5. apríla 2017, 18:43

The Walking Dead po poslednej sérii už nemá čo ukázať, čo povedať ani čo ponúknuť. Oplatí sa doň ešte vôbec investovať náš čas? (Recenzia)

FILMY A SERIÁLY THE WALKING DEAD

Najhoršie je za nami, tešme sa na budúcnosť?

Táto recenzia nemala ani pôvodne vzniknúť, keďže sa od 6. série nezmenilo nič, akurát, že je to ešte slabšie. Kedže ale mnohí z vás vnímajú The Walking Dead ako jeden z najlepších seriálov súčasnosti (podobný bizár ako vyjadrenia Danka či Uhríka), v dnešnej recenzii si povieme, prečo tomu tak nie je ani zďaleka.

Po 7. sériách môžeme zhodnotiť, že seriál je bez cieľa a len sa unudene potáca vo svete, v ktorom už zombíci dávno nehrajú prim a miesto nedostatku potravín či nábojov sa skôr hrá na nedostatok RPG-čiek a športových áut. Odkiaľ stále berú palivo, zbrane a náboje skutočne nechápem, ale keby sme sa mali venovať logickým trhlinám a stupídnym momentom (ako napríklad odvážanie jedného, opakujem jedného melónu na nákladiaku s doprovodom 7 ľudí a ďalším autom namiesto sadnutia na bicykel), boli by sme tu polovicu dňa. Jedno sa ale scenáristom musí uznať. Sme svedkami oveľa menšieho počtu hlúpych rozhodnutí postáv a totálne nereálneho správania sa všetkých naokolo. Čiastočne za to môže aj fakt, že tých vyhrotených situácií a cliffhangerov je oveľa menej. Počas tých 16 častí sa toho stalo veľmi, veľmi málo, ubudlo napätia, skvelých scén aj zaujímavých dialógov.

Zdroj: AMC

Dej sa príliš extrémne vetví a priestor dostávajú postavy, ktoré by zaslúžili maximálne sprievodné kartičky v e-shopoch. Aj to pre ľudí, ktorých druhý najobľúbenejší seriál je Fear the Walking Dead. Samostatnú epizódu by si zaslúžilo množstvo úžasných seriálových postáv (či sa taká nachádza aj v tu a či by niekto regulérne  celú epizódu potiahol sám je už na inú debatu), no len málokto sa touto cestou vydá, keďže tak to jednoducho nefunguje a musí to byť veľmi dobre napísané. Okrem scenára musí žiariť aj herec/herečka, musí dôjsť na skvelé momenty, nejaké tie svieže dialógy a podobne. V prípade Tary to neplatí absolútne (predstaviteľ Eugena to aspoň dobre zahral) a za jej sólo epizódu by si tvorcovia zaslúžili po hlave viac ako za tie ostatné.

10. séria The Walking Dead sa skončí epickým finále už tento rok. Uvidíme aj nový spin-off World Beyond 10. séria The Walking Dead sa skončí epickým finále už tento rok. Uvidíme aj nový spin-off World Beyond 27. júla 2020, 16:27

Nedostatkom kvalitných hereckých výkonov seriál až tak veľmi netrpí, pri seriáloch sa to však hodnotí naozaj ťažko, keďže tí herci majú tie postavy už v krvi. Avšak, Jeffrey Dean Morgan je rozhodne sviežim prírastkom a rozhodne by neuškodilo, keby sa do seriálu dostali lepší a pohľadnejší herci, už len z toho dôvodu, aby to trochu oživili. Pozerať sa aj po 100 hodinách na rovnaké ksichty omrzí aj najväčších skalných. A nepomáha tomu ani fakt, že vedľajšie postavy dostávajú nezaslúžene veľa priestoru a dejovo dôležitejších dialógov. Tých 16 epizód sa predsa nejako musí vyplniť, a tak dostávame množstvo nezaujímavých, nudných a zbytočných epizód. Viac ako 50% z nich je fillerového charakteru a tie, v ktorých sa dej skutočne hýbe dopredu, sú zase zbytočne natiahnuté plochými dialógmi medzi neobľúbenými a nezaujímavými postavami (zatiaľ čo Daryl prehodí za epizódu 5 slov, no proste celé zle). Absentuje charizma, sympatie, väčšinou aj dopad dialógu na ďalšie vyvíjanie príbehu. Rozvinúť charakter postavy v dvoch epizódach je fajn, ale netreba to robiť tak okato, že vám je jasné, že kvôli tomu už čoskoro zomrie.

Zdroj: AMC

A prečo je to také nudné? Pretože zombíci slúžia na dve-tri cool epizódy, kvôli ktorým tento seriál ešte stále pozerávame, inak sa s nimi už veľmi nestretávame. Medzi najlepšie epizódy môžeme zaradiť Bury Me Here s Morganom (aj keď jej zmysel je až na Morganovu zmenu vlastne úplne nulový, keďže posledná epizóda), úvod druhej polovice 7. série s ostnatým drôtom a autami (niečo podobné logicky muselo prísť, len škoda že až teraz. Nič to však nemení na tom, že to bola úžasná scéna), skvelý a nesmierne napínavý úvod v podobe Neganovho zabíjania a Rickovej snahy o prežitie (veľká škoda, že na túto nesmierne napínavú a skvelo natočenú epizódu už tvorcovia v ďalšom priebehu kvalitatívne nijako nenadviazali) či samotný záver. Teda až na tých smetiarov a ich šéfku. Tí si nezaslúžia už ani tie sprievodné kartičky a Rick a spol. by sa o nich mali postarať čo najskôr. Tu sa dostávam k ďalšiemu negatívnemu bodu. Kvôli naťahovaniu tejto vaty nemohli v 7. sérii zomrieť žiadni Saviors a významnejší záporáci. Minimálne to finále si pýtalo zlikvidovanie hlavnej smetiarky, bohužiaľ, postavy umierajú len zriedkakedy. Rovnako ako pri zmenšenom počte nelogických rozhodnutí za to môže fakt, že ubudlo akčných momentov. Väčšinou sa len kecá do prázdna, cestuje za zásobami a riešia sa vzťahy. Ja to chápem, váš obľúbený argument je, že to nie je seriál o zombíkoch, ale o ľuďoch.

