Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
22. mája 2017, 16:55
Čas čítania 0:00
Martin Mičuda

Chceš nové GTI-čko, avšak nemáš veľa peňazí? Volkswagen bude mať niečo pre teba

TECH VOLKSWAGEN
Uložiť Uložené

Nemecká značka spomína na svoju históriu formou pekelného drobca s ikonickou trojicou písmen.

Špekulovalo sa o tom už relatívne dávno, až teraz sa ale dozvedáme, že Volkswagen skutočne uvedie na trh svoj vôbec najmenší model v ikonickej športovej verzii. Áno, už o čoskoro bude na tradičnom stretnutí fanúšikov GTI-čiek u rakúskeho Wörthersee predstavený up! GTI. Nemecká automobilka nám však už teraz predostrela tie najhlavnejšie informácie, povedať pritom treba, že zatiaľ sa stále bavíme o koncepte, alebo lepšie povedané predprodukčnej verzii. Sériová výroba je však už oficiálne potvrdená, dokonca už teraz vieme, že Volkswagen športovo strihnutého drobca v produkčnej podobe predstaví ešte tento rok, pričom na trh príde v priebehu toho budúceho. V zásade, zmeny po stránke techniky ani vzhľadu sa už veľmi neočakávajú, takže to, čo vidíte na fotografiách nižšie, je prakticky sériovka, len to Nemci ešte papierovo nepriznávajú.

Dôležité je pritom povedať, že Volkswagen uvádza up! GTI po 41 rokoch od vstupu vôbec prvého Golfu GTI na trh, pričom samotná značka hovorí o veľkej paralele medzi týmito modelmi. Je jasné, že Golf medzičasom podstatne narástol a nabral na sile, práve najsilnejší up! má byť teda akýmsi duchovným nástupcom prvej generácie najikonickejšieho hot-hatchu. Ruka v ruke s tým ide aj jeho výkonnostný potenciál - up! GTI bude disponovať výkonom 85 kW / 115 koní, čo je rovnaký údaj, akým sa svojho času pýšilo vôbec prvé GTI-čko. Rozdielom však je, že pod kapotou novinky je litrové TSI, ktoré vďaka krútiacemu momentu 230 N.m a váhe len 997 kilogramov dokáže akcelerovať na stovku za 8,8 sekundy, zatiaľ čo maximálna rýchlosť je 197 km/h. Štandardom sú povestné červené detaily, hŕstka plakiet, decentný spojler, 17" efektné disky, o 15 milimetrov nižší podvozok a pochopiteľne aj vyšperkovaný interiér v duchú tradícii, na čele s károvanými športovými sedadlami. Cenové relácie zatiaľ zverejnené neboli, je ale jasné, že pôjde nielen o vôbec najlacnejšie GTI-čko v súčasnosti na trhu, ale aj celkovo v jeho histórii.

Domov
Zdieľať
Diskusia