Cruise), dobrodruha a tak trochu zlodějíčka, který se na Blízkém východě ocitne v přestřelce, během níž objeví tisíce let starou hrobku egyptské princezny Ahmanet (Sofia Boutella). Na místo doráží archeoložka Jenny Halsey (Annabell Wallis), která se spolu s armádními veliteli rozhodne nalezený sarkofág urychleně převést do bezpečí Londýna. Jenže letadlo nesoucí naše hlavní hrdiny a mumii se zřítí k zemi. Jenny se ještě před pádem letadla podaří s padákem vyskočit a Nick jako zázrakem vyvázne z trosek živý a bez jediného škrábance. Postupem času však zjišťuje, že nešlo jen o pouhou náhodu a oživlá mumie egyptské princezny s ním má své temné plány.

Zdroj: Universal

Hned na začátku filmu jsme vrženi přímo do akce. Tom Cruise se svým parťákem (Jake Johnson) neohroženě vrhají do přestřelky a divákům je tak hned od ůvodu zřetelně načrtnuto, že v nové Mumii se akčními scénámi šetřit rozhodně nebude. Během téměř dvouhodinové stopáže sotva dostanete minutku klidu. Film nepolevuje v tempu a když zrovna hlavní hrdinové nebojují o holý život, přichází tíživá atmosféra doplněná o několik lekaček. Ty jsou bohužel z většiny předvídatelné a Mumie dle očekávání není hororem, ale spíše ponurým dramatem. O temnou atmosféru se z velké části stará skvělý vizuál, líbivé CGI a hlavně velmi vhodně zvolené lokace pro natáčení. Pochvalu si zaslouží i Brian Tyler, který stvořil parádní soundtrack.

Horší to je se samotnými herci. Tom Cruise se sice na svoji roli skvěle hodí, ale chemie mezi ním a Annabelle Wallis prostě nefunguje, což je tak trochu ošemetné, protože jejich vztah je pro děj a samotný závěr filmu velmi důležitou veličinou. I na Sofii Boutellu se skvěle kouká (pokud z ní zrovna neodpadávají kousky masa), ale chybí ji nějaká čirá krutost nebo drive, který by diváka přiměl ji respektovat jako skutečně děsivou postavu. Mumie s hezkou tvářičkou asi prostě není úplně správná volba. Naopak Russel Crowe jako Dr. Jekyll je trefa do černého. Jeho několikaminutové vystoupení jsem si užil plnými doušky a právě toto krátké propojení s chystaným Dark Universe mi udělalo největší radost.

Zdroj: Universal

Celkově je Mumie spíše jednorázovým popcornovým filmem, který však drtivou dávkou zábavy nastoupil do letošní blockbusterové sezóny. Dočkáte se dobrých hlášek, kterými je snímek prošpikován skrz naskrz a propracovaných soubojů, které jsou pastvou pro oči. Vlastně celá Mumie je požitek výhradně pro zrakové orgány. Pokud čekáte propracovaný dobrodružný příběh s barvitými dialogy, zabruslete raději k Mumii z roku 1999. Chcete-li se ale náramně bavit krásně vizuálně nabitou a hlavně nekončící akcí, neměla by vám uniknout ta letošní. Určitě zajděte do kina. Dark Universe má do budoucna velký potenciál a i když Mumie možná mnohé zklame, my doufáme, že se dočká finančního úspěchu. Tahle čistokrevná zábava vás totiž zarazí do sedačky a vyplivne až po závěrečných titulcích. 7,5/10

0/10