Zdroj: AMC

Tak prečo dopekla seriál zlyháva najmä vo vykreslení postáv hodných našich sympatií? Prečo sú dialógy bez emócií, bez prekvapivých vyvrcholení či zvratov vo vzťahoch, prečo nás v redakcii absolútne nezaujíma, čo bude s väčšinou postáv? Počas 7 sérií sa opakovanie vraciame k rovnakým problémom postáv (Carol zase zabíja, no ak neskôr zase začne svoj humanitárny protest, vyrúti ma od nervov). Prečo sú najlepšie epizódy práve tie, kde sa niečo skutočne deje, vyťahujú sa zbrane a príbeh sa posúva dopredu? Pretože ten seriál sa len tvári, že je o ľuďoch. Všetko je to hra scenáristov, ktorí sa logicky rozhodli, že 16 epizód na sériu s ich budgetom nedajú dokopy vďaka atraktívnym akčným epizódam, zvratom a skvelým postavám.

Negan sa v traileri pre 10. sériu The Walking Dead stáva dobrákom a Rick hlási návrat vo vlastnom filme Negan sa v traileri pre 10. sériu The Walking Dead stáva dobrákom a Rick hlási návrat vo vlastnom filme 20. júla 2019, 1:11

Jednak to asi ani veľmi nemajú čas, hlavne ale nie sú ani veľmi talentovaní (Ezekiel a jeho hra na kráľa vyznieva skutočne smiešne, pričom absurdnosť dôvodov, prečo sa nepodarili atentáty na Negana a prečo sa ho nikto skutočne nepokúsil zabiť sa dá azda prirovnať len k desiatkám nepodarených pokusov o zabitie Hitlera). Pozitíva sa hľadajú len ťažko. V tomto prípade nás to ale už nemrzí. Televízia AMC totiž dala jasne najavo, že nehodlajú prestať a chcú točiť The Walking Dead pokojne aj ďalších 20 rokov. Scenáristi sa nesnaži a, práca režisérov je odzrkadľovaná ich stereotypnými a unudenými pocitmi z dejovo vyblednutých synopsií.

Zdroj: AMC

Jedným z najväčších pozitív je prítomnosť Negana. Po konci 7. série som si vlastne uvedomil, že si nie som istý, komu fandím viac. Sem-tam to s ním už tvorcovia preháňaja a Morgan občas prehráva (kvôli scenáru, ako inak), ale väčšinou ide o skvelú postavu, ktorá vždy vie prísť s niečím nečakaným a je tak azda jediným gamechangerom. Vôbec by som sa nehneval, keby zvíťazil, polovicu Rickovej skupiny zabil a seriál by sa následne točil okolo preživších a Negana. Je to však stále málo a tých pozitív by seriál potreboval oveľa viac. A uvedomujú si to aj diváci v USA. 7. série zaznamenala rekordné prepady v sledovanosti, pričom finále 7. série video najmenej ľudí od finále v roku 2012. Nie je to len Filmkult. Seriál sa kritizuje všade po svete a čísla klesajú už dobré dva roky.

Zdroj: AMC

Nie, The Walking Dead sa už neoplatí pozerať a mňa už aj prestáva baviť venovať mu zakaždým toľko priestoru. A ono je to asi cítiť aj znechutením v článku. Nemá význam opakovať, že sa točíme v nekonečnom kruhu bez výpovednej hodnoty a cieľa. V podstate stačí, ak si k tomuto článku prečítate recenziu 6. série a budete mať jasný obraz o tom, v čom tkvejú problémy seriálu. Ako stojí v nadpise, The Walking Dead nám už nemá veľmi čo ponúknuť. Tých pár podarených epizód a make up/masky zombíkov spoločne s Neganom sú dôvody, prečo tomu ešte stále dávame nádej. Úprimne, už to ani nedokážem porovnať s predošlými sériami, keďže sa všetky delia na dve polovice a každého pol roka vycháda 8 epizód. Posledné dve série (a pravdepodobne aj tá nasledujúca) na mňa skôr pôsobia dojmom jednej gigantickej série, keďže sme sa dejovo takmer nikam neposunuli. Dokonca aj Maggie spľaslo brucho a aj už vlastne ani neviem, či je tehotná alebo na to zabudli samotní scenáristi a režiséri. Jediné zmeny sú v znamení niekoľkých mŕtvych postáv a prísľubu vojny s Neganom. Tá nám ale bola sľubovaná už pri mid season finále. Trvalo "len" 8 epizód, kým sa Rick a Negan postavili proti sebe (a aj to sa absolútne nič nevyriešilo).

Toto sú najžiadanejšie seriály na svete Toto sú najžiadanejšie seriály na svete 23. januára 2019, 14:17

PS: Tú CGI srnku mysleli fakt, fakt vážne? To mohli rovno navliecť do kostýmu srnky človeka, možno by to bolo menej nápadné.

PS2: Škoda, že s Abrahamom nepracovali scenáristi skôr. Jeho dialógy a všetky tie scény v poslednej epizóde sa radia medzi to najlepšie, čo táto postava ponúkla. Len škoda, že to prišlo až po smrti.