Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
28. februára 2016, 10:52
Čas čítania 0:00
Jakub P.

Obliekanie skutočne vplýva na tvoj úspech. Keď nosíš oblek, ľudia ťa vnímajú serióznejšie a cítiš sa sebaistejšie

MÓDA MÓDA
Uložiť Uložené

Daj si záležať na tom, čo si oblečieš, pretože prvý dojem je dôležitý. Babka ti toto nehovorila len tak pre nič za nič.

Aj ty máš pocit, že človek, ktorý má na sebe oblek pôsobí serióznejšie ako napríklad niekoho v kraťasoch a flip-flopoch? Neboj, určite nie si sám, takýto prvý dojem je pravdepodobne úplne prirodzený. Spôsob, akým sa obliekame nás na verejnosti (re)prezentuje a je dôležitou súčasťou toho, ako vplývame na druhých, pričom dokáže mať dosah aj na náš úspech, najmä čo sa biznisu týka.

Túto tézu potvrdzuje výskum Yale University, ktorý sa zameral práve na to, ako rôzne outfity ovplyvňujú interakcie medzi ľuďmi. 128 mužov vo veku od 18 do 32 bolo rozdelených do troch skupín - oblečení v teplákoch, oblečení bežne, rozumej tričko a rifle, a oblečení v oblekoch. Všetci dostali jednu úlohu, zúčastniť sa imitovaných obchodných stretnutí a zarobiť takto čo najviac. Ako si si už pravdepodobne domyslel, najviac (2,1 milióna $) si na imaginárne konto pripísala skupina v oblekoch, nasledovali tí bežní (1,58 milióna $), no a logicky účastníci v teplákoch skončili s najnižšou sumou (680-tisíc $). Výsledky tohto experimentu jeho autori pripisujú práve na konto toho, čo mali daní jednotlivci na sebe. To totiž malo vplyv nielen na rozhodnutia ich potenciálnych obchodných partnerov, ale i na ich samých. Ľudia v oblekoch sa cítili a pôsobili vo všeobecnosti oveľa vážnejšie, legitímnejšie a sebaistejšie než zvyšné dve skupiny.

Obliekanie skutočne vplýva na tvoj úspech. Keď nosíš oblek, ľudia ťa vnímajú serióznejšie a cítiš sa sebaistejšie

Keď sa s podobnou štúdiou pracovalo aj inde, vzišiel ďalší zaujímavý výstup. Na úrovni nahodení účastníci mysleli, v porovnaní s ich proťajškami, oveľa abstraktnejšie a vo väčšom. Až tak sa nezameriavali na detaily, o tie sa starali hlavne opýtaní oblečení v menej formálnych kúskoch. To, podľa môjho názoru, nie je iba pozitívne, keďže myslieť vo veľkom a predstavovať si nádherné úspechy je pekné, no sú to tie maličkosti, ktorú nás dovedú k vydarenému celku. Čiže ak budeš potrebovať v nejakej situácii zapôsobiť, obleč sa slušnejšie, nie je to len výmysel, no nezabúdaj, že s tým cítením sa to netreba tak preháňať. 

Domov
Zdieľať
Diskusia