
FASHION DEALã spojilo módu a mladých ľudí v jedinečnej, priateľskej atmosfére (Fotoreport)
Ako dopadla sledovaná udalosť zameraná na urban kultúru z nášho pohľadu? Dozvieš sa vo fotoreporte.
V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.

Približne pred mesiacom sa internetom a aj naším portálom začal šíriť event FASHION DEALã, ktorého cieľom bolo usporiadať stretnutie mladých ľudí a urban kultúry pod jednou strechou v rámci udalosti so zaujímavým programom. Všetci, ktorí sa zaujímajú o módu, hudbu či umenie vedeli, kam majú v piatok 16. a v sobotu 17. októbra ísť. Aj ja osobne som bol zvedavý, či sa nultému ročníku projektu podarí naplniť jeho zámer alebo bublina hajpu rýchlo praskne.


V ktorej budove sa podujatie konalo, nebolo pri príchode na Laurinskú ulicu vôbec ťažké odhaliť, keďže pred jej vchodom takmer neustále stáli ľudia oblečení v kúskoch, ktoré bežne v takom hojnom počte nestretneš. Veľkú chválu musím adresovať práve na výber priestorov. Industriálna atmosféra starej stavby s prachom a tmavými priestormi dodávala undergroundový feeling, ktorý k myšlienke sadol ako uliaty. Na štyroch poschodiach sa rozprestieralo všetko, čo návštevník potreboval. Prvé patrilo hlavnému programu, ku ktorému sa ešte vrátim, RedBull či NYC Corner predajniam, poskytujúcim chutné občerstvenie. Zvyšné tri obsadili obchody, značky, umelci a predajcovia, ktorí sa sem prišli prezentovať. Bolo ich mnoho, venujme im tak zopár samostatných riadkov.




Na tróne v stánku Footshopu si si mohol nechať vyčistiť svoje tenisky až tak, že vyzerali ako nové, čo mnoho z prítomných s radosťou využilo. Queens si zase u seba postavil vitríny so vzácnymi keckami, napríklad Yeezy Boost 350, a taktiež kávičku od Coffee Brothers, na ktorej sa veľmi dobre rozprávalo s hocikým, kto mal záujem. Bez rozdielu či šlo o kamaráta, alebo známu osobnosť. A tu by som sa chcel na chvíľu pozastaviť. Heslo FASHION DEALã "No Space For Hate, Just Pure Love Of The Game" platilo i v realite. Nebol problém prehodiť s okoloidúcim len tak zopár slov o láske k móde alebo hudbe. Ale späť k ostatným prezentujúcim sa. Streetsportline a Snapbacks.cz taktiež prichystali výstavu topánok a snapbackov, ktorú doplnil voľne dostupnou hracou konzolou. Film o grafitti bol ústredným bodom Rooftop zóny. Veľmi pekný priestor postavil adidas, ktorý ho zameral na model Tubular. K videniu boli rôzne vyhotovenia a ľudia sa popri nich prechádzali s okuliarmi s virtuálnou realitou. Túto časť FASHION DEALã treba určite vyzdvihnúť, pretože bola vyriešená dobre a nestavala žiadne hranice medzi vystavujúcich a návštevníkov.









Druhé, tretie a štvrté poschodie však nebolo len o výstavách populárnych shopov. Ako som spomenul, boli tu aj mnohí umelci a nezávislí predajcovia. Fotograf Kubo Krížo zahltil stenu svojimi vydarenými zábermi a ilustrátor Marek Mráz mi zase svojou exhibíciou na sekundu pripomenul cover My Beautiful Dark Twisted Fantasy. Kto si prišiel niečo kúpiť, pravdepodobne neodišiel naprázdno. Kúsky od YZO, Podzemgangu, Paulieho Garanda, Smacka, Pay. clothingu, IAH, Life is Porno či mnohých, mnohých ďalších brandov nebolo možné prehliadnuť. Najviac ma avšak, a nebol som asi sám, chytili reselleri na najvyššom podlaží. Predávali Yeezy Boosty, Jordany, KVA, Nike Sock Dart Independence Day a oblečenie od Bape, pričom na druhý deň bola ich ponuka okresaná o viac než polovicu. Podobný obchod treba podporiť a je dobré, že sa tak stalo i na FASHION DEALã.











