26. augusta 2016, 16:06

Jak dopadl zvrácený thriller plný lesbického sexu a intrik od režiséra Oldboye? (Recenze)

Režisér Park Chan-wook se erotických scén rozhodně nebál.

Park Chan-wook je jméno, které ve filmovém průmyslu rozhodně něco znamená. Natočil skvělého Oldboye, Nebohou paní pomstu, Stoker a další kritiky i diváky skvěle hodnocené filmy. Když tedy dorazil první trailer k jeho nadcházejícímu počinu se jménem Komorná, který najdete zde, zvedlo to nejednoho filmového nadšence z křesla. Ukázky vypadaly skvěle a dokonce natolik zajímavě, že práva koupili i čeští a slovenští distributoři (premiéra na Slovensku bude 15. září). Vypadalo to na další dramatický thriller okořeněný erotikou a mysteriózní zápletkou, navíc z precizních rukou skvělého jihokorejského režiséra. Jak tedy dopadl jeden z mála asijských filmů, které se dočkaly distribuce i v našich dvou malých krajinách?

Jak jsme již avizovali dříve, film pochází z Jižní Koreje, režíroval ho Park Chan-wook, scénář napsal Chung Seyo-Kyung a děj vychází z literární předlohy Zlodějka od spisovatelky Sarah Waters. Knihu režisér zasadil do japonsko-korejských reálií a do časového období 30. let minulého století. Příběh pojednává o šlechtičně Hideko (Kim Min-hee), která žije daleko na venkově se svým strýcem (Jo Jin-woong), který je jejím poručníkem poté, co zemřela její matka. Strýc je však velmi bizarní postavou a chlípníkem a Hideko vychovává velmi přísnou rukou. Má totiž v plánu si Hideko (poté, co dosáhne dospělosti) vzít a připravit ji o její dědictví. Její bohatství však přiláká dalšího muže jménem Fujiwara (Ha Jung Woo). Ten vymyslí plán a do domu přivede mladou komornou Sook-Hee (Tae-ri Kim), která mu má pomoci nebohou Hideko svést. Mezi dvěma mladými ženami však zahoří chtíč, což celý plán silně zkomplikuje.

Zdroj: variety.com

Taková dějová premisa zní celkem slibně, ale ne až tak úplně originálně, jak jsme u režiséra takových kvalit zvyklí, že? To samé jsem si říkal v průběhu slabší první poloviny filmu. Sledujeme totiž trochu temnější, ale stále velmi přijatelný thriller i pro běžného diváka. Pak ale přijde zvrat a začnou se stupňovat nejen erotické scény, ale i příběhová smyčka, která vás do spleti podvodů zaplete natolik, že už nebudete vědět, kdo je tady zlý a kdo dobrý charakter a co si myslet o jaké postavě. A to je skvělé. Herecké výkony obou představitelek jsou navíc velice přesvědčivé a pokud nejste velmi prozíraví, nepoznáte jejich pravé úmysly, dokud se vám to nerozhodne poodhalit režisér.

Příběh tak patří mezi jednu z předností snímku, avšak tím úplně nejlepším je kamera. Park Chan-wook tvoří své filmy se skvělými vizuály a ani v tomto případě nemůžeme řemeslnou složku filmu označit jinak než jako velmi precizní. Divák je tak vtažen do příběhu plného intrik, oslněn parádním vizuálem a osloven hereckými výkony všech herců. Abych však jen nechválil, musím uznat, že erotických scén bylo možná až příliš, zato byly skvěle natočeny. Největší slabinou však zůstává první půle, které chyběl pořádný drive a šťáva, kterou přinesla druhá část snímku.

Abych to shrnul, tak Komorná je dalším povedeným filmem od talentovaného filmaře Park Chan-wooka. Ten opět dokázal, že mezi asijskými režiséry patří k absolutní špičce a každý jeho snímek má něco do sebe. Komornou nemůžeme ani trochu porovnávat s jeho předchozími filmy o pomstě, které subjektivně považuji za lepší, ale kvůli tomu nemohu soudit jeho nejnovější snímek, který žánrově spadá někam úplně jinam. Krom toho, že se dočkáte skvělých hereckých výkonů, čeká vás v kině i důmyslně promyšlený a propletený příběh s překvapivým rozuzlením, zajímavé vizuály a taky spousta eroticky laděných scén. Bohužel první část snímku je velmi zdlouhavá, a přestože je nutná na uvedení diváka do děje, není moc zábavná a chvílemi i nudí. Proto musím objektivně udělit 7/10.

0/10