Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
20. februára 2017, 13:38
Čas čítania 0:00
Martin Mičuda

Takto bude vyzerať nová M5-ka s vyše 600 koňmi a vôbec po prvýkrát v histórii aj pohonom xDrive

TECH BMW
Uložiť Uložené

Špičkový top model sa začína rysovať.

Najnovšiu generáciu zástupcu vyššej strednej triedy z Mníchova sme už spoznali v oboch karosárskych variantoch. Pokiaľ ide o novinky, najväčšia pozornosť sa v tejto triede teda sústredí na vrcholnú M5-ku, ktorú by sme podľa posledných informácií mali spoznať už na jesennom autosalóne vo Frankfurte. Samozrejme, k samotnému odhaleniu dôjde pochopiteľne skôr, a to už niekedy počas tohto leta. Kým sa tak stane, prejde teda ešte niekoľko mesiacov, už teraz však vieme prakticky všetko podstatné, nehovoriac o vzhľade, ktorý sa dá veľmi ľahko predpokladať. Na internete totiž kolujú viaceré počítačové vízie, ktoré naozaj detailne naznačujú možnú podobu nového BMW M5 s kódovým označením G90. Dôkazom toho sú aj skutočne kvalitné vizualizácie nižšie. Tie vychádzajú z nedávneho úniku priamo z radov automobilky, čím bolo len otázkou času, kedy uvidíme finálnu podobu, a to skôr, ako nám ju ukáže mníchovská značka. Priložené zábery tak ukazujú nový supersedan s najväčšou pravdepodobnosťou v podobe, akú naozaj uvidíme o niekoľko mesiacov, čo vo výsledku značí, že sa máme na čo tešiť. Ostatne, nikoho to asi ani neprekvapí, keďže em-päťka odjakživa patrila nielen svojím zjavom k veľmi vydareným a atraktívnym vozom.

Odporúčané
BMW odhalilo model X2 druhej generácie, ktorý prichádza nielen s extravagantnejším dizajnom, ale aj v čisto elektrickej verzii BMW odhalilo model X2 druhej generácie, ktorý prichádza nielen s extravagantnejším dizajnom, ale aj v čisto elektrickej verzii 14. októbra 2023, 10:00

Inak tomu nebude ani teraz. Už v štandarde dynamický dizajn okorenia masívnejšie blatníky, agresívnejší predný nárazník, zatiaľ čo ten zadný dostane tradičný difúzor a štvoricu výfukov. Naďalej sa z exteriéru nevytratí povestný prísný podtón a športovo strihnuté línie. Prekvapením nebude rozhodne ani pohonné ústrojenstvo, ktoré bude tvoriť 4,4-litrová V8-čka twin-turbo s výkonom minimálne 600 koní. Relatívne zásadnou zmenou však bude pohon, nakoľko vôbec po prvýkrát v histórii bude putovať sila na všetky štyri kolesá. Kompetentní tvrdia, že aj napriek tomu prítomný xDrive bude uprednostňovať zadnú nápravu viac ako kedykoľvek predtým. Nehovoriac o tom, že takýto pohon zaručí podstatne lepšiu stabilitu v rýchlych zákrutách a značne lepšiu trakciu. Akcelerácia z nuly na sto kilometrov má tak za ideálnych podmienok trvať len 3,5 sekundy. Maximálna rýchlosť bude štandardne obmedzená na rýchlosť 250 km/h, za príplatok bude ale možné siahnuť pod M Driver‘s Package, s ktorým by nemal byť problém presiahnuť métu 300 km/h. Vo výsledku tak pôjde ešte o atraktívnejší počin, i keď poruší odveké tradície značky. To, že bude na trhu aj verzia s vyslovene zadným pohonom je čoraz viac nepravdepodobné. Inak tomu nie je ani v prípade modelu M5 Touring.

Domov
Zdieľať
Diskusia