12. septembra 2016, 19:09

V 2. sérii Narcos je Escobar nesmrteľným bohom, ktorý nakoniec okúsi olovo na pozadí autentického a napínavého príbehu (Recenzia)

FILMY A SERIÁLY NARCOS

Seriál si udržal vysokú kvalitu aj po tom, čo využilo najlepší materiál už v prvej sérii.

Patrím medzi tých šťastlivcov, ktorí nepoznajú Escobarov príbeh do detailov a netušil som ani, ako sa dostal na tú ikonickú strechu, kde ho kolumbijská polícia konečne dostala. Escobar ochutnal olovo, s ktorým sa tak často vyhrážal a ktoré po Kolumbii rozniesol na tony. Už pri prvej sérii som mal pocit, že život najväčšieho narkobaróna na svete skončí, avšak Netflix sa rozhodol ukázať nám jeho začiatky, vrchol biznisu a taktiež jeho posledné dni v rozmedzí dvoch sérií, a ja osobne som za to vďačný. Najlepší materiál už bol spracovaný v predošlej sérii, to však nebránilo tvorcom v tom, aby si udržali kvalitu aj v druhej, ba čo viac, dokonca sa párkrát prekonali. Upozorňujeme, že v recenzii sa budú nachádzať malé spoilery.

Zdroj: Netflix/Gaumont

Už nástup v prvej časti, Escobarove činy a mrazivé scény, o ktoré sa postaral hlavne Wagner Moura, ma dosť prekvapili. Nečakal som, že na nás tvorcovia zaútočia už hneď na začiatku. A táto jazda trvala celých 7 častí. Za tých cca 6 hodín tempo nepoľavilo, vždy sa dialo niečo zaujímavé a miestami som mal až pocit, že to vlastne Escobar prežije a dočkáme sa aj 3. série. Neuveriteľné tempo a atraktívna zápletka si však raz museli povedať, že už stačilo. A tak sa aj stalo, 8. a 9. epizóda len zbytočne naťahujú grandiózne finále. Podľa môjho skromného názoru sa mohla pokojne hodinka ubrať a taktiež sa mohla vypustiť celá linka s otcom, ktorá v mojich očiach emocionálne vôbec nefungovala, keďže sme s Pablovým tatkom strávili len pár minút a bol nám úplne cudzí. Našťastie, v mnohých týchto scénach figuroval Wagner Moura čoby Pablo. Všetkých nás ohúril už v prvej sérii, no zdá sa, že to najlepšie zo seba dostal až v tej druhej, kedy mi niekoľkokrát vyrazil dych. Stačilo, aby pomaly vkráčal na scénu so svetríkom macíka a okamžite tuhla krv v žilách. Neviem si predstaviť, že by si Emmy zaslúžil niekto viac než on.

Zdroj: Netflix/Gaumont

Pochváliť však treba aj ostatných hercov, hlavne Pedra Pascala a Boyda Holbrooka čoby agentov DEA, ktorí si to nesmierne užívali a nedokážem si bez nich ďalšie série ani len predstaviť. Zvyšok osadenstva ponúkol to, čo v sérii prvej, a tak sa veľmi nedá čo vytknúť. Hoci je televízna tvorba skúpejšia na veľkolepé zábery, kameru či hercov, tvorcovia Narcos už uplatnili zaužívaný štandard, ktorý nijak neurazí. Ba naopak, zábery na Medellín, dialógy či prestrelky sú natočené famózne. Aj vďaka tomu niektoré sekvencie pôsobili oveľa napínavejšie. Hudba je už tradične úžasná. Ladné tóny na pozadí kolumbijských reálií vo mne vzplanuli lásku ku Kolumbii, za to však môže úžasná technická stránka celého projektu.

Zdroj: Netflix/Gaumont

Zatiaľ čo dej v 7. a 8. epizóde jemne skĺzava k nude, divák si viac začína uvedomovať, ako show vykreslila Escobara. Jednak ako monštrum, jednak ako narkobaróna, ktorý nadovšetko miloval svoju rodinu, no celý čas si išiel za svojím a nehodlal prestať. A klamal by som, keby tvrdím, že som mu nefandil. Robil som tak aj napriek tomu, že som si bol vedomý všetkých zverstiev, za ktoré je priamo či nepriamo zodpovedný. Escobar mal dostať náboj do hlavy oveľa skôr, pravdepodobne sa nemal ani nikdy narodiť, no Wagner Moura a scenáristi seriálu z neho spravili bytosť hodnú ľútosti a nášho fandenia. Nesmierne si cením aj fakt, že počas tých 2 sérií sa Padlihovi a spol. podarilo vytvoriť o Escobarovi obraz ako o nesmrteľnom bohovi teroru, ktorého nikdy nechytia a nezabijú. Veľké finále v podobe jeho smrti prišlo veľmi rýchlo a bolo zobrazené najautentickejšie, ako to šlo, čo si veľmi cením. Ak niekto čakal glorifikovanú smrť, dlhú "predohru" či napínavú naháňačku, bol na omyle. Pablo je obkľúčený, ostáva mu posledných pár minút života a vy sa na to môžete len pozerať a vychutnávať si to.

Zdroj: Netflix/Gaumont

Druhá séria Narcos oplýva úžasnou atmosférou, technickým spracovaním, hercami a hlavne zápletkou. Na to, že to najlepšie sme videli už pred rokom, sa latka dokázala udržať pekne vysoko, a čo je dôležitejšie, až na malé naťahovanie v závere pôsobí druhá séria celistvo a napínavo počas jej celej dĺžky. Okrem toho už skritizovať už len počítačové efekty, to sa však vzhľadom na televízny formát dá prežiť. José Padilha vytvoril jeden z najlepších seriálov na svete, ktorý sa však musí pohnúť a trochu sa aj bojím, že bez Escobara to jednoducho nebude ono. Ani zďaleka. Cali Cartel však má čo povedať, takže budeme veriť, že takúto natešenú recenziu napíšeme aj o rok. 9/10

Anketa:
Chceli by ste článok venujúci sa historickým nezrovnalostiam medzi seriálom a skutočnosťou?
Áno