Utorok 19. 6. 2018 meniny má Alfréd

hľadaj na refresheri

Odporúčame zapnúť browser notifikácie, ak budeš prihlásený na Refresher s týmto zariadením.

Šéfuje 50 miliardovej firme Uber, ale vo voľnom čase rád odvezie zákazníkov. Travis Kalanick získava iba najlepšie hodnotenia a v budúcnosti chystá autá bez vodičov

Travis Kalanick stál v roku 2009 pri zrode spoločnosti Uber, ktorá má dnes hodnotu asi 50 miliárd dolárov. Keď má však chvíľu čas, rád sa posadí za volant a povozí ľudí.

13. september 2015, 10:03

Travis Kalanick stál v roku 2009 pri zrode spoločnosti Uber, ktorá má dnes hodnotu asi 50 miliárd dolárov. Keď má však chvíľu čas, rád sa posadí za volant a povozí ľudí.

Služba Uber už konečne dorazila aj do slovenských ulíc a aj keď sa zatiaľ chystá zabývať len v bratislavských uliciach, ľudia stojaci za ňou už sľubujú, že nepretečie veľa vody a aplikácie bude dostupná aj v ďalších a ďalších slovenských mestách. Pravdou je, že napriek relatívnemu strachu z neznámeho sa Slováci s Uberom rýchlo zoznamujú, ale vedel si, že jeden z najpopulárnejších startupov posledných rokov vedú ľudia, ktorí poznajú prácu šoféra aj na vlastnej koži?

 

Rýchly pohľad do minulosti tejto firmy nám napovie, že Uber vznikol ešte na začiatku roku 2009, keď sa dvaja ambiciózni kamaráti Travis Kalanick a Garrett Camp rozhodli založiť alternatívu ku bežným taxíkom. Uvedomovali si, že ľuďom často dochádzajú nervy pri používaní predražených taxíkov, a tak sa chytili šance a využili dieru na trhu. Chystali sa ponúknuť ľuďom voziť pasažierov s tým, že platba za službu neprebieha v hotovosti, ale prostredníctvom kreditnej karty a umožniť oficiálne nelicencovaným vodičom zamestnať sa. Fungovanie služby Uber už bolo mnohokrát spochybňované najmä na európskej pôde, kde sa proti nej búrili najmä bežní taxikári, ale aj samotné vlády krajín, označujúc službu za ilegálnu a nebezpečnú, keďže vodič neprechádza žiadnymi špeciálnymi skúškami ako oficiálni taxikári. Aj napriek všetkým ťažkostiam sa Uber postupom času rozbehol aj v mnohých európskych či iných krajinách a azda nikoho neprekvapí, že za 6 rokov svojho fungovania nadobudla spoločnosť celkom slušnú hodnotu. A keď hovorí slušnú, tak potom si nevymýšľame, pretože nedávno jej hodnotu odborníci odhadli na približne 50 miliárd dolárov.

 

Šéfuje 50 miliardovej firme Uber, ale vo voľnom čase rád odvezie zákazníkov. Travis Kalanick získava iba najlepšie hodnotenia a v budúcnosti chystá autá bez vodičovfoto: forbes

 

Jeden zo zakladateľov našej služby Travis Kalanick sa pred pár dňami objavil v populárnej talkshow Stephena Colberta a ten si preňho pripravil zopár trefných otázok. Samozrejme, že najskôr nemohli chýbať dotazy týkajúce sa nekonečných sporov medzi taxikármi a Uberom, ale to nebola tá najzaujímavejšia časť ich spoločného rozhovoru. Hneď na začiatku sa Kalanicka spýtal, ako sa vlastne do štúdia dopravil. On mu odpovedal, že stlačil tlačidlo, objednal si auto a to ho odviezlo až tam. Avšak, Stephen bol hneď zvedavý na to, či sa Travis ako súčasný výkonný riaditeľ niekedy posadil za volant svojho auta, nezapol si vlastnú aplikáciu a neponúkol sa ako dostupný na odvoz. Travis neváhal a odpovedal okamžitým áno, ba nezabudol dodať, že za svoje služby si od zákazníkov vyslúžil iba päťhviezdičkové hodnotenia v každej kategórii a nechystá sa to zmeniť. Reč potom prišla aj na to, prečo to vlastne riaditeľ miliardovej spoločnosti robí, keďže kvôli peniazom očividne nie, a ako by sa dalo očakávať, Kalanick sa priznal, že to nerobí pre peniaze, ale kvôli zábave. Niekedy vraj neexistuje lepší relax ako sadnúť do auta a odviezť niekoľko ľudí tam, kam sa nutne potrebujú dostať. Pri takejto ceste nielenže človek vypustí z hlavy každodenné problémy a sústredí sa iba na cestu pred ním, ale často sa stáva, že v osobe zákazníka spozná aj zaujímavého človeka, s ktorým začne konverzáciu a nakoniec sa z nich môžu pokojne stať aj kamaráti.

