Piatok 22. 6. 2018 meniny má Paulína

hľadaj na refresheri

Odporúčame zapnúť browser notifikácie, ak budeš prihlásený na Refresher s týmto zariadením.

Prečo stojí pollitrovka Coca Coly viac ako veľké balenie a ženské žiletky sú drahšie ako mužské?

Pomýlené ceny? Nie, všetko má svoj dôvod.

10. január 2017, 15:07

Pomýlené ceny? Nie, všetko má svoj dôvod.

Položil si si niekedy otázku, prečo za niektoré položky v obchode zaplatíme viac, aj keď to na prvý pohľad nedáva zmysel? Alebo prečo sú tie isté produkty na čerpacích staniciach oveľa drahšie ako v supermarketoch? Pri určovaní predajnej ceny obchodníci častokrát zohľadňujú viacero faktorov, ktoré ovplyvňujú naše rozhodovanie o kúpe. Zopár z nich si dnes predstavíme.

 

Pollitrovka Coca Coly drahšia ako veľké balenie

 

Lepší príklad na "nelogickú" cenotvorbu snáď ani neexistuje. S pocitom smädu vbehneš do potravín, postavíš sa pred regál so sýtenými nápojmi, očami prebehneš cenovky a údiv je na svete. Pol litrová fľaša obľúbenej Coca-Coly je drahšia ako litrové či dvojlitrové balenie. To avšak nie je problém, ty aj tak volíš pollitrovku, po zaplatení ju ihneď otváraš a uhasíš smäd. Otázkou ostáva, prečo je teda menšie balenie drahšie a prečo sme ochotní si za neho bez problémov priplatiť.

 

Prečo stojí pollitrovka Coca Coly viac ako veľké balenie a ženské žiletky sú drahšie ako mužské?

 

Vysvetlenie vôbec nie je zložité. Hlavným dôvodom je najmä pohodlnosť. Častokrát si nápoj kupujeme práve kvôli okamžitému uhaseniu smädu, ako sme písali vyššie. Ide o takzvané impulzívne nakupovanie. Vtedy sa nám jednoducho nechce so sebou nosiť v taške či v ruksaku dvojlitrovú fľašu a sme ochotní si priplatiť za takýto komfort v podobe menšieho a ľahšieho balenia. Pollitrové fľaše sú taktiež uložené v chladiacich boxoch, zatiaľ čo tie väčšie si musíme najskôr odvliecť domov a vložiť do chladničky. Toto všetko obchodníci zohľadňujú a keďže vedia, že ľudia sú ochotní si priplatiť, cena ide hore.

 

Ružová daň

 

Ďalším príkladom pre zaujímavú cenotvorbu je takzvaná ružová daň (z anglického pink tax). Tento pojem opisuje znevýhodnenie žien, nakoľko za rovnaké výrobky v obchode platia viac ako muži. Keď spoločnosti začali v minulosti odlišovať svoje produkty a začali vyrábať verzie pre ženy, tento facelift do ružovej farby obohatili aj o vyššiu predajnú cenu. Veď ony si priplatia. Aktuálne si tak ženské pohlavie v obchode priplatí za žiletky, dezodoranty, šampóny či holiace krémy. Ružová daň však útočí aj pri oblečení či hračkách. Odborníci vypočítali, že za rok si ženy priplatia za ženské verzie produktov až o cca 1200 eur viac ako muži.

 

Prečo stojí pollitrovka Coca Coly viac ako veľké balenie a ženské žiletky sú drahšie ako mužské?

 

Obchodníci často argumentujú, že produkty určené nežnému pohlaviu sú drahšie preto, lebo sú vyrábané z kvalitnejších materiálov či iným technologickým procesom. Zákonodarcovia v Kalifornii sa s týmto vysvetlením nestotožnili a na výrobcov si posvietili. Táto štát ako prvý na svete v roku 1996 zakázal odlišné ceny produktov pre rozdielne pohlavia. Veď kto to kedy videl, aby ženy, ktoré vo všeobecnosti zarábajú menej, míňali viac.

