Prepnúť do nočného režimu
Prepnúť do denného režimu
Nedeľa 25. 8. 2019 meniny má Ľudovít

hľadaj na refresheri

Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.
Odporúčame zapnúť browser notifikácie, ak budeš prihlásený na Refresher s týmto zariadením.
Zaujímavosti - Veci
22
Tibor P.
3. september 2015, 20:07

Do školy len štyri dni týždenne? Vedci tvrdia, že by to viedlo k lepším študijným výsledkom

Súhlasíte s výsledkami výskumu?

Tibor P.
3. september 2015, 20:07
Do školy len štyri dni týždenne? Vedci tvrdia, že by to viedlo k lepším študijným výsledkom
Musíš byť prihlásený/á , aby si mohol uložiť článok.
Nepodařilo se uložit změny. Zkus se nově přihlásit a zopakovat akci.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
22
Uložiť na neskôr.
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.

Druhý september bol dňom, kedy do lavíc usadli desaťtisíce z vás, mladých Slovákov, aby naplno rozbehli kolotoč vyučovacích hodín, domácich úloh, triednických hodín, občasného blicovania a naháňania sa za dobrým vysvedčením. My, vysokoškoláci, si budeme ešte slastne vychutnávať posledné dni voľna, ale začiatok školského, resp. akademického roka sa nevyhne ani nám. V každom prípade, opäť sa objavia hlasy volajúce po zmene v súčasnom stave slovenského školstva. Nie som tu od toho, aby som rozdával rozumy, no jedna vec je istá - viacerí sa zhodneme na tom, že nás škola často nenaučí to, čo v živote budeme potrebovať a to, o čom po maturite nikdy nebudeme chyrovať, budeme počas školskej dochádzky ,,drtiť" jedna radosť. Zaujímavé pritom je, že v laviciach s výnimkou prázdnin trávime väčšinou päť dní pracovného týždňa. Nasledujúce zistenie vás možno presvedčí o tom, že povestne ,,menej je niekedy viac" naozaj platí. 

 

Už od čias, kedy školstvo vzniklo, sa väčšina detí - študentov snažila robiť všetko preto, aby v škole museli byť čo najkratší čas. Pokiaľ si odmyslíme výnimočné prípady nástupcov na panovnícky post, ,,kockatých hláv" alebo ľudí túžiacich po nových vedomostiach, toto konštatovanie je stále stopercentne platné. Na radosť prevažne amerických školákov rozsiahla vedecká štúdia potvrdila, že trojdňový víkend nemá negatívny vplyv na študijné výsledky - skôr naopak, výsledky študentov v celoštátnych testovaniach sa v mnohých prípadoch výrazne zlepšili. Na výskume sa podieľali Mark Anderson zo štátnej univerzity v Montane a Mary Beth Walkerová z Georgia State University, ktorí sledovali rozdiely vo výsledkoch testov z čítania a matematiky u tých, ktorí absolvovali štandardný 5-dňový týždeň a u tých, čo si mohli dopriať o jeden deň voľna v rámci týždňa navyše. Ako výskumná vzorka poslúžili školáci zo štátov Colorado, Nové Mexiko a Wyoming. Kým pri čítaní k výraznej zmene nedošlo, pri matematike došlo k výraznému zlepšeniu u ,,štvordňových".  

 

Do školy len štyri dni týždenne? Vedci tvrdia, že by to viedlo k lepším študijným výsledkom

 

Výsledky štúdie sa dostali medzi odbornú aj laickú verejnosť v čase, kedy väčšina škôl zo spomínaných troch štátov zredukovala svoj študijný program na 4 dni školy týždenne, kým tie ostatné boli voči tomuto kroku minimálne skeptické. Prekvapujúce zistenia ich však pomaly presviedčajú o tom, aby nasledovali kroky svojich predchodcov. Je dôležité zdôrazniť, že takto skrátená týždenná výuka neznamená menší počet vyučovacích hodín. Ide len o reorganizáciu vyučovacieho procesu tak, aby sa identický počet hodín podarilo vtesnať do štyroch dní namiesto pôvodných piatich. ,,Čo ma prekvapilo na našich výsledkoch bolo to, že boli presne opačné v porovnaní s tým, čo sme pôvodne očakávali. Mysleli sme si, že dlhšie vyučovacie v skrátenom pracovnom týždni bude mať negatívny vplyv na študijné výsledky najmä u detí prvého stupňa. Rovnako sme predpokladali, že dlhší víkend spôsobí, že deti oveľa viac zabudnú to, čo sa počas týždňa naučili," povedala výskumníčka Walkerová. 

 

Pozrime sa v skratke na niektoré zaujímavé výsledky výskumu, uverejnenom aj v prestížnom periodiku Education, Finance and Policy. Kým 55,5 percenta školákov dosiahlo najvyššie výsledky v rámci testovania z matematiky počas klasického päťdňového vyučovacieho týždňa rok pred plánovanou zmenou koncepcie výučby, po zmene došlo k nárastu na 63,1 percenta. Čím dlhšie sa mohli deti učiť počas štyroch dní v týždni, o to lepšie výsledky v záverečných testoch dosahovali. Po dvoch rokoch dosahovala úspešnosť študentov vyše 72 percent. To je v porovnaní s pôvodnými výsledkami nárast o takmer 17 percent! Vedci sa taktiež zamýšľali nad dôvodom prekvapujúcich výsledkov. Hoci na túto otázku nepoznajú jednoznačnú odpoveď, domnievajú sa, že najmä učitelia majú oveľa väčšiu motiváciu učiť lepšie s vedomím, že strávia v práci o deň menej. Najbližšou výzvou je uskutočniť výskum vo veľkých mestách, nakoľko súčasné výsledky sa týkajú školákov z menších miest, resp. z oblastí vidieka. 

 

Do školy len štyri dni týždenne? Vedci tvrdia, že by to viedlo k lepším študijným výsledkom

Koľko dní v týždni by si najradšej v škole strávil ty?
Jeden
104 hlasov
Dva
74 hlasov
Tri
325 hlasov
Štyri
747 hlasov
Päť
91 hlasov
Šesť
26 hlasov
Sedem
82 hlasov
Ani jeden
379 hlasov
Zdroj: sciencedaily.com Tagy: škola, vedci
Ohodnoť článok
1
Zdieľaj článok
Hodnotenie tohto článku je dostupné len s aktívnym predplatným REFRESHER+.
Predplatiť si
Zrušiť
Pri hodnotení článku nastala chyba. Skús sa nanovo prihlásiť a znova ohodnotiť článok.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
NAHOR
Ako neregistrovaný si prečítal už 1/40 článkov tento mesiac. Prihlás sa pre neobmedzený prístup. Ako neregistrovaný si prečítal už 1/40 článkov za mesiac. PRIHLÁSIŤ / REGISTROVAŤ PRIHLÁSIŤ
Najčítanejšie