 

Okrem občasného vozenia ľudí sa Kalanick stihol vyjadriť aj k ďalším záležitostiam a smerovaniu služby Uber v budúcnosti. Najskôr objasnil, prečo občas stúpajú ceny za Uber v určitých oblastiach, čo vysvetlil tak, že ak dopyt prevyšuje ponuku, cena za jazdu logicky musí stúpnuť. Spoločnosť sa to ale neustále snaží eliminovať tým, že v takom prípade do oblasti s vysokým dopytom a nedostatočnou ponukou posiela ďalšie a ďalšie autá, ktoré túto nerovnováhu dokážu vyriešiť a ceny sa postupne vrátia späť do normálu. Na úplný koniec adresoval Kalanick pár slov aj na adresu áut budúcnosti, ktoré by mali jazdiť bez vodiča len vďaka umelej inteligencii. Zamestnávanie virtuálnych robotov ako vodičov áut by sa možno osvedčilo a Travis sa priznal, že Uber už dlhšiu dobu usilovne pracuje na projekte auta bez vodiča, pretože nechce, aby jeho spoločnosť dopadla ako dnešný taxi priemysel, v ktorom to vyzerá tak, že taxikári zaspali dobu o dobrých desať rokov.

 

 

Bez inovácií to skrátka v dnešnom svete nejde a Uber je toho jasným príkladom. Na jednej strane eliminuje konkurenciu v podobe licencovaných taxikárov, ale na strane druhej poskytuje svojim vodičom flexibilnú pracovnú dobu a k tomu ešte aj vyšší hodinový zárobok ako v prípade bežného taxíka. Jednoducho, Uber je budúcnosť prepravy a v najbližších rokoch pravdepodobne ovládne aj slovenské mestá či dediny.  

Zdroj: businessinsider, youtube, uber Tagy: rozhovor, auta, internet, uber, Travis Kalanick
Vyjadri svoj názor na článok
0
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Odpad! Menej takýchto článkov
Super! Viac takýchto článkov
Povedz nám, prečo sa ti článok nepáči:
Ďakujeme za tvoj názor!
Pomáha nám a autorom pri skvalitňovaní obsahu na stránke.
Páčil sa ti článok? Zdieľaj ho priateľom
NAHOR
Diskusia2 komentáre
alebo poslať ako anonym
2 komentáre
Zoradiť komentáre podľa obľúbenosti času pridania
avatar
Anonym13. september 2015, 13:10

Ako napad je super. Ale je to svinstvo voci taxikarom nech kazdy sofer uber plati taxikarsku licenciu alebo nech ani obycajny taxikari nemusia platit ziadne licencie skusky.... A podla mna je jasne s akym riesenim by suhlasila vacsina ludi...

-3 Odpovedať · Nahlásiť
avatar
Adam14. september 2015, 12:28

ake svinstvo? vyuzili dieru no a ? preco by mali platit poplatky tak ako ostatny taxikari? apropo, kazdy s ostatnych "legalnych" taxikarov moze prejst na uber a tym sa oslobodit od poplatkov statu ;)

PS. doteraz som vyuzil uber 4x a k normalnej taxisluzbe sa uz nevratim

8 Odpovedať · Nahlásiť
Najčítanejšie
Záleží nám na súkromí čitateľov. Práve aj z toho dôvodu ti poskytujeme detailné informácie o tom, ako využívame súbory cookies a iné technológie zabezpečujúce správne fungovanie a rozvoj stránky. Pre viac informácií si prečítaj naše Zásady ochrany osobných údajov , kde nájdeš ako používame súbory cookies, prípadne sa oboznám Podmienkami používania portálu platných od 24.5.2018. Spracovaniu cookies môžeš zabrániť, alebo zmeniť svoje preferencie v nastaveniach internetového prehliadača, prípadne pre detailnejšie nastavenie klikni na viac možností nižšie.
Upozornenie na právo nastavenia ochrany osobných údajov na Refresheri

Vzhľadom na existujúce a aj chystané zmeny v zákonoch ti dávame možnosť detailného nastavenia spracovania osobných údajov a preferencií spojených so spracovaním osobných údajov.

Prečítaj si možnosti, posuň zobrazenie nadol, nastav si svoje preferencie a klikni na tlačidlo súhlasím, keď budeš chcieť pokračovať do služieb Refresheru. Súbory cookie sú životne dôležitou súčasťou technológie v tvojom prehliadači. Sú natoľko dôležité, že ich budeme musieť použiť pre zapamätanie si toho, že si toto okno potvrdil/a, v opačnom prípade by sme ti ho museli zobrazovať znova a znova.

