Kvalitný kuchár nemusí byť zárukou prosperujúceho podniku. Záleží aj na dobrom biznis pláne, marketingu či foodstylingu.
Nájsť v dnešnej dobe kvalitnú reštauráciu na Slovensku a v Česku nie je úplne jednoduché a bez problémov by sme našli prípady, kedy sklame aj podnik vyššej cenovej kategórie. A práve preto vznikol projekt Chefstarter, ktorý by mal pomôcť majiteľom prevádzok pochopiť, že k vytvoreniu prosperujúcej reštaurácie je potrebné pozerať sa na tento druh podnikania z trochu iného pohľadu. Tím zostavený z odborníkov ponúka niekoľko užitočných programov, vďaka ktorým dostanú ľudia s víziou podnikania v gastromómii jasný obraz o tom, na čo všetko je potrebné si dávať už od začiatku pozor, akým chybám sa vyvarovať a naopak, kam upriamiť pozornosť.
V Prahe funguje Chefstarter už niekoľko mesiacov a zatiaľ sa teší veľkej obľube, no teraz sa tvorcovia rozhodoli rozšíriť pôsobenie aj do Bratislavy. Podobne ako v českom hlavnom meste, aj u nás bude fungovať možnosť prenajať si kuchyňu a skúsiť v nej vytvoriť jedinečné jedlo, koláč podľa receptu od babky alebo iný vlastný nápad, a to pod dohľadom mentorov a tiež investorov. Chýbať nebudú ani jednotlivé workshopy, na ktorých sa budúci podnikatelia naučia hygienické predpisy, grafiku, prácu so sociálnymi sieťami, food styling, marketing či zameranie na financie. Tie mimochodom začínajú už koncom februára. Ujsť si určite aj v tomto roku nenechajte aj veľkú konferenciu Start It!, ktorá už má za sebou prvý ročník a pochvaľovali si nielen gastropodnikatelia, ale aj milovníci jedla.