4
13. august 2016, 10:04

Je Tajný život mazlíčků tak skvělý, jak jsme očekávali, nebo budete z kina odcházet zklamaní? (Recenze)

Očekávaný animák konečně dorazil i do našich kinosálů.

13. august 2016, 10:04

4

Snad každý z nás v sobě nosí nostalgické vzpomínky na animované filmy, které sledoval v dětství. Legendární filmy jako Shrek, Madagaskar nebo Hledá se Nemo nám často vykouzlily úsměv na tváři, potrápily naše bránice a chytly nás za srdce. I dnes si je po letech můžeme pustit a s nostalgií se skvěle bavit. Mezitím však vznikají další a další animované filmy, avšak málokterý má tak specifické kouzlo, že se diváku vryje do paměti stejně jako jmenované starší tituly. Neříkám, že jednou za čas nevznikne opravdu kvalitní a vtipný animák, ale vícekrát spíše odcházíme z kina s dojmem, že tady to šlo zvládnout o něco lépe. No a letos, po Zootopii, která nás opravdu bavila, přichází do kin dva další očekávané animované filmy, od kterých se toho hodně čekalo Sausage Party (recenzi najdete tady) a Tajný život mazlíčků, který nás zaujal skvělým trailerem a originální myšlenkou.

Jak už bylo řečeno, očekávání byla velká. Studio Illumination nám už dříve prokázalo své kvality snímkem Já, Padouch, a tak se dalo očekávat, že dostaneme stejně velkou porci roztomilé zábavy. Už v prvních záběrech jsme byli vrženi do víru zábavy, kterou jsme očekávali ze slibných trailerů. Po úvodním představení hlavních hrdinů, mezi něž patří pejsek Max, velký chlupatý pes Baron, kočka Chloe, jezevčík Buddy, německý špic Gidget a vlastně celá smečka zvířecích přátel, přichází na řadu akční dějová linka. Max se totiž s Baronem nesnesou a po vzájemné potyčce se ztratí ve městě a nakonec se dostanou do spárů zločineckého gangu, kterému velí šílený králík Snížek. Banda přátel z města však na Maxe a Barona nezanevře a vydají se je zachránit.

To zní celkem zábavně ne? Hned první problém je v tom, že trailery, které proběhly internetem, byly seskládány jen z úvodní desetiminutovky, kdy se seznamujeme s jednotlivými domácími mazlíčky. Ano, je to velmi vtipné, ale je velmi obtížné se smát něčemu, co člověk už několikrát viděl. V konečném hodnocení to filmu přičítat na vrub nebudu, ale problém je v tom, že úvodní pasáž byla vlastně nejvtipnější částí celého snímku a budete litovat, že jste si ten skvělý trailer pouštěli desetkrát. Po úvodu přichází akční spád a děj, který je tak trochu prvoplánovitý a hraje to především na humorné scénky, které jsou občas zábavné, občas infantilní, ale smát se budete.

Co bych na filmu asi nejvíce ocenil je to, jak moc je osobní. Jako celek působí úsměvně a mile, ale pokud patříte mezi chovatele některého z domácích mazlíčků, které se na plátně objeví, najdete si v něm daleko více. Tvůrci totiž skvěle vystihli úsměvné charakteristiky a denní rutiny jednotlivých zvířátek, takže pokud doma chováte kočku nebo psa, určitě budete jednotlivé gagy vnímat s větším pochopením a více vás pobaví. Pochválit musím i český dabing, který se tentokrát povedl skvěle a nepůsobí jako rušivý element. Jednotlivá zvířátka jsou sympatická, charakterní a určitě vás budou bavit, ale pořád tady chybí větší emoce

Abych to shrnul, tak Tajný život zvířátek rozhodně není špatný film, ale také rozhodně není tak dobrý, jako jsme čekali z ukázek. Skvělý a originální nápad nebyl zase jednou úplně dotažen do konce. Divák si nevytvoří tak sympatické pouto s postavou na plátně, jako se to zdařilo například u králičice z letošního Zootropolis. Skvělé gagy určitě pobaví a určitě se alespoň několikrát zasmějete a budete odcházet z kina s dobrou náladou. Chybí tomu ale nějaké poselství, nějaké kouzlo, které by vás přimělo si tenhle animák vrýt do paměti. Něco, co by z téhle chutné jednohubky udělalo dlouhotrvající filmový zážitek. Takže ano, jděte do kina, pobavíte se, užijete si to, ale váš zážitek, kvůli nevyužitému potenciálu, po čase vyprchá. 6,5/10

0/10
60