Údaje, ktoré spracovávame, keď používaš Refresher
Zo strany Refresheru zbierame tieto osobné údaje:
  • Keď navštíviš Refresher, uchovávame si informácie o tom, ktoré články si prečítal, identifikátory zariadenia a prehliadača, časť IP adresy, alebo IP adresu v prípade prihlásenia do účtu, súbory cookie a poloha.
  • Pri prihlásení do účtu e-mailovú adresu
Prečo zbiera Refresher tieto údaje:
  • Na zlepšenie kvality našich web stránok a vývoj nových webových služieb
  • Na vykonávanie analýz a meraní, s cieľom pochopiť, ako sú naše web stránky využívané
  • Na to, aby sme nezobrazovali obsah, ktorý si už videl
  • Pre zobrazovanie prispôsobenejší obsah, ako sú napríklad relevantnejšie články
  • Pre schopnosť identifikovať ťa ako užívateľa pri prihlasovaní do svojho účtu
Zbierame údaje pre partnerov a reklamné siete:
  • identifikátory zariadenia a prehliadača, časť IP adresy, súbory cookie a poloha.
Prečo zbierame tieto údaje pre partnerov, tretie strany a reklamné siete:
  • Na to, aby mohli fungovať a zobrazovali relevantnejšie a užitočnejšie reklamy.
Zoznam reklamných sietí a nastavenia reklám

Nevyhnutné osobné údaje - cookies - pre zobrazovanie reklám zbierame pre nasledujúce spoločnosti:

Google (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)
Formulár kontakt v súvilosti s osobnými údajmi >

AdForm (AdForm Aps,Wildersgade 10B, 1. Sal., DK-1408, Copenhagen, Denmark, ID: 26434815)
Kontaktné údaje pre najbližšiu pobočku >

Seznam (Seznam.cz, a.s, Radlická 3294/10, 150 00, Praha 5, 26168685)
Kontaktné údaje pre najbližšiu pobočku >

 

Možnosť vypnúť si personalizovanie reklám a zbieranie osobných údajov pre jednotlivých partnerov:

Upraviť nastavenia typov reklám Google - personalizovanie od spoločnosti Google

Upraviť nastavenia typov reklám AdForm - personalizovanie od spoločnosti AdForm

 

Svoje nastavenia pre všetky ostatné reklamné siete, aj tie, ktoré na Refresheri nenájdeš, si vieš prezrieť na stránke youronlinechoices.com/uk/your-ad-choices

Meranie návštevnosti

Google, Služba Google Analytics (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)

Vlastníci webových stránok používajú na zlepšenie funkčnosti svojich stránok údaje zhromaždené službou Google Analytics. Zhromažďovanie údajov môžete deaktivovať tak, že si stiahnete a nainštalujete doplnok pre svoj prehliadač.

Stiahnuť doplnok pre prehliadač

Gemius (Gemius s.r.o. Na Výsluní 201/13 100 00 Praha 10 Česká republika)

Spoločnosť Gemius podobne ako služba Google Analytics vyhodnocuje a meria návštevnosť na niektorých webových stránkach. Na meranie využíva Cookies, ktoré si môžeš deaktivovať vo svojom prehliadači.

Hotjar (Hotjar Limited, company number C 65490, Level 2, St Julian’s Business Centre, 3, Elia Zammit Street, St Julian’s STJ 1000, Malta)

Hotjar využívame na analýzu návštevnosti a správanie sa užívateľov. Vytvára nám mapu aktivity návštevníkov, na webových stránkach, ktoré vizualizuje a vyhodnocuje. Tieto informácie nie sú zbierané vždy, nikdy nie sú spárovateľné s aktivitami užívateľov a teda nie je možné identifikovať jednotlivcov, ale Hotjar ti môže nastaviť súbory Cookies.

Ovládacie prvky súvisiace s prehliadačom

Nastavenia súborov cookie

Súbory cookie sú životne dôležitou súčasťou technológie vo vašom prehliadači a slúžia na zlepšenie prostredia pri používaní internetu.

Ak napríklad na určitom webe nastavíte predvolený jazyk, súbory cookie pomôžu prehliadaču zapamätať si túto voľbu. Niektoré alebo všetky súbory cookie môžete tiež zablokovať, to však môže viesť k zastaveniu fungovania niektorých funkcií na internete.

Mnoho webov napríklad vyžaduje zapnuté súbory cookie vtedy, keď sa chcete prihlásiť. Informácie o tom, ako upraviť nastavenia súborov cookie, nájdete v zdrojoch pomocníka vášho prehliadača.

Zásady ochrany osobných údajov

Prečítaj si naše Zásady ochrany osobných údajov

Ďalšie informácie o tom, ako Refresher používa na zlepšenie služieb
  • Prihlasovanie - pre účely prihlasovania potrebujeme tvoju emailovú adresu.
  • Prispôsobenie - pre zistenie toho, čo ťa zaujíma, vytvárame tvoj unikátny profil. Ak nejaké informácie pozbierame, nájdeš ich vo svojich nastaveniach súkromia a profil môžeš upraviť, alebo zmeniť, alebo celé personalizovanie vymazať.
Ako zmeniť nastavenia spracovania osobných údajov?

Ak zmeníte názor, kedykoľvek tieto údaje môžete zmeniť na adrese https://refresher.sk/nastavenia/sukromie.
Ak nechceš vidieť toto okno, ak nás navštívíš z iného zariadenia alebo prehliadača, prihlás sa a tvoje preferencie si zapamätáme.