 

Predražená benzínka

 

Tento (smutný) príbeh pozná tiež každý z nás. Nech sú to nápoje, sladkosti či čipsy, za všetky tieto položky si na čerpacích staniciach výrazne priplatíme. Je to tým, že na pumpách  zvykneme nakupovať iba pár položiek, prioritný ostáva stále benzín. Menšie zisky z malých nákupov si majitelia čerpacích staníc vynahrádzajú väčšími maržami. A prečo sme ochotní si za to všetko priplatiť? Niekedy zohráva úlohu čas, kedy nič iné v okolí okrem pumpy nie je už otvorené, inokedy naopak vzdialenosť, ak je to jediná čerpačka na diaľnici široko ďaleko. Vždy je to avšak najmä dopyt – a teda ochota spotrebiteľa zakúpiť produkt za určitú cenu na trhu.

 

Prečo stojí pollitrovka Coca Coly viac ako veľké balenie a ženské žiletky sú drahšie ako mužské?

Zdroj: ListenMoneyMatters, CNNMoney Tagy: ceny
Vyjadri svoj názor na článok
0
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Odpad! Menej takýchto článkov
Super! Viac takýchto článkov
Povedz nám, prečo sa ti článok nepáči:
Ďakujeme za tvoj názor!
Pomáha nám a autorom pri skvalitňovaní obsahu na stránke.
Páčil sa ti článok? Zdieľaj ho priateľom
NAHOR
Diskusia12 komentárov
Diskusia je len pre prihlásených
12 komentárov
Zoradiť komentáre podľa obľúbenosti času pridania
avatar
Kurt10. január 2017, 19:28

Ak ide o uhasenie smädu, a stačí mi na to 0,5 litra... tak by som si radšej kúpil 2 litre a zvyšok zahodil

151 Odpovedať · Nahlásiť
Samuel10. január 2017, 19:39

Radšej teplú ako studenú? :)

3 Odpovedať · Nahlásiť
avatar
Kurt10. január 2017, 19:42

V tejto zime mi postačí aj teplá (ale nenazval by som to zrovna teplou). V lete by som siahol po studenom pive :)

27 Odpovedať · Nahlásiť
avatar
jult010. január 2017, 20:08

Ja keď po škole idem do obchodu a uvidím "viac za menej" (napr. tu colu) tak kúpim tu väčšiu a podelím sa :) -a k tomu chladeniu viem že v obchode strávim nejaký čas to znamená že keď tam prídem vložím si veľkú fľašu do chladiaceho boxu a kým nakúpim nieco ďalšie fľaša sa mi vychladí :D ...

82 Odpovedať · Nahlásiť
Jirgen Jirgen11. január 2017, 20:46

to sme jednou skusili s kamošem ve večerce ale s lahváčema :D a strčili sme to k njeakej zelenině :D a prodavačky nás hnaly :D

1 Odpovedať · Nahlásiť
avatar
LauraStark11. január 2017, 11:35

my si dokonca v obchode davame chladiť alkohol, a aby to bolo rychlo hodime ho vzdy medzi hranolky a prikryjeme aby nejaka zamestnankyna nerobila poriadok...15 minut sa prejdeš po obchode a maš vychladenu i fľašku i vodu :D

22 Odpovedať · Nahlásiť
Sebinko Farský10. január 2017, 20:21

Jo , som myslel že som jediný čo robí tieto veci

37 Odpovedať · Nahlásiť
avatar
-_-10. január 2017, 23:04

Ružová daň na oblečenie? Úprimne, skôr naopak, veď si pozrite v obchodoch s oblečením (cenovo dostupných) ceny za tričká, tielka, spodné prádlo, ponožky, mikiny, saká, kabáty, svetre, košele atď. a budete prekvapení, pri bežných typoch oblečenia je ceny zvyčajne vyššia pri pánskych... áno, určite sa nájde aj predražené dámske oblečenie, ale je podľa mňa v značnej menšine... -_-

51 Odpovedať · Nahlásiť
Lienka Sakasama10. január 2017, 23:34

O pink tax som počula v súvislosti s Britániou. Robili prieskum, kde tričko rovnakého strihu, akurát menšie veľkosti, boli skoro 2x drahšie, než veľkosti vhodné skôr pre mužov. Porovnávali aj žiletky, deodoranty a ostatné veci, ktoré používajú rovnako muži ako aj ženy a zistili, že skutočne sú drahšie výrobky pre mužov. Výrobcovia to obhajovali obalom a konkurenciou. Vraj pre ženy sa vyrába viac vecí a tak musia ceny zvýšiť.

3 Odpovedať · Nahlásiť
avatar
Gaerr11. január 2017, 19:37

Autor je v prvom ročníku marketingu a po prvej prednáške mu poklesla sánka až do suterénu... :D

42 Odpovedať · Nahlásiť
avatar
Potkan10. január 2017, 20:02

Kto s potkanom hrá sa
Lajk ihneď dá sa

-265 Odpovedať · Nahlásiť
avatar
Kurt10. január 2017, 20:12

Nevyšlo, skús na Johnyho článku :)

208 Odpovedať · Nahlásiť
ZOBRAZIŤ ĎALŠIE KOMENTÁRE
Najčítanejšie
Záleží nám na súkromí čitateľov. Práve aj z toho dôvodu ti poskytujeme detailné informácie o tom, ako využívame súbory cookies a iné technológie zabezpečujúce správne fungovanie a rozvoj stránky. Pre viac informácií si prečítaj naše Zásady ochrany osobných údajov , kde nájdeš ako používame súbory cookies, prípadne sa oboznám Podmienkami používania portálu platných od 24.5.2018. Spracovaniu cookies môžeš zabrániť, alebo zmeniť svoje preferencie v nastaveniach internetového prehliadača, prípadne pre detailnejšie nastavenie klikni na viac možností nižšie.
Upozornenie na právo nastavenia ochrany osobných údajov na Refresheri

Vzhľadom na existujúce a aj chystané zmeny v zákonoch ti dávame možnosť detailného nastavenia spracovania osobných údajov a preferencií spojených so spracovaním osobných údajov.

Prečítaj si možnosti, posuň zobrazenie nadol, nastav si svoje preferencie a klikni na tlačidlo súhlasím, keď budeš chcieť pokračovať do služieb Refresheru. Súbory cookie sú životne dôležitou súčasťou technológie v tvojom prehliadači. Sú natoľko dôležité, že ich budeme musieť použiť pre zapamätanie si toho, že si toto okno potvrdil/a, v opačnom prípade by sme ti ho museli zobrazovať znova a znova.

Údaje, ktoré spracovávame, keď používaš Refresher
Zo strany Refresheru zbierame tieto osobné údaje:
  • Keď navštíviš Refresher, uchovávame si informácie o tom, ktoré články si prečítal, identifikátory zariadenia a prehliadača, časť IP adresy, alebo IP adresu v prípade prihlásenia do účtu, súbory cookie a poloha.
  • Pri prihlásení do účtu e-mailovú adresu
Prečo zbiera Refresher tieto údaje:
  • Na zlepšenie kvality našich web stránok a vývoj nových webových služieb
  • Na vykonávanie analýz a meraní, s cieľom pochopiť, ako sú naše web stránky využívané
  • Na to, aby sme nezobrazovali obsah, ktorý si už videl
  • Pre zobrazovanie prispôsobenejší obsah, ako sú napríklad relevantnejšie články
  • Pre schopnosť identifikovať ťa ako užívateľa pri prihlasovaní do svojho účtu
Zbierame údaje pre partnerov a reklamné siete:
  • identifikátory zariadenia a prehliadača, časť IP adresy, súbory cookie a poloha.
Prečo zbierame tieto údaje pre partnerov, tretie strany a reklamné siete:
  • Na to, aby mohli fungovať a zobrazovali relevantnejšie a užitočnejšie reklamy.
Zoznam reklamných sietí a nastavenia reklám

Nevyhnutné osobné údaje - cookies - pre zobrazovanie reklám zbierame pre nasledujúce spoločnosti:

Google (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)
Formulár kontakt v súvilosti s osobnými údajmi >

AdForm (AdForm Aps,Wildersgade 10B, 1. Sal., DK-1408, Copenhagen, Denmark, ID: 26434815)
Kontaktné údaje pre najbližšiu pobočku >

Seznam (Seznam.cz, a.s, Radlická 3294/10, 150 00, Praha 5, 26168685)
Kontaktné údaje pre najbližšiu pobočku >

 

Možnosť vypnúť si personalizovanie reklám a zbieranie osobných údajov pre jednotlivých partnerov:

Upraviť nastavenia typov reklám Google - personalizovanie od spoločnosti Google

Upraviť nastavenia typov reklám AdForm - personalizovanie od spoločnosti AdForm

 

Svoje nastavenia pre všetky ostatné reklamné siete, aj tie, ktoré na Refresheri nenájdeš, si vieš prezrieť na stránke youronlinechoices.com/uk/your-ad-choices

Meranie návštevnosti

Google, Služba Google Analytics (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)

Vlastníci webových stránok používajú na zlepšenie funkčnosti svojich stránok údaje zhromaždené službou Google Analytics. Zhromažďovanie údajov môžete deaktivovať tak, že si stiahnete a nainštalujete doplnok pre svoj prehliadač.

Stiahnuť doplnok pre prehliadač

Gemius (Gemius s.r.o. Na Výsluní 201/13 100 00 Praha 10 Česká republika)

Spoločnosť Gemius podobne ako služba Google Analytics vyhodnocuje a meria návštevnosť na niektorých webových stránkach. Na meranie využíva Cookies, ktoré si môžeš deaktivovať vo svojom prehliadači.

Hotjar (Hotjar Limited, company number C 65490, Level 2, St Julian’s Business Centre, 3, Elia Zammit Street, St Julian’s STJ 1000, Malta)

Hotjar využívame na analýzu návštevnosti a správanie sa užívateľov. Vytvára nám mapu aktivity návštevníkov, na webových stránkach, ktoré vizualizuje a vyhodnocuje. Tieto informácie nie sú zbierané vždy, nikdy nie sú spárovateľné s aktivitami užívateľov a teda nie je možné identifikovať jednotlivcov, ale Hotjar ti môže nastaviť súbory Cookies.

Ovládacie prvky súvisiace s prehliadačom

Nastavenia súborov cookie

Súbory cookie sú životne dôležitou súčasťou technológie vo vašom prehliadači a slúžia na zlepšenie prostredia pri používaní internetu.

Ak napríklad na určitom webe nastavíte predvolený jazyk, súbory cookie pomôžu prehliadaču zapamätať si túto voľbu. Niektoré alebo všetky súbory cookie môžete tiež zablokovať, to však môže viesť k zastaveniu fungovania niektorých funkcií na internete.

Mnoho webov napríklad vyžaduje zapnuté súbory cookie vtedy, keď sa chcete prihlásiť. Informácie o tom, ako upraviť nastavenia súborov cookie, nájdete v zdrojoch pomocníka vášho prehliadača.

Zásady ochrany osobných údajov

Prečítaj si naše Zásady ochrany osobných údajov

Ďalšie informácie o tom, ako Refresher používa na zlepšenie služieb
  • Prihlasovanie - pre účely prihlasovania potrebujeme tvoju emailovú adresu.
  • Prispôsobenie - pre zistenie toho, čo ťa zaujíma, vytvárame tvoj unikátny profil. Ak nejaké informácie pozbierame, nájdeš ich vo svojich nastaveniach súkromia a profil môžeš upraviť, alebo zmeniť, alebo celé personalizovanie vymazať.
Ako zmeniť nastavenia spracovania osobných údajov?

Ak zmeníte názor, kedykoľvek tieto údaje môžete zmeniť na adrese https://refresher.sk/nastavenia/sukromie.
Ak nechceš vidieť toto okno, ak nás navštívíš z iného zariadenia alebo prehliadača, prihlás sa a tvoje preferencie si zapamätáme.