Prejdime k tomu, čo pútalo najviac pozornosti, k programu. Navrhnutý bol pravdepodobne tak, aby sa dalo medzi jednotlivými príspevkami prejsť aj po zvyšku areálu, čo sa celkom darilo. Samozrejme, organizátori sa nevyhli zopár zdržaniam či nie najpresnejšiemu načasovaniu, no to k nultému ročníku patrí. Pódium bolo osvetlené niekoľkými reflektormi, nechýbal projektor a stoličky pre divákov. Prvá vec, ktorú som v piatok videl a celkom mi učarovala, bola Urban fashion Tubular show od adidasu, kde tanečníci obutí do Tubularov v sprievode violončelistu (áno, tiež mal obuté Tubulary) jednoducho, no účinne odprezentovali oný model tenisiek. Táto show sa zopakovala počas eventu ešte trikrát, a tak si ju istotne neminul. Pokračovalo sa premietaním videa od značky IAH, ktoré trvalo podstatne kratšie, než som čakal, no rád som ostal sedieť, pretože prichádzal Paulie Garand. Český raper, posadený na pódiu, s divákmi kecal ako s kamarátmi o značke Garand Brand, prezradil, že pripravuje kolekciu s My Dear a rovnako tak, že jeho nový album vyjde už tento november. Prístup Paulieho ma veľmi potešil, no škoda, že publikum sa zo začiatku akosi bálo pýtať.
Búrlivú debatu rozprúdili i Snapbacks.cz s osvetovou iniciatívou Spalte fejky, keď si na pódium pozvali zástupcov Queensu, Streetsportline a Footshopu, aby vyjadrili názory na to, ako fejky škodia spoločnosti, ale aj zdraviu jednotlivca. Nakoniec však dodali, že situáciu ohľadom tohto problému sa zlepšuje a aby do bodky naplnili názov ich talku, zdemolovali Yeezy 2 Red Octobers. Footshop na pódiu ostal ešte na zopár desiatok minút, keďže nasledovala jeho prednáška o tom, ako si správne čistiť tenisky a aké sú možnosti čistenia. Návod, ktorý by mal každý správny sneakerhead poznať. A každý správny sneakerhead mohol preukázať svoje zručnosti i v ďalšom bode programu - teniskovom kvíze so Streetsportline. Kto vedel odpovedať na otázky, ako koľko najviac bodov dal Michael Jordan v jednom zápase, si domov odniesol pár topánok z daného obchodu podľa vlastného výberu. Záver debutového dňa FASHION DEALã sa niesol na tanečnej vlne premiérou videa od The Legits.





Keď som sa na druhý deň vracal na miesto určenia, bol som zvedavý najmä na dve veci. Talk Sime a Radima z Queensu, ktorí sú v teniskách vskutku sčítaní, a live diskusiu s troma blogerkami v podaní Soni Skoncovej. Prví dvaja menovaní nesklamali a ukázali sa ako príjemní ľudia so znalosťami kultúry, o ktorej rozprávali. O tom, ako sa zmenila, ako by sa možno mladých ľudí oplatilo vzdelať o jej histórii, pretože často nevedia, že zároveň s teniskami si kupujú ich príbeh. Čo sa týka bodu dva, debata s blogerkami bola asi najsledovanejšou udalosťou celého eventu. Sála sa preplnila a všetci počúvali odpovede Ttaple, Annet Charitonovej a Natálie Homolovej. Jednotlivo osvetlili, ako sa dostali k blogovaniu či aký majú pohľad na módu na Slovensku a v Česku. Nakoniec prišla aj otázka z publika so znením: "Čo hovoríte na situáciu okolo svetového mieru?" To len podčiarkuje, aká uvoľnená atmosféra vládla. Po tomto talku sa azda každý vybral pred budovu, kde sa fanúšikovia fotili so svojimi idolmi, zatiaľ čo ostatní neprestajne debatovali, pozdravujem kamarátov. Koniec sa blížil, no ešte predtým Rooftop porozprával o tajomstve výroby dizajnu tenisiek na mieru, ktoré sú u nás stále viac menej raritou. Hlavná časť programu bola na prvý pokus trefná a podarená, divákov zaujala a radi počúvali, o čom sa hovorilo.



Nech to jednoducho zosumarizujem, FASHION DEALã naplnilo nultým ročníkom svoj zámer a je určite krokom vpred, čo sa týka stretávania mladých ľudí s podobnými koníčkami v oblastiach urban kultúry. Do príjemných priestorov dotiahli organizátori hostí vo forme značiek, umelcov, obchodov a vystupujúcich, ktorí sa nad nikoho nevyvyšovali a radšej rozdávali svoje znalosti a ukazovali rozsiahle zbierky. Pozerať sa bolo na čo, milý bol aj SBSkár (bez irónie), nehovoriac o afterke s Logicom. Sme šťastní, že sa takáto udalosť objavila v Bratislave a pravdepodobne nie sme jediní. Tak snáď opäť o rok na ešte lepšom pokračovaní